גשם של ציפיות: טרנדים שילוו אותנו בשנת העיצוב 2017

חוץ מהרעננות הירקרקה שהוכרזה על ידי חברת הצבע פנטון, נראה השנה עוד כמה טרנדים בחללי הבית. מפרשנות חדשה למתכת ועד חיפויים וגופי תאורה דרמטיים - אנחנו כבר מוכנים

סיכומי שנה הם חלק שגרתי ממהלך חיינו, אבל בעיצוב הבית המעבר בין אופנות איטי ומטושטש יותר, במיוחד כשמדובר בתכנון ועיצוב פרויקטים הנמשכים מחודשים ספורים ועד שנים אחדות. יחד עם זאת, השילוב הבלתי ניתן להפרדה בין אופנה ועיצוב, בין רוחות של חו"ל וספיגתן אצלנו ובין הרצון שלנו לחדש את הבית ולא להיות כמו כולם – דוחק אותנו לאמץ טרנדים חדשים. בשנה האחרונה חיבקנו את הטרנד הגיאומטרי, אימצנו את אריחי המטרו הלבנים ואת אלה המצוירים, הוספנו שיש וגידלנו קקטוסים, ואפילו הסתפקנו במינימליזם הסקנדינבי ובנורות החשופות. מה יהיה השנה? לאן יובילו אותנו המגמות שמתחילות בחו"ל ומחלחלות אט אט גם אצלנו? הנה מקצת ממה שצפוי לנו:

 

 

ירוק וירוקים בכלל


היה זה עניין של זמן, מרגע שהצמחייה הירוקה פשטה על הבית ומילאה חללים מבחוץ ומבפנים, ועד להכרזתה של חברת הצבע "פנטון" על Greenery כצבע השנה של 2017. אחרי הבחירה בשני צבעים מרגיעים בשנה שעברה, סרניטי ורוז קוורץ, הרימה פנטון את הדגל הירוק החי והטרי בעל הנגיעה הצהובה לכל תחומי העיצוב. הפעם זה נובע מתוך רצון להעלות את המודעות לנושאים הסביבתיים וההתחממות הגלובלית, להתחבר שוב לטבע ולא להפסיק לחקור, להמציא ולהתנסות.

 

אקססוריז בצבע ירוקצבע השנה 2017: 1. גוף תאורה מבית קמחי תאורה, צילום: יח"צ  2. קערה מבית FOX HOME, צילום: אפרת אשל  3. ידית Frost של דומיסיל, צילום: יח"צ  4. מתלה בהשראת גזע עץ של דומיסיל, צילום: יח"צ  5. כיור של Mody, צילום: יח"צ  6. ברזים מבית אלוני, צילום: יח"צ  7. כורסה moooi של טולמנ'ס, צילום: יח"צ

 

אז הירוק החומצי הוא כנראה המלך של השנה, אבל לא רק "גריני" ינצנץ לנו בעיניים, אלא גם ירוק כהה ואלגנטי יותר, כחלק מהמגמה לשלב צבעים כהים יותר בבית כמו שעשינו עם גווני האפור. בגווניו הכהים יכול ירוק להתאים לרהיטים בבית, לריפודים ולחזיתות של ארונות, וישתלב בטבעיות עם כל סגנון – החל מרטרו ועד סקנדינבי עדין. ענת הרן מ"נדל"ן יוקרה" מספרת כי "הירוק הכהה יחליף את הכחול העמוק והכחול נייבי. ירוק כהה, כצבע בחדרים, ישמש רקע לגווני עור, פרוות, מנורות פליז ובדי פשתן בגוון טבעי".

 

שידה אדומהיש מקום גם לירוקים הכהים, BG Paint. צילום: ניר עצמון

 

 

מטאלי אך לא מנצנץ


הזהב, הנחושת הוורודה והמטאלי בכלל נגעו בנו השנה בכלי בית, במנורות, ברהיטים, בידיות ובאקססוריז – שכאילו הוצאו מבית המלוכה והגיעו היישר אלינו הביתה. נראה שהמטאלי לא יעזוב אותנו במהרה, רק יתפוס כיוון פחות קיטשי ומבריק ויותר חם וטבעי בדגש על ברונזה, פליז, זהב מוברש ומט. נראה אותם לא רק באקססוריז, אלא גם במיקס בשולחנות ורהיטים אחרים העשויים עץ או מתכת בשני גוונים. גם במקרה הזה כל הצבעים יתאימו להם לצורך חיבורים מלאי שיק.

חיפויי קיר דומיננטיים 


תמיד אהבנו את אפקט ה"וואו" בעיצוב, הבא לידי ביטוי בקיר אחד דומיננטי, ובמרוצת הזמן מילאו את התפקיד קירות צבעוניים, אפקטים מיוחדים, טפטים ובריקים. הקירות מלאי הנוכחות מקבלים פרשנות חדשה בעזרת חיפויים שכאילו נכנסו מהחוץ פנימה, החל משעם, קורות עץ ובטון בצורותיהם השונות והתלת ממדיות ועד לבנים מפירוק שמוותרות על המראה האפור והחום-צהוב ומלבלבות בגוונים אדומים יותר. גם המטבח לא נזנח, והקירות שחופו עד למעלה בשנה שעברה יקבלו תוספת בצורת ארונות עליונים עד התקרה. חסידי המראה הפתוח של המדפים יזכו לעיבוי מדפים ממשטח העבודה ועד התקרה, שהרי דומיננטיות היא שם המשחק, ואם יש בה עומק ואנרגיה – מה טוב.

 

קיר בטוןחיפו קיר מבטון במראה אריג קלוע, "בריקים ניר אליהו". אדריכלות: לירן בן איבגי, לב אדריכלות. צילום: עידן גור

גופי תאורה ענקיים


אין מסעדה או בית שעוצבו בחלוף השנה האחרונה ולא כללו במבחר גופי התאורה שלהם "נורות אדיסון" חשופות, אליהן מחובר חוט אחד ארוך ודקיק ותו לו. נורות הליבון החשמליות, שעליהן חתום תומס אדיסון, גיבשו זהות של לדים, מראן פשוט ונקי, וכשהן הופיעו במקבץ של 5 נורות לפחות עם חוטים משחור ועד ורוד וצהוב, הן קיבלו את חותמת "גוף התאורה המרשים". וזה בדיוק מה שחסר כנראה למי שמאס בפשטות, ויחפש את הדבר הבא – חזרה לגופי התאורה גדולי הממדים, שלא לדבר על השנדלירים המפוארים שנשכחו. נשאר רק לדמיין את אי המטבח או את פינת האוכל המרשימה שלכם עם שני גופי תאורה ענקיים או עם שנדליר גונב הצגה – ולאמץ בחום.

 

נברשותשובן של הנברשות. עיצוב פנים: ליאת עסיג לוי. צילום: אדם בנימין

 

 

טקסטורה היא המלכה


שטיחים רבי שכבות על הרצפה ועל הקירות, מקרמה תלוי בפינות החדר, הסלון והמרפסת, לוכדי חלומות ופרוות שליוו אותנו עד היום כחלק מהבוהו שיק, מבשרים על שליטתם המחודשת של המרקמים בחיינו. בכל סגנון ובכל צבע שתבחרו, הרעיון הוא להוסיף שכבה על שכבה, אפשר גם בצבעים, בחומרים או בפאטרנים מנוגדים כמו פסים ומשבצות, עלים מסוגננים על קווים ישרים וכל טקסטורה שתרגישו כי היא מדויקת עבורכם.

 

 


 

 

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גופי תאורה לכל הבית - המלצה
באתר Lampada תוכלו לקנות גופי תאורה ישירות מהיצרנים באיטליה. הזדמנות לכל מי שמכיר בחשיבות של איכות העיצוב והייצור. www.Lampada.co.il כדאי לבדוק

צבע זהב
מסכימה לגמרי לגבי הטרנד המטאלי..צבע הזהב הוא המוביל העיקרי של המגמה הזו והאת הגוונים הכי מעניינים אפשר לראות אצל נירלט שהשיקה 3 גווני זהב חדשים מאוד יפים

המלצות נוספות
בודק...