ביקור בית: מעצבות הפנים מכניסות אותנו פנימה

חולמים על בית כמו של המעצבים? מעצבות הפנים השוות מכניסות אותנו הביתה ובוחרות פינה אחת אהובה במיוחד. כתבה שתמלא אתכם בהשראה ותלמד אתכם דבר או שניים על עיצוב הבית הפרטי שלכם

יח"צ

רהיטים מודלרייםרהיטים מודלריים ומערכות ישיבה משתנות יאפשרו לכם להתאים אותן למספר האורחים. הסלון של ברברה ברזין. צילום: ברנרד בר

שאלתם את עצמכם פעם איך נראים בתיהם הפרטיים של מעצבי הפנים העסוקים בישראל? אנחנו כן, ויותר מפעם אחת. הכתבה הבאה מוקדשת לסקרנים שביניכם, והיא מספקת הצצה ייחודית אל תוך שלושה בתים מעוררי השראה של שלוש מעצבות פנים, אשר בוחרות את הפינה האהובה עליהן ביותר.

ברברה ברזין מאוהבת במג'נטה


ברברה ברזין. צילום: גיא הכט

ברברה ברזין היא מעצבת פנים עסוקה אשר מאחוריה כבר 40 שנות קריירה ודירות רבות, ועם זאת, כל אדריכל ומעצב יודע – כשמדובר בעיצוב הבית הפרטי שלך, זה כבר משהו אחר לגמרי. בחירתה בסלון בתור האזור החביב עליה ביותר בביתה שברמת גן, אינה מפתיעה, כפי שתוכלו לראות, ולדבריה, הוא מחזיק תפקיד כפול ומכופל. "הסלון מתפקד בעיני כחלל המרכזי של כל בית, שם בני הבית מרבים לשהות, לבלות ולהתארח. אם נשכיל לעצב את החלל הזה בחוכמה הוא יהווה מקום המפלט המרכזי שלנו מתלאות היום. אין סיבה לשמור את הסלון לאירועים מיוחדים, אלא אפשר לחגוג אותו בכל יום מחדש. אני למשל אוהבת להגיע בסופו של יום עבודה, למזוג לעצמי כוס ג'ין וטוניק ולהתפרקד על ספת קטיפה בצבע מג'נטה בדיזיין של טרישה גילד האלמותית", היא אומרת. "הסלון צבעוני ואנרגטי והוא משמש עבורי כמקום בו מתקיימות ישיבות עבודה שנקבעו לשעות הערב. הוא לא גדול מבחינת שטחו אבל תוכנן כך שיוכל לאכלס גם 14 איש בו זמנית. איך? החלון גדול המימדים כולל אדן בנוי עליו מונחות כריות נוחות המאפשרות אזור ישיבה נוסף. זוג הדומים ניידים משמשים אף הם כמקומות ישיבה נוספים ובנוסף כאמצעי אחסון". ברזין ממליצה לתכנן את סלון הבית כך שיוכל לענות על מספר תפקידים בעת ובעונה אחת. אם תעצבו אותו נכונה הוא יוכל לשמש לאירוח, לפגישות עבודה וגם לסתם ישיבה יומיומית של בני המשפחה. באם שטחו אינו גדול במיוחד, כדאי לחשוב על אפשרויות ישיבה מודולריות, אשר יאפשרו להתאים את האזור למספר המשתתפים.

הסלון של ברברה ברזיןהסלון של ברברה ברזין. צילום: ברנרד בר

שלומית זלדמן, מבשלת ומציצה לגינה


שלומית זלדמן. צילום: רונן מחלב

ביתה הפרטי של שלומית זלדמן משלב אלגנטיות ותחושה חמימה. קומת הכניסה עוצבה בצבעוניות מונוכרומטית בשילוב עץ היוצרת שילוב בין חומרים קרים וחמים, והיא כולל מטבח פתוח, אותו בחרה זלדמן כפינה האהובה עליה ביותר בבית.

חלל רחב הידיים מתפרש על פני 4.5 מטרים וכולל שטחי אחסון רבים לנוחות מירבית. העבודה בו נעימה ונינוחה גם הודות לאפשרות להציץ ממנו אל אזור הגינה ואל פינת האוכל, ולהיות בקשר עם החוץ ועם הפנים כאחד. מצדו האחד פונה חדר המגורים לגינה, ומצדו השני לקיר בידור המשלב טלוויזיה, קמין ומערכות שמע ומיזוג נסתרות, שבו משחק של מפלסים וחומרים, כגון זכוכית, עץ, פלדה וצבע אפוקסי.

מרחב ציבורי מודרניהמטבח מתפקד כחלל המרכזי בבית. תכנון ועיצוב שלומית זלדמן, צילום: עמית גושר

מטבח פתוח ומזמיןממליצה לייצר מטבח פתוח ומזמין, אשר ימשוך אליו את כל בני המשפחה לזמן איכות משותף. תכנון ועיצוב: שלומית זלדמן, צילום: עמית גושר

שירלי דן, קולנוע ואקווריום ענק בקומת המרתף


שירלי דן. צילום: גלעד רדט

שירלי דן מזוהה בעבודותיה עם המראה הכפרי – אירופאי, לרבות סגנונות טוסקנה ופרובאנס. כפינה האהובה עליה בבית בחרה דן את פינת המשפחה והקולנוע הביתי הממוקמת בקומת המרתף.

כמו בשאר חללי הבית, גם בתכנון חדר המשפחה שאבה זלדמן השראה מבתי האבן בפרובאנס, אך הקפידה לשלב בו אלמנטים עיצובים וטכנולוגיים המותאמים לסביבה הטבעית של הבית המודרני, אשר יאפשרו ליהנות מאזור אירוח ופנאי ברמה גבוהה. העיצוב משלב חומרים במראה ביתי, חמים ומשפחתי. בחלל שולבה מערכת ישיבה נוחה המרופדת בבדים קלים לתחזוקה, לצד מקרן המאפשר צפייה בסרטים, להשלמת החוויה נבחרה מערכת שמע איכותית.

על מנת לייצר תחושת אינטימיות וחלוקה פנימית בחלל, יצרה דן חציצה מרומזת במרכזה קיר בנוי נמוך מחופה אבן ומעליו אקווריום ענקי, המשמש כמוקד עניין שמפיץ אור.

אקווריום בסלוןפינת המשפחה של שירלי דן. צילום: גלעד רדט

 

פינת משפחה קלילהממליצה לעצב פינת משפחה קלילה בנוסף לסלון הגדול המשמש לאירוח פורמלי. פינת המשפחה של שירלי דן. צילום: גלעד רדט

 

פינת עבודה לצד אקווריום ענקפינה המייצרת מפגשים משפחתיים מרובים. פינת המשפחה של שירלי דן. צילום: גלעד רדט

553
5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עיצוב
אין אין על המעצבת שעשתה אצלי עבודה מדהימה גלית פנינה אבינועם המעצבת,אני ממליצה בחום,מקצועית ברמה.

עיצוב ?
להוציא של ברזין, כל אחרים מי פחות מי יותר ! דן אין אויר ! תעשיתי לטעמי תחושת צפיפות ומחנק ! אין לי ספק שהמחיר מרקיע שחקים לא ! לא מתאים לחלל הקטן ! מוזאון העץ/נגריה ? נשאלת השאלה מה הופך אותן למעצבות ?

הסלון של ברזין מעוצב רע מאד!

פינת המשפחה של שירלי דן
מאיפה נרכשו השולחנות עץ וברזל בפינת המשפחה?

זה עיצוב זה?
עדיין צריכה להתאושש מפינת המשפחה המחניקה של שרלי דן. האמת הופתעתי לרעה -מאוד!!!!!שלא לדבר על סקאלת הצבעים המשמימה. פה הסנדלר ממש יחף. ברזין- אולי משקף את אישיותה- טעון שיפור.אזור השולחן. זלצמן -מה מיוחד? מה חדש? איפה הקו העיצובי? אפרורי וקרררררררר

המלצות נוספות
בודק...