לא נרגעים מבטון: החומר ששובה את הלבבות

מה יש לנו מבטון, שממשיך לככב בעיצובי בתים ושאר חללים? חוץ מצבע ניטרלי שמתחבב על כולם, הוא מתאים לכל סגנון, בעל מראה טבעי וטקסטורות בלתי נגמרות, ובטיפול נכון גם קל לתחזוקה

 

רצפת בטוןרצפת בטון, SOUL CONCRETE. הדמיה: סטודיו אייקו 

 

 

טרנדים הולכים ובאים, רובם נועזים ומלאי צבעים, אבל יש כמה מהם, דווקא שקטים, שמתעקשים להישאר ולמעשה כבר מזמן אינם נחשבים לטרנד, אלא חיים, קיימים ובועטים תקופה ארוכה. כזהו הבטון בעל המראה המתוחכם שהפך לחביבנו כחומר לגיטימי, יעיל, ידידותי ואסתטי בחוץ הבית ובפנים, אם כחומר טבעי ואם כדמוי בטון. מה הופך אותו לכל כך מקובל?

 

אף פעם לא משעמם


הטבעיות שבבטון מעניקה לו כתמים, סדקים וגוונים לא מתאמצים, בדיוק כמו שמראה טבעי אמור להיות. יש אפשרות אפילו לשלב בו כתמים מכוונים כמו הדפסים ופאטרנים, והטקסטורות שלו מוסיפות תועפות של טעם ועניין, וכך ניתן להחיות את החלל ולהתאים אותו לסגנון העיצובי. אם בוחרים בו כקיר, הוא יהווה פוקל פוינט מושלם, רק כדאי לא להגזים איתו ולתחום אותו לקיר אחד.

 

חיפוי בטון בחדר השינהחיפוי בטון בחדר השינה, SOUL CONCRETE. הדמיה: סטודיו אייקו

 

אידיאלי כריצוף


בטון נחשב לחומר עמיד ולכן אוהבים להשתמש בו כריצוף לבית. צבעו ומרקמו, בין אם חלק ובין אם מחוספס, תורמים לתחושה נתפסת של פתיחות בכל חדר. אם ייושם באמבטיה, יעניק תחושת ספא, ואם באזורים ציבוריים עמוסי אנשים, ישמור על תחושת מרחב.

 

תחושת ספא באמבטיהתחושת ספא באמבטיה, המותג cotto d’este של HeziBank. צילום: יח"צ

 

אריחי קיר בחדר אמבטיהSOUL CONCRETE. הדמיה: סטודיו אייקו 

 

 

קל לתחזוקה


בטון הופך לבחירה לגיטימית כאריח, משטח במטבח, רהיט, כיור, גוף תאורה ואביזרים למיניהם, לאחר שהוא עובר טיפול מתאים ששומר עליו. בריצוף – יש מרצפות שמשעבדות לניקיון והחיים במחיצתן דורשים מטאטא או שואב אבק צמוד. עם הבטון הסיפור הוא אחר – האבק נטמע בנונשלנטיות בגוון האפור, גוונים מסוימים מעלימים כתמים מהעין, ומרקם חלק שלו מעניק לו מראה סמי-נקי, כך שהוא מתאים למי שמעדיף לנקות בשביל לחיות ולא לחיות בשביל לנקות.

 

שולחן מפסיפס צהובחזית מטבח של Warendorf ישראל. צילום: יח"צ

רלוונטי תמיד


גם אם אתם אוהבים להחליף פריטים בבית ולהיות עם יד על הדופק בכל הנוגע לטרנדים, בטון יהווה מצע ניטרלי לכל גחמה או רצון, שכן הוא חי בשלום עם כולם – למראה מחוספס או מודרני, לחום הכפר ולקור נורדי, למראה הבוהמייני או לעירוניות התעשייתית.

 

קיר בטוןקיר בטון המשמש רקע לגרם מדרגות ברזל. עיצוב: שיר שטייגמן. צילום: איתי בנית

 

 

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מטבח
ממש אהבתי את המטבח. קו נקי, יש מקומות אחסון, מקום לחפצי נוי, בסה"כ מטבח לטעמי

אווירת ממ"ד/מקלט - על חשבון הבית
ללא חיוב נוסף. אם כי שילובי הטקסטורה בחדר השניה (2) לא רעים בכלל

המלצות נוספות
בודק...