לכבוד הקיץ שהגיע: רהיטים, אקססוריז ושאר שדרוגים לחוץ בקיץ הישראלי

גם הגינה המסודרת ביותר צריכה להכין את עצמה לקראת הקיץ. הנה כמה רעיונות לשדרוג ולריענון הגינה, המרפסת או הגג שלכם.

קצת פלמינגו אף פעם לא מזיק

אייקוני האננס וציפור הפלמינגו, שכבשו בסערה את עולם האקססוריז, ימשיכו איתנו אל תוך הקיץ ויכבשו גם את הגינות שלנו – מזרנים מתנפחים, כלי מטבח וטקסטיל, לכל מקום שנביט יחזיר לנו מבט אננס מפתה או פלמינגו ורדרד – אז למה שלא תיקחו את זה צעד קדימה? קשטו את הגינה בפסלי פלמינגו ורעננו את הריפודים של פינות הישיבה שלכם בהתאם – כיף להתחיל ככה את הקיץ.
העבירו את המטבח החוצה

אם יש לכם גינה, אז סביר להניח, שכבר יש לכם מתקן גריל כלשהו, ובטח כבר מזמן הבנתם שבאביב ובקיץ, הכי קל וכיף לארח במתכונת ברביקיו. מטבחי החוץ, בדרך כלל אינם מחליפים את הגריל, אבל הם בהחלט משדרגים אותו. "מטבח חוץ", יכול להיות כל דבר, המשמש אתכם לאירוח ולהכנת ארוחה מחוץ לגבולות הבית, החל מגריל פשוט ומשטח עבודה קטן וכלה במטבח מעוצב ומהונדס, שהופך להיות חלק בלתי נפרד מהגינה ומהיופי שלה.
מטבחי החוץ, מייצרים בגינה אווירה מפנקת המאפשרת נוחות מקסימלית מעוצבת ופונקציונאלית.
מטבח חוץ
מטבח של חברת "בול עץ". כולל את כל הפונקציות הדרושות כדי לבשל ולארח בחוץ מבלי להזדקק למטבח הביתי. 
קיימים מגוון חומרים לחיפוי המטבח, כך שכל אחד יכול להתאים לעצמו את המטבח, שמתאים לסגנון ולאווירה בגינה שלו. גם הגודל והפונקציות משתנות בהתאם לצרכים, אז חוץ מעמדת עבודה נעימה ומרווחת, המטבחים יכולים לכלול גם פתרונות אחסון, מקררים, גריל ועישון, כיור וברז לשטיפת כלים, כיריים, טאבון, צ'יפסר ועוד.
ואם בא לכם דווקא להרגיש בחוץ ואפילו להדגיש את ההפרדה בין החוץ לפנים אז לכו על חומרים טבעיים. מטבחים שמחברים אתכם בחזרה לטבע ומעניקים לגינה שלכם מראה כפרי מעוצב, שיעשה לכם חשק להתחיל לחטוב עצים..
מטבח חוץ של חברתMY OUTDOOR , משווקים את מותג מטבחי החוץ ההולנדיWWOO  – מטבחים מודולאריים מבטון בשילובים של גרילים בצבעים שונים. צילום: אוסנת פרלשטיין. 
הפעילו את כל הסנסורים

הקיץ ובמיוחד הקיץ בישראל, שמתחיל הרבה לפני הזמן (או כמעט לא עוזב..) משאיר את הגינה שלנו יבשה תחת השמש הקופחת. חשוב מאוד להקפיד על השקיה נכונה אבל גם לא לעבור את הגבול.
על כדים חכמים שמעתם?

כדים בעלי מערכת השקיה פנימית מובנית, שמספקת לצמח מים, על פי הצורך או בהתאם להגדרות שהוגדרו מראש. הכדים, עשויים מפלסטיק דמוי בטון, עמיד במיוחד, שמתאים גם לפנים הבית וגם לחוץ. אז חוץ מזה שהם יפים ובהחלט יכולים לשדרג לכם את מראה הגינה, הגג או המרפסת הם גם חכמים ויכולים לשמור ולוודא שהצמחים תמיד יקבלו את כמות המים לה הם זקוקים.
כדים מעוצבים
כדים חכמים במבחר גדלים. בעלי מערכת השקיה פנימית. משווקים על ידי: Happy Balcony
השאירו את הלכלוך בחוץ

חוזרים מהים או מהבריכה או שסתם מתחשק לכם להתרענן עם מקלחת בחיק הטבע. זה הזמן. קיימות מקלחות חוץ ברמות פינוק ומחיר משתנות. תבחרו לכם את המקלחת שתעשה לכם הכי נעים ושתתאים לתקציב שלכם, ותארגנו סביבה את כל מה שצריך כדי לצאת רעננים מבלי להיכנס לחדר הרחצה..
אל תפחדו מטופוגרפיה

בגינות רבות קיימת הפרדה טיפוגרפית, שבאה לידי ביטוי בגבהים שונים של אזורים בגינה או בגישה אליה. המפלסים יוצרים ארגון וסדר של חלוקת הגינה לפי אזורים ופונקציות. החלוקה לאזורים יכולה להתבצע גם באמצעות שימוש בטקסטורות ובחומרים שונים – דשא, ריצוף, בטון או דק. אזור הישיבה ימוקם מתחת לריצוף או לדק ולא מתחת לכר הדשא למשל, את הדשא נשמור להגדרת אזור "המשחקים" ואת השבילים והמעברים נעדיף בבטון או בדק.
דק מעץ
דק מעץ איפאה של חברת "בול עץ", מייצר מעבר נעים וברור לאזור הגינה והבריכה
יש לכם חצר אנגלית? תהפכו אותה לגינה קטנה

המרתפים של היום כבר לא חפורים עמוק באדמה, ולעיתים קרובות מתאפשרת מהם יציאה ישירה לחצר. זו למעשה "החצר האנגלית", שיכולה להפוך בקלות לחצר קטנה ואינטימית, וכיוון, שהיא חפורה עמוק מתחת לפני הקרקע, נוצרת בה הצללה טבעית וקרירות נעימה, שיכולה להתאים במיוחד בחודשי הקיץ. כל מה שנשאר זה לאבזר אותה מעט ברהיטי גן קלים וצמחיה מתאימה וליהנות מהשקט.
הגיע הזמן לפרגולה?

זה נכון, שבקיץ השמש שלנו מגיעה לכל מקום, אבל אם הגינה שלכם ממוקמת בחזית דרומית כלשהי אז השמש שאתם מקבלים תהיה ישירה ופחות נעימה. שמשיות יכולות לעשות את העבודה ולהצל עבורכם פינת ישיבה קטנה אבל אם אתם רוצים להצל שטחים גדולים יותר אז כנראה שהגיע הזמן לפרגולה. הפרגולות העשויות ממתכת, מעץ או מאלומיניום, יכולות לכסות שטח גדול מאוד ולייצר הצללה באזורים שונים, בהתאם לשעות היום ועונות השנה.
הפרגולה לא חייבת להיות ישרה.. – פרגולה תלויה של חברת "בול עץ". פרגולה שמותאמת למבנה של הבית.
פרגולה
פרגולה ענקית של חברת "בול עץ" – תכנון הפרגולה בהתאם לאזורים שמבקשים להיות מוצלים. מוטות התלייה מרותכים למסגרת הפלדה כדי לייצר קונסטרוקציה חזקה ועמידה במיוחד.
ואל תשכחו שתאורה תמיד משדרגת את האווירה

גם אם יש לכם גינה גדולה וגם אם רק פינה קטנה במרפסת, אל תשכחו להוסיף קצת גופי תאורה כדי שתוכלו ליהנות מהיופי שלה גם בערבי הקיץ הנעימים.
תוספת של מעט גופי תאורה מותאמים, שמשתלבים בתוך הצמחייה יאירו לחיים את הגינה ויגרמו לה להיות יפה יותר דווקא בלילה. גם בקטגוריה זו, ניתן למצוא גופים חכמים, שמופעלים באמצעות חיישנים, שמזהים שעות אור ושעות חושך ומוסיפים תאורה רק בשעות החשוכות, או עם אפשרות להגדרת שעות שבהן אנחנו רוצים שהנורות ידלקו ויכבו באופן אוטומטי.
 ספוט "אלדר" חכם שיודע לפעול רק מתי שצריך באמת. משווק על ידי: Happy Balcony
 רהוט חוץ
ולחצרות ומשטחים גדולים במיוחד אל תהססו להתפרע, סלון שכולו שמש מבית "גנים ושושנים", צילום: יח"צ
לכבודה
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...