פורום אדריכלות בניהול יוליאנה ריסקוף
פורום עיצוב פנים בניהול קרן רוזנר
פורום מטבחים בהנהלת בלורן
פורום וילונות וטקסטיל בניהול אורית טראוב
פורום מיזוג אוויר בניהול בר מערכות

אדריכלים ומעצבים בולטים מציגים: עבודות הביכורים שלנו

מאולריק פלסנר ועד פיצו קדם: כך התחילו השמות הגדולים בעולם האדריכלות והעיצוב הישראלי את דרכם. פרויקט בתמונות

מאת: יוליה ברודסקי גזית

08/05/2013

לא תמיד הפעם הראשונה מגיעה בקלות. לפעמים מחכים הרבה זמן עד שתתרחש, נתקלים בקשיים מהסביבה או פשוט נתקעים בגלל חוסר ידע, אבל כשהיא מגיעה היא נשארת חקוקה בלב ובזיכרון זמן רב. למדים ממנה את הטוב ואת הרע, ולעיתים היא זו שמזניקה אותנו הלאה.

לכבוד חג השבועות פנינו לשמות בולטים בעולם האדריכלות והעיצוב הישראלי כדי לשמוע מהם על עבודות הביכורים שלהם, עם כל הקשיים וההתרגשויות, נקודות השיא בקריירה וגם מה הם צופים בעתיד:
 
רוצים לדלג בזריזות בין האדריכלים והמעצבים? לחצו על השם:
 
 
אולריק פלסנר
 
 
ותק בתחום: 57 שנים
לימודים: לימודי אדריכלות באקדמיה המלכותית הדנית בקופנהגן
 
פרויקט הביכורים: "הפרויקט הראשון שלי כעצמאי היה 'בית פולונטולאווה' (Polontolawa House) בג'ונגל בסרי לנקה, לבעלים של מטע תה שכלל כ- 4,000 דונם", נזכר פלסנר, "איתרתי מקום יפיפייה בתוך המטע שבו היו סלעים ענקיים בגווני אדום-שחור, ולאחר שהלקוח אישר את הסקיצה העקרונית, החלה הבנייה בשטח". על פי פלסנר הפרויקט לווה בלא מעט קשיים: "זה היה בית ללא תוכניות, ללא התרים וללא תקציב. הגעתי כל סוף שבוע שני והנחתי את הבנאים כיצד להמשיך עד לביקור הבא. בסרי לנקה חם ולח כל השנה, ולכן הבית פתוח בכל החזיתות. הגג הגדול, שנועד לקרות את הבית, עשוי מרעפים חצי עגולים כמיטב המסורת של האי ומעמודי עץ קוקוס מלוטשים, ונשען על הסלעים המשמשים כעמודים והרצפה נעשתה מאריחי טרקוטה שהוכנו בכפר הסמוך".
 
הגאווה הפרטית שלי: "כל פרויקט שמשרת מטרה ציבורית הוא בעיניי פרויקט משמעותי, והכי משמעותי, כמו שפרנק לוייד רייט נהג לומר, הוא הפרויקט הבא. בשביל המשרד שלנו מועדון החתירה על הירקון היה כיף גדול".
 
פנטזיה שאשמח להגשים: "תמיד אהבתי ללמד. אני אוהב את הרגע שבו התלמיד מבין שהוא לא צריך אותך יותר, לכן אני אוהב לתכנן מבני חינוך. כרגע מתממש החלום הזה שלי בעבודה עם השותפות שלי, דניאלה ומיה פלסנר, בהקמת קמפוס חינוכי בלבון עבור סטף ורטהימר וכן בהקמת בית ספר וכפר נוער עבור הרב גרוסמן בשפלת יהודה".
 
טיפ לדור הבא: "אני ממליץ, לאחר סיום הלימודים, להצטרף לקבוצה טובה של בנאים ובמשך חצי שנה לעבוד איתם בשטח. זו אמנם עבודה קשה ופיזית אבל תשרת אתכם כאדריכלים לכל חייכם המקצועיים. וגם, אל תשלו את עצמכם שבמקצוע הזו אפשר להפוך לעשירים".
 

בית בג'ונגל. עבודתו הראשונה של פלסנר 
 
היידי ארד
 
 
ותק בתחום: 27 שנים
לימודים: ארכיטקטורה באוניברסיטת קולומביה ולימודי עיצוב סביבה באקדמיה לעיצוב ואמנות בצלאל
 
פרויקט הביכורים: "אחד הפרויקטים הראשונים שעיצבתי כעצמאית היה דירה שקנה חבר טוב של אבי שגר בארצות הברית באחד מביקוריו בארץ", מספרת ארד, "הוא ביקש ממני שאעצב לו את הדירה לפי טעמי ואשלח לו צילומים כדי לעדכן. מבחינתי זה היה פרויקט מדהים כי יכולתי לעשות מה שרציתי, עם החומרים שרציתי והצבעים שאהבתי. חדר המגורים היה בגובה של חלל כפול ועיצבתי אלמנטים שממשיכים את החלל, כמו פרופיל העץ האנכי בקיר, הנישות והווילונות בגובה של שבעה מטרים, כמו בסרטים". 
 
"היה רק פרט קטן שהפך לקטלני; הסידור היה שאני אשלם על הכל ואחר כך כנגד חשבוניות הוא יחזיר לי את הכסף. מצאתי את עצמי נכנסת לחובות ולבסוף הוא גם התחיל להתווכח על כל מיני הוצאות, והעניין הפך למלחמת עולם משפחתית וחברתית. היום אני נדהמת מהחוצפה והחוסר צדק. הצילומים שכאן הם של תהליך העבודה וברור שבסוף לא הורשיתי להיכנס לדירה יותר ורק שמעתי שהוא מאוד אהב את התוצאה".
 
גם לפרויקט הציבורי הראשון של ארד יש פינה חמה בליבה של האדריכלית, כיוון שהוא סימל את ראשית השותפות שלה עם כרמלה יעקובי. "הצעתי לכרמלה להגיש את המועמדות שלנו לעיצוב פנים של ספרייה שעמדה להיות מוקמת באשדוד", היא נזכרת, "הלכנו לראיון אצל מנהל הפרויקט והוא הודיע לנו שבעצם מדובר על אולם המועצה. קיבלנו חור שחור שכלל את אולם המועצה וגלריה לציבור הרחב. היו לא מעט בעיות הקמה, בעיקר של הקונכיות גבס מעוגלות שתכננו בלי תוכנות תלת מימדיות. מצאנו את עצמנו מבלות ימים מתחת לפיגומים מנסות לחשב באוויר כיוונים של רדיוסים. אני חייבת לומר שהדבר נבע מבורות וחוסר הבנה. היום הייתי חושבת פעמיים על פרטים מסוג זה".
 
הגאווה הפרטית שלי: "מרכז אמנויות מונארט באשדוד, משרדי ארד-תקשורת (שם שולבו אלמנטים של היי-טק עם רצפת בטון מקורית של האתר) ובית במושב הבונים, שהיווה הפרויקט הראשון שבו שילבתי עקרונות בניה ירוקה על כל מרכיביה".
 
פנטזיה שאשמח להגשים: "היום אני מנסה לקדם, גם כמרצה וגם כאדריכלית, את נושאי הבניה הירוקה על כל מרכיבה: פנים, חוץ, נוף וחברה. הפנטזיה שלי היא לקחת בלוקים בשכונות עניות ולשפץ אותם כך שאיכות החיים של המשתמשים תשתפר ברמה האקלימית, האישית והחברתית. שיפוץ שיכלול תוספות של אלמנטים, עיצוב פנים והקמת גינות לגידולי מאכל. זה נקרא בעולם רטרו-פיט".
 
טיפ לדור הבא: "לכו על פנטזיות עיצוביות שאתם לא ממש מבינים איך תבוצענה, זהו בעיני לוקסוס שמתקיים רק בתחילת הקריירה".
 
 

הבית הראשון שעיצבה ארד (צילום: היידי ארד)
 

אולם המועצה באשדוד (צילום: איציק מרום)
 

מדרגות בניין המועצה באשדוד (צילום: איציק מרום)
 
יואב מסר
 
 
ותק בתחום: 28 שנים
לימודים: אדריכלות בטכניון חיפה
 
פרויקט הביכורים: "הפרויקט הראשון שלי כעצמאי היה כיכר ציבורית בקצה השדרה הראשית של רמת השרון, ליד בניין המועצה, שבהיותי ילד נהגנו לערוך בה את חגיגות יום העצמאות", נזכר מסר. "רציתי להפוך כיכר תנועה לכיכר של אירועים, הופעות, מפגשים ואפילו רכיבה על רולרבליידס. הקושי היה לפתח ולשכנע ברעיון של פעילות אורבנית מקום שהוזנח במשך שנים.  בהמשך תכננו גם את השדרה והחיבור כולו הושלם".
 
הגאווה הפרטית שלי: "הייתי האדריכל הישראלי, לצד הארכיטקט האיטלקי סימיליאנו פוקסס, של תכנון בית פרס לשלום ביפו. זהו פרויקט של כמעט 10 שנות עבודה, בהן היינו שותפים לפיתוח רעיון מופשט למבנה מרהיב, תחת החזון של בניין לפעילות של שלום". 
 
פנטזיה שאשמח להגשים: "הפנטזיה שלי משלבת ארכיטקטורה עם תגליות ומסעות והייתי רוצה לחשוף ערים או מבנים נסתרים, לבנות בארצות רחוקות, כמו באפריקה או במזרח אסיה. וגם לתכנן מוזיאון בתקציב פתוח שהלקוח ישחרר לחירות תכנונית מוחלטת".
 
טיפ לדור הבא: "לכו עם הערכים שבהם אתם מאמינים. אתם לא משרתים את הלקוח אלא את הערכים שלכם. התמקדו בשני דברים בעולם: נחישות ואופטימיות".
 

הכיכר הציבורית ברמת השרון (צילום: אלבום פרטי)
 
בהמשך גם תוכננה השדרה (צילום: אלבום פרטי)
 

אנג'לה לנציאנו
 
 
ותק בתחום: 30 שנים
לימודים: "Institute Asher" בשוויץ ולימודי עיצוב פנים באנגליה
 
פרויקט הביכורים: העבודה הראשונה של לנצ'יאנו הגיעה בשלב בו לא היה לה ברור מה תעשה בחיים ולמעשה היא זו שכיוונה לה את הדרך: "הפרויקט הראשון שלי היה גרנדיוזי ויוקרתי, כזה שעושים בדרך כלל אחרי שנים רבות של עבודה בתחום, וסוג של נס בשבילי. קניתי בית קטן וישן מאישה שעברה לבית אחר, גדול ומפואר, 1000 מ"ר על חמישה דונם. כשנפגשנו במקרה אחרי המעבר היא ביקשה מתוך סקרנות לראות את הבית שמכרה לי, וכשהזמנתי אותה אלי הביתה היא הייתה בהלם, ואמרה שזה הבית הכי יפה שהיא ראתה. כשגילתה שאני האדריכלית של הבית היא לקחה אותי לעצב את הבית החדש שלה. מישהו שם שמר עלי מלמעלה, כי מאותו שלב כל החברות שלה לקחו אותי לעצב גם להן את הבית. העבודה הזו נעשתה לפני כמעט 30 שנה והבית נשאר בדיוק אותו דבר, עדיין יפה בטירוף. בנוסך, לפני 17 שנה היה לי אתגר לעצב בית שהוא לחלוטין לא הז'אנר שלי. אני בדרך מעצבת מאוד נקי, מודרני ומינימליסטי אבל הלקוחות מאוד אהבו את העיצוב המלכותי, רצו להרגיש כמו נסיכים ונסיכות. אני חושבת שהתמודדתי מאוד יפה".
 
הגאווה הפרטית שלי: "אחד הרגעים שעשו לי חגיגה בלב היה כשעיצבתי 12 סוויטות במלון יוקרתי בלונדון, וכשהגעתי לאתר הבנייה בפעם הראשונה וראיתי פלקטים ענקיים עם הלוגו שלי תלויים על הקירות. חונכתי באנגליה ועבורי זה היה סוג של סגירת מעגל. זו היה מאוד נעים והרגשתי שאני על המפה".

פנטזיה שאשמח להגשים: "לשמחתי היום אני מופיעה במגזינים נחשבים בכל העולם וגם בספרי עיצוב בינלאומיים, אבל עדיין אני שואפת לשלב הבא - להשתתף בתחרות עיצוב בינלאומית על מנת לזכות במקום ראשון. תמיד יש למה לשאוף".
 
טיפ לדור הבא: "הטיפ שלי הוא לעשות הכל מאהבה. ללכת עד הסוף, לנסות לעשות הכי טוב שאתה יכול וגם אם אתה מפסיד כסף לא לוותר על ה'אני מאמין' שלך".
 

גרנדיוזי ויוקרתי. אחת מעבודותיה של לנציאנו  (צילום: אלבום פרטי)
 

עוד מהפרויקט (צילום: אלבום פרטי)
 

אמבטיה שכל אדריכל צעיר חולם לתכנן (צילום: אלבום פרטי)
 
מיכי סתר
 

(צילום: עוזי פורת)
 
ותק בתחום: 36 שנים
לימודים: אדריכלות בטכניון חיפה
 
פרויקט הביכורים שלי: "זה היה בית פרטי על גג באזור שינקין, בשנת 83'-84'. חבר של גיסי קנה את הגג ולמרות שזה לא היה פשוט הוא הצליח לקבל היתר בנייה של שתי קומות נוספות כיחידת דיור", נזכר סתר. "יצרנו חלל מאוד גדול ומיוחד בתוך הבית והכנסנו את השיפוע של גג הרעפים לתוך הסלון. למעשה חדר השינה, שהיה בקומה השנייה, השקיף אל תוך הסלון. בית כזה על גג בלב העיר, היה דבר מאוד מפתיע באותה תקופה. הבית מדהים והוא היה הפרויקט הראשון שממנו צמחה לי הקריירה. אותו בעל בית קנה עוד גג בהמשך הרחוב כמה שנים מאוחר יותר, ועשינו לו עוד דירה דו קומתית. בשבילו זו הייתה עסקה מאוד כלכלית".
 
הגאווה הפרטית שלי: "נקודת השיא בחיי המקצועיים היא תכנון משרדי גוגל בחיפה ותל אביב. זו חוויה שקרתה בשנה האחרונה, אחרי הרבה שנות קריירה, וגרמה לי לחשוב אחרת, לנסות ליצר סביבות שונות לגמרי ממה שהייתי רגיל אליהן. מאז אנחנו מנסים לחשוב שונה בכל פרויקט שאנו עושים".
 
פנטזיה שאשמח להגשים: "הייתי רוצה להיות מעורב בבניין מאוד משמעותי בתל אביב. לא כל כך חשוב לי התוכן אבל שתהיה לו תרומה עיצובית עוצמתית בעיר. ויש מעט מאוד מאלו".
 
טיפ לדור הבא: "לעשות מה שאתה מאמין בו, להילחם עליו ולנסות להגיע אליו".
 

בית פרטי על גג בניין. עבודת הביכורים של סתר (צילום: אלבום פרטי)
 
 

עבודה מפתיעה לתקופתה (צילום: אלבום פרטי)
 
שרון נוימן
 

(צילום: עמית גושר)
 
ותק בתחום: 16 שנים
לימודים: אדריכלות באקדמיית ויצ"ו-קנדה ובטכניון בחיפה ומאסטר בעיצוב תעשייתי בטכניון
 
פרויקט הביכורים: "מיד עם פתיחת המשרד שלי, אחרי עבודת שיפוץ קטנה בחיפה תוך כדי הלימודים, קיבלנו אני ושותפתי דאז רותם נופך, פרויקט חלומי. בית מגורים בכפר הס, בשטח של 330 מ"ר על מגרש בן 500 מ"ר, עבור משפחה מקסימה, הרפתקנית ומרשימה, בת ארבעה ילדים באותה העת. אנחנו שומרים איתם על קשר נהדר עד היום", מספרת נוימן.
 
"תכננו בית בעל חזות שקטה שצופן בחובו שעשועים רבים: בריכה שיכולה להיעלם בלחיצת כפתור תחת רצפת זכוכית מרחפת על גבי קונסטרוקציית נירוסטה. הרצפה עולה ויורדת בעזרת בוכנות והופכת את שטח הבריכה לשטח שימושי ובטוח ביותר. בין חדרי הילדים תוכננו מעברים נסתרים המשולבים בריהוט. ואפילו מעלית פנימית קטנה, המשולבת בתוך ארונות המטבח, מעלה את הכלים החשמליים אל משטח העבודה".
 
הגאווה הפרטית שלי: "בית אקולוגי בהרצליה שכלל תכנון יוצא דופן שנובע משילוב דרישות אקולוגיות עם מגבלות נוקשות של מגרש דו משפחתי, ארוך וצר, בעל כיוונים מאתגרים במיוחד. אגב, מנהל הפרויקט הוא אותו לקוח ראשון, מהבית בכפר הס".

פנטזיה שאשמח להגשים: "חלום חיי הוא תכנון מוזיאון".

טיפ לדור הבא: "אדריכלות היא מקצוע שגורר עמו אחריות רבה. אנחנו מתכננים חללים המשפיעים משמעותית על איכות חייהם של אנשים ומתכננים אובייקטים הניצבים במרחב הציבורי עשרות שנים ומהווים חלק משמעותי מהסביבה, לטוב ולרע. השתדלו מאד שזה יהיה לטוב. קחו את האחריות הזו, השתדלו לתכנן כל פרויקט בצורה האולטימטיבית. אל תקלו ראש ואל תגררו לאופנות וטרנדים רגעיים".
 
 

בית החלומות בכפר הס (צילום: רמי ארנולד)
 

בית בתכנון קפדני במיוחד (צילום: רמי ארנולד)
 

עיצוב עבור משפחה הרפתקנית (צילום: רמי ארנולד)
 

בריכה שנעלמת בלחיצת כפתור (צילום: רמי ארנולד)
 
פיצו קדם
 

(צילום: איליה מלניקוב)
 
ותק בתחום: 13 שנים
לימודים: בית הספר של איגוד האדריכלים בלונדון (AA)
 
פרויקט הביכורים: אחת העבודות הראשונות של קדם הייתה דירת לופט על גבול יפו פלורנטין, בבניין ישן ותעשייתי עם חנות דגים בקומת הקרקע: "השיפוץ היה עבור זוג צעיר עם שני ילדים. הם היו צעירים גם ברוחם ובתפיסת חיים שלהם ולכן תכננו פרויקט צעיר, פתוח ומעלה חיוך. התקציב היה יחסית קטן מאוד שהוביל לשימוש בחומרים תעשייתיים ולא יקרים. בין השאר השתמשנו בקירות בלוק חשוף ובדלת הזזה ענקית מברזל חלוד שהייתה שם במקור. הייתה לי כימיה נהדרת עם הלקוחות ואני חושב שעד היום האנרגיות הטובות האלו ניכרות בפרויקט".
 
הגאווה הפרטית שלי: "אני חושב שאחד הדברים שמניעים אותי הוא שעדיין לא הגיע הפרויקט שאני הכי גאה בו".
 
פנטזיה שאשמח להגשים: "לתכנן ספרייה ציבורית. בעולם הדיגיטלי בו הספר המודפס תכף נקבר, אני אשמח לתכנן ספרייה כמו פעם עם ריח הספרים והמגע הנהדר של ספר ישן".
 
טיפ לדור הבא: "להאמין בכישרון וביכולות שלך, לא לוותר אף פעם על העקרונות האדריכליים שלך. אני מאמין שאם אתה מוכשר, משקיע ונאמן לעצמך התוצאות חייבות להגיע".
 
 

בניין ישן ותעשייתי (צילום: עמית גרון)
 

פרויקט צעיר ומעלה חיוך (צילום: עמית גרון)
 

חומרים תעשייתיים ולא יקרים (צילום: עמית גרון)
 

אנרגיות טובות בדירה עד היום (צילום: עמית גרון)
 
ורד בלטמן כהן
 
 
 
ותק בתחום: כ- 20 שנים
לימודים: אקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל
 
פרויקט הביכורים: "העבודה הראשונה שלי הייתה פרויקט מגורים בפלורנטין", מספרת בלטמן, "בשנת 1991 היינו מהראשונים שהגיעו לשכונה כדי לתכנן לופט בתוך מבנה תעשייה ברחוב ויטל. הבאנו איתנו את הבשורה וחשבנו להפוך את פלורנטין ל'סוהו' של תל אביב אבל לא הכל הלך כל כך חלק ונתקלנו בהתנגדות עד איומים אלימים. התושבים התנגדו מאוד להכנסת דיירים למבנה משום שחששו שנתלונן על רעש ולכלוך, דבר שיגרום לסילוקם ממקום עבודתם. בשלב מאוחר יותר כאשר הם הבינו את הפוטנציאל הנדל"ני שטמון בדבר, הם שיתפו פעולה איתנו ואפילו פינו את עצמם למקומות אחרים על מנת להפוך את אולמות התעשייה למגורים".

הגאווה הפרטית שלי: "כל פרויקט שאני עובדת עליו הופך להיות הכי משמעותי כי טמון בו הרבה רצון להגשמה".
 
טיפ לדור הבא: "תהיו פשוט מי שאתם. נאמנות לעצמך שומרת על ההתפתחות שלך כיוצר, גם במחיר של לא לקחת עבודה. בסוף זה יחזיר את עצמו".
 

הופכים את פלורנטין לסוהו של תל אביב? העבודה הראשונה של בלטמן כהן (צילום: אלבום פרטי)
 

אולמות תעשייה הופכים כאן למגורים (צילום: אלבום פרטי)
 

נבנה למרות התנגדות הדיירים (צילום: אלבום פרטי)
 
ירון טל
 

(צילום: יונתן בלום)
 
ותק בתחום: 17 שנים
לימודים: אקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל
 
פרויקט הביכורים: "עבודת הביכורים שלי הייתה 'פאלומה פיקאסו', אחות למסעדת 'פיקאסו' המיתולוגית ברחוב הירקון בתל אביב. זו עבודה שעשיתי עוד בהיותי סטודנט, שריגשה, עוררה תשומת לב והחלה ליצור כדור שלג שהתגלגל וטפח עם השנים ל'סטודיו ירון טל'. מכיוון שהייתי סטודנט לעיצוב גרפי כל העבודה התפוצצה מהבטן באופן הכי אינטואיטיבי והמסעדה תוכננה על תוכנת 'פרי הנד' ובשרטוטים ידניים", נזכר טל. "חייתי, נשמתי וישנתי במסעדה במהלך הקמתה, כך שלראשונה גם נוכחתי בתהליך אמיתי של הקמה ובנייה. עיצבתי למסעדה גם את התפריט והלוגו והבאתי חבר מהלימודים, האמן ניר הוד, שצייר על הקירות מפנים ומבחוץ".
 
פרויקט ייחודי ונוסף של ירון טל נעשה בעודו מעצב פנים צעיר, לפני 13 שנים, כשתכנן את משרדי "ראדום טכנולוגיות תעופה". העיצוב נעשה באמצעות חלקי מטוס אמיתי, שיצרו סינרגיה בין עולם התוכן לחלל העבודה.
 
הגאווה הפרטית שלי: "האמת שיש כמה: עיצוב רשת 'מקס ברנר' (כי מרגש לראות אמריקאים מתפעלים ממנו), עיצוב משרדי 'גוגל' (כי זו גאווה ישראלית. המשרד מדבר על אינטרפרטציה לאזור בו אנו חיים), קונספט ל'קפה לנדוור' (בגלל הרטרו והשחזור של בית קליית קפה הראשון בארץ), 'קפה הבימה' (בגלל קיוסק קטן בשדרה שעוצב בדיוק, באיפוק ובהתחשבות בסביבה, ויוצר מיגנוט לכל העובר ושב) ומסעדות 'שגב (המסעדות שמדברים על העיצוב והאווירה שלהם כבר כמה שנים)".
 
פנטזיה שאשמח להגשים: "לפתוח חנות בוטיק עם הרבה קופסאות קרטון על מדפים, כאשר כל קופסא תכיל קונספט עיצובי מפתיע, מהודק ומדויק, מקורי ושונה לפרויקטים שונים".
 
טיפ לדור הבא: "תתבונן, תתרגש, תרגש, תמשש, תחקור, תשאל, תחפש, תפתיע ואל תנוח לרגע".
 
 
 

חלקי מטוס אמיתי יוצרים משרד (צילום: יח"צ)
 

סינגריה בין תוכן לעבודה (צילום: יח"צ)
 
 
אירית אקסלרוד
 

(צילום: Jennifer Hale)
 
ותק בתחום: 20 שנים
לימודים: אדריכלות בטכניון חיפה
 
פרויקט הביכורים: "המכון למורשת בן גוריון היו הלקוחות הראשונים והזכורים ביותר לטובה שלי בכל הקריירה. הם האמינו בי ובאדריכלות שלי לכל אורך הדרך. המבנה תוכנן בנקודה בארץ בה יש חשיבות רבה להיסטוריה, לאקלים ולנוף, והיה חשוב לשלב את כל השלושה בתכנון הבניין. בתור אדריכלית צעירה לא היה פשוט לשמור גם על הקו התכנוני שהתחלתי לפתח ועם זאת לקחת בחשבון את אותם אלמנטים שהזכרתי. מיקום כזה לבניין הוא הזדמנות נדירה לאדריכל בכלל, ולאדריכל צעיר בפרט", מספרת אקסלרוד.
 
הגאווה הפרטית שלי: "העבודה המשמעותית ביותר שלי היא עדיין אותו פרויקט הביכורים שלי. במקביל אני יכולה לציין גם את פרויקט E-house, בית פרטי שבתכנונו ניתנה לי ההזדמנות לגבש ולהתגבש על אותה שפה מינימליסטית שמאפיינת אותי כיום, שפה שיוצרת חללים שקטים ובעלי עוצמה, אך לא משתלטים".
 
פנטזיה שאשמח להגשים: "תכנון מבני ציבור משמעותיים. תכנון מוזיאון הוא השאיפה שאשמח להגשים".
 
טיפ לדור הבא: "התמדה עיקשות, עבודה קשה ולא להיכנע לבינוניות. כל זה כמובן רק אם אוהבים מאוד את המקצוע. אחרת חפשו מקצוע אחר".
 
 
 

אמונה לאורך הדרך. המכון למורשת בן גוריון (צילום: עמית גרון)
 

גם הסטוריה, גם אקלים וגם נוף. עבודתה הראשונה של אקסלרוד (צילום: עמית גרון)
 
 
רוצים לדלג בזריזות בין האדריכלים והמעצבים? לחצו על השם:

 


  • 3.
    ללא ספק פיצו קדם מספר 1(ללא טקסט)
    מיילס | (05/17/2013)    
  • 2.
    מזל שיש גם צילומים של עמית גירון(ללא טקסט)
    אנונימי | (05/16/2013)    
  • 1.
    מעניין מיהם הלקוחות שישכרו את שירותיו (וערכיו) של מר יואב מסר