מבעד למראה: משחק של השתקפות בעיצוב הבית

מראות בבית, מקורות מים, זכוכיות ורצפה מבריקה יכולים ליצור משחקים מעניינים של השתקפות בחלל. מה יוצא לנו מזה? חלל מרווח ומואר יותר, ואמירה עיצובית מלאת רושם

משחק של השתקפות ומראות בבית הוא משהו שלא תמיד שמים עליו את הדעת בעיצוב, וחבל. בבתים קטנים ההשתקפות יכולה ליצור אשליה של חלל גדול ולהעניק תחושת מרחב. בבתים גדולים היא גם כן תורמת, ויכולה ליצור אפקט מרשים במיוחד. אז איך ניתן לנתב מראות בבית, מים, זכוכיות ואלמנטים מבריקים לטובת עיצוב הבית? הנה כמה שיטות ששווה לבחון.

השתקפות במראה

הכוננית משתקפת במראה

השתקפות במראה
צילום: רז רוגובסקי | עיצוב: יעל שביט
דלתות מראה בארון

ארון עם דלתות מראה בחדר השינה

דלתות מראה בארון
צילום: עודד סמדר | עיצוב: דורית סלע

מראות

מראות בבית הן השיטה הקלה והזולה ביותר לשחק עם השתקפויות בבית. עם זאת, יש להקדיש מחשבה לגודלן של המראות בבית, לצורת ההנחה שלהן, ולאלמנטים שאותם הן אמורות לשקף.
ברגע שמבינים שמראות בבית הן לא רק פריט פרקטי שנועד להראות לנו את עצמנו, אפשר לעשות איתן דברים נפלאים. כך למשל, ארון מראה יכול "להכפיל" את שטח חדר השינה; מראה שמונחת בקצה של מסדרון ארוך, תגרום לו להיראות גדול ורחב יותר; ומראות בבית שתלויות מול תמונה או חפץ נוי, יעצימו את הנוכחות של אותו פריט בחלל.

דלתות מראה לארון

בדלתות הארון משתקפת התמונה שממול

דלתות מראה לארון
צילום: רז רוגובסקי | עיצוב: יעל שביט

מים

שימוש במקור מים הוא גם דרך נהדרת ליצור השתקפות. פתרון זה מתאים בעיקר לבתים גדולים ולמרחבים חיצוניים, אבל עם קצת יצירתיות אפשר להחיל אותו על כל מרחב.
הדרך המתבקשת ביותר להשתמש במים היא כמובן דרך בריכות. במקרה כזה, רצוי להקדיש מחשבה לתאורה שבתוך ומסביב לבריכה, כדי לקבל אפקט שקיפות מעניין ומלא רושם. אופציות נוספות הן לתכנן שביל מים בכניסה לבית, להתקין מזרקה מיוחדת, או ליצור קיר מים.

קיר מים בחצר

קיר מפל מים בחצר

קיר מים בחצר
צילום: שירן כרמל | עיצוב: יפעת אברמסון

זכוכיות

זכוכיות הן אלמנט נוסף שניתן לגייס ליצירת השתקפויות. יש מגוון רחב של שימושים לזכוכית – מדלת מקלחון, דרך מחיצות הפרדה, ועד לוויטרינות שחולשות על כל הסלון. בכל שימוש שהוא, הזכוכית תעניק שקיפות מעודנת, שיש בה כדי לאוורר ולרווח את החלל כולו.

מעצב הפנים איתן כהן ניצל היטב את הזכוכיות באחד הפרויקטים שלו. "קיבלתי לידיי דירה מאוד חשוכה, והרעיון היה לנצל את האור הטבעי והנפלא שמגיע מהחדרים", מספר כהן. "לצורך כך, ההפרדה בין החללים נעשתה באמצעות מחיצות זכוכית בפרופיל בלגי". גם מוזיאון האמנות בטולדו, נבנה כולו על טהרת הזכוכית, מה שהקנה לו מראה ייחודי ואף זיכה אותו בפרסי עיצוב חשובים.

דלתו זכוכית בכניסה לחדר שינה

דלתות זכוכית בכניסה לחדר שינה

דלתות זכוכית בכניסה לחדר שינה
צילום: גדעון לוין | עיצוב: איתן כהן

ברק

עוד דרך ליצור השתקפות מעניינת, היא דרך שימוש באלמנטים מבריקים כמו רצפות, קירות ותקרות. השיטה הזאת יכולה ליצור משחקים אופטיים ייחודיים למדי, ולשוות לחלל כולו מראה יוקרתי ונוצץ.

קיר מראה

רצפה מבריקה וקיר מראה בין המטבח ופינת האוכל

קיר מראה
צילום: מאור מויאל | עיצוב: קרן אביטל

לסיכום, אל תהססו להתייחס למראות בבית, מקורות מים וזכוכית כפריט עוצמתי המייצר עבורכם חלל נוסף, גודל, מרחב ואווירה ותהנו מהאפקט שהם מייצרים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...