180 מעלות וקצת יותר: התחלה חדשה לבית בקיבוץ

בית המשפחה הכפרי שינה פניו והפך מודרני ויוקרתי. המטבח שכלל לא תוקצב מראש הבהיק בשחור לבן, החזית הוחלפה כליל וסביבת החוץ השתנתה לבלי היכר

900,000
275 מ"ר
375 מ"ר
תמיר רוגובסקי
ורד מינסקי
טלי גולד
טלי גולד

הדיירים: זוג + 4
המיקום: קיבוץ למרגלות ירושלים

מאז ומתמיד חלמו בני זוג, מורה לאנגלית והייטקיסט חובבי עיצוב ואמנות, לגור בבית מעוצב בסגנון מודרני, נקי ויוקרתי השונה לגמרי מהסגנון הנוטה לכפרי שהיה לו מאז שנבנה ובו גרו. עם זאת, ביקשו שיהיה חמים ונעים לגדל בו משפחה בנחת ובפרטיות מלאה. כדי להגדיל את שטח הבית החליטו לחפור בו מרתף – תהליך ארוך ומורכב, בייחוד שהחליטו להמשיך לגור בבית בזמן השיפוץ. חפירת המרתף השפיעה על שני אזורים עיקריים: מחוץ לבית – שביל הגישה לבית, מבואת הכניסה והחצרות שמסביב, ובתוך הבית: עקב אילוצים שהתגלו בשלב החפירה, נדרשה סטייה מהתוכנית המקורית ושינוי מיקום גרם המדרגות שמוביל מקומת הקרקע למרתף החדש כהמשך לגרם המדרגות הקיים מקומת הקרקע למפלס העליון של הבית. דבר זה הצריך חישוב מסלול מחדש הן מבחינת תכנון החלוקה הפנימית של החלל הציבורי והמטבח והן מבחינה תקציבית.

מרפסת בית פרטי, פינת ישיבה בחוץ

בית מעוצב בסגנון מודרני, נקי ויוקרתי

מרפסת בית פרטי
מטבח שחור לבן

החלון נסגר לטובת המקרר

מטבח שחור לבן
מטבח שחור לבן, אחרון במטבח

בחלל הציבורי ובמטבח נבחרה פלטת צבעים וחומרים המאפיינים מראה מודרני, נקי ויוקרתי

מטבח שחור לבן

יחד עם מעצבת הפנים החל תהליך תחקור להבנת הצרכים, התמודדות עם אילוצים, בניית קונספט עיצובי ובחירת חומרים בשפה הרצויה לסביבת החוץ. ההחלטה לשנות את מיקום גרם המדרגות הייתה בעלת השפעה, מאחר ששם נמצא מקרר המטבח והיה צורך להזיזו. תכנון מחדש של המטבח והחלפתו לא תוקצב מראש, לכן הוחלט לסגור חלון קיים במטבח לטובת המקרר, והוא תוכנן תוך שימוש בחלק מהארונות הקיימים והחלפת החזיתות למראה אחיד עם היחידות החדשות. באמצעות תכנון נכון ויעיל זכו הדיירים לתוספת של אי גדול ומשמעותי עם מקומות ישיבה, אחסון רב וחוויית בישול אחרת, ותוכנן גם ספסל ישיבה ואחסון המקשר בין המטבח לסלון.

אי מטבח לבן, פינת אוכל

חישוב מסלול מחדש הן מבחינת תכנון החלוקה הפנימית של החלל הציבורי והמטבח והן מבחינה תקציבית.

אי מטבח לבן
שולחן אוכל, פינת אוכל

ההחלטה לשנות את מיקום גרם המדרגות הייתה בעלת השפעה

שולחן אוכל

השיפוץ אפשר להלביש מחדש את חזיתות הבית ולזכות במראה מודרני בדיוק כפי שחלמו, ואף לתכנן אותו בצורה אופטימלית לנוחות ואיכות חיים. חלק מחזיתות הבית, חזית הכניסה ודלת הכניסה חופו בלוחות העשויים פייבר צמנט ומדמים סרגלי עץ, שנצבעו בשלושה גוונים. יתר החזיתות נצבעו בטיח אקרילי לבן בטקסטורה עדינה לקבלת מראה חלק ונקי. תוכננו גדר היקפית דרמטית מסרגלי אלומיניום שחור, חנייה פרטית מקורה עם שער חשמלי ועמדת טעינה לרכב, ושער הכניסה לבית הוזז למרכז כדי ליצור כניסה רחבת ידיים ומרשימה העוברת דרך חצר קדמית גדולה עם עצי פרי, צמחייה וכדי נוי גדולים מבטון אל מבואת הכניסה. משטחי הדריכה המובילים לחצר האחורית, עשויים מיציקת בטון מוחלק כשלצידם פזורים חלוקי נחל בצבע שחור לצד שדרת ברושים גבוהה הניצבת כגדר טבעית לשמירה על הפרטיות ומחסה מהשמש בימי הקיץ החמים.

פינת ישיבה בחוץ

משטחי הדריכה המובילים לחצר האחורית, עשויים מיציקת בטון מוחלק

פינת ישיבה בחוץ
בר חוץ

הבר עצמו עשוי מיציקת בטון וחיפוי של פלנקים מפייבר צמנט, המדמים סרגלי עץ

בר חוץ

החצר האחורית המיועדת לאירוח משפחה וחברים, תוכננה בצד המערבי של הבית ובה אפשר ליהנות מבריזה נעימה בשעות אחה"צ. היא כוללת משטח דשא גדול ומשטח יציקת בטון מוחלק עם פינת הסבה מעוצבת ונוחה. בנוסף, תוכנן מטבח חוץ מפנק עם מקומות ישיבה מסביב לבר. הבר עצמו עשוי מיציקת בטון וחיפוי של פלנקים מפייבר צמנט, המדמים סרגלי עץ, להשלמת המראה. גם התאורה ההיקפית תוכננה מחדש עם פסי לד לאורך כל קורת הפלדה המקיפה שלוש חזיתות של הבית, גופי תאורה בצורת צילינדרים שחורים בקורה העליונה מסביב לבית כדי להעצים את החזיתות ולתת תחושה של גובה, ותאורה במדרגות האף של יציקת הבטון. גופי תאורה הוטבעו בתוך יציקת משטחי הדריכה ויצרו משחק מעניין של תאורה פונקציונלית ותאורת אווירה היקפית, דרמטית ומעצימה.

מדרגות כניסה, כניסה לבית

הדלת חופתה בסרגלי פייבר צמנט

מדרגות כניסה
חזית חיצונית בית פרטי

השיפוץ אפשר להלביש מחדש את חזיתות הבית ולזכות במראה מודרני בדיוק כפי שחלמו

חזית חיצונית בית פרטי

"שמחתי לפגוש זוג שאוהב ורוצה אותם דברים ובתיאום מושלם לאורך כל התהליך, מה שהקל על התכנון ועל גיבוש הקונספט העיצובי, בחירת החומרים, התנהלות עם ספקים ובעלי מקצוע והתמודדות עם הפתעות שצצו במהלך השיפוץ. האמון ההדדי ותחושת הביחד ליוו אותנו מתחילת השיפוץ ועד היום", אומרת המעצבת על התהליך. "חשוב לבחור בעלי מקצוע שתהיה כימיה איתם, תקשורת קולחת והבנה הדדית. כך אפשר להגיע לעשייה כשותפים עם אותם אינטרסים, ממש כמו בזוגיות".

חזית בית

הבית לפני השיפוץ

חזית בית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טלי גולד מעצבת פנים בחסד עליון! סבלנית קשובה ונעימה, והכי חשוב כישרונית ובעלת עין מדוייקת ותפיסה חזותית מדהימה! נהננו מכל רגע לאורך כל התהליך המייגע! ליווי צמוד של טלי עושה את החיים יפים ומגשים חלומות!!

המלצות נוספות
בודק...