צבעים ניטרליים, זה רק נשמע משעמם

לצבע אין בלעדיות על אווירה שמחה וחמימה. גם עיצובים בצבעים ניטרליים יכולים לייצר רוגע וחמימות, אם רק תעשו את זה נכון

ניטרליות רגועה 

הגוונים הניטרליים שולטים בעיצוב הבית כבר שנים, אם מתוך העדפה ואם מתוך הרצון ללכת על בטוח, ונחשבים למקור רוגע המשדר נועם, סולידיות ושקט. הגוונים הלבנים, הקרמים, גווני הבז', העץ והחול, ויחד איתם הגוונים הניגודיים באפור ובשחור, מדמים צבעי נוף בטבע, ושימוש בהם מזמן נופים אלה גם לחלל הבית.

יש מי שזקוק לצבע בביתו, אולי משום שהוא עובד מהבית וזקוק ל"רעש" סביבו או עובד בעבודה מונוטונית בחוץ ומחכה לרגע שהצבע ימלא אותו בהגיעו הביתה. אבל יש מי שמחפש בבית את המקלט בין גוונים ניטרליים ורגועים, ללא גירויים ועם כמה שפחות רעש, תרתי משמע. צבעוניות כזו אינה בהכרח "משעממת", "חסרת חיים" ו"אנמית", כפי שיאמרו מצדדי הצבע, אלא עשירה, מעניינת ומלאת חום ועניין.

סלון בסגנון נורדי

אפור ועץ טבעי מתחבר לסגנון הנורדי

סלון בסגנון נורדי
צילום: לימור הרצוג אהרוני | עיצוב: רויטל ארז

כשהמונוכרומטיות נותנת במה לנוף

בדירת נופש ביקשה הדיירת לשמור על מונוכרומטיות נעימה ועדינה, ונבחרה פלטת צבעים בגווני חול שישתלבו עם גווני חוף הים הנשקף מהדירה. "המטרה הייתה לתת לנוף את הבמה", אומרת המעצבת מאיה שינברגר, "משום שצבעוניות הייתה מתחרה עם חוף הים שנשקף מהחלון". הריצוף באבן טרוורטין טבעית, השטיח רצועות עור בגווני חום, הספה בגוון בז׳ והכורסאות בצבע חום בהיר. לשולחנות נבחרה נירוסטה טבעית, וגם לספי החלון נתפרו כריות בגוון אבן בהיר.

סלון עם נוף לים

הנוף מתחבר לעיצוב הרגוע

ניטרליות לא משעממת
צילום: שי אפשטיין | עיצוב: מאיה שינברגר.

ניטרליות כמקור של שקט

פלטת צבעים רגועה ובהירה בשילוב נגיעות של עץ אלון טבעי נבחרה למטבח שמעוצב בסגנון כפרי עדין עם חזיתות שמנת ומסגרות מעוצבות, ידיות ברונזה מוזהב ושיש בהיר עם גידים במראה יוקרתי. במרכז המטבח "אי" עם משטח עץ אלון וכיסאות מאותו עץ במראה טבעי. "השקט הצבעוני נותן מקום לאור הטבעי לחדור מבעד לחלונות ולשטוף אותו, ולגינה להיות נוכחת בו", מסבירה המעצבת עדי שגב.

מטבח לבן

מטבח לבן בשילוב גוון עץ טבעי

ניטרליות לא משעממת
צילום: הילה עידו | עיצוב: עדי שגב

רוגע בחדר הרחצה

חדר הרחצה הוא מקום שבו מתקלפים מבגדים ומטרדות, ומקדישים את הזמן המועט שבו שוהים לרגיעה מוחלטת. הצבעים הניטרליים ממשיכים את הקו המחשבתי הזה, והיום אפשר למצוא את כל הכלים הסניטריים בגוונים כאלה, החל מברזים ואריחים ועד אסלות וכיורים, כמו ליין VariForm של החברה השוויצרית GEBERIT.

חדר רחצה בגוונים בג' ולבן

מראה אלגנטי לחדר רחצה בג' ולבן

חדר רחצה בגוונים בג' ולבן
כיור לבן

כשהמונוכרומטיות מתובלת בעושר טקסטורות

בית פרטי עוצב בקווים קלאסיים ואלגנטיים ובגוונים ניטרליים, רכים וחמים של קרם, אבן ועץ. גם האפור שמופיע באלומיניום ובכורסאות הוא אפור חם, ואלה ביחד יוצרים מראה מודרני אבל חם, עשיר אבל מאופק ונעים הודות לתכנון ובחירות מדויקות יחד עם סטיילינג שהוסיף עניין. הריצוף הוא שיש טבעי בגוון קרם, ובקירות – מוקה בהיר.

הווילונות הלבנים מוסיפים רעננות ורכות לחלל הכפול של הסלון. הספה הגדולה מבד ארוג בגוון אבן, והכורסאות בגוון אפור, אליהם צורפו כריות עם נגיעות של שחור, אפור ופודרה בעלות טקסטורות עשירות ואתניות. שולחנות הסלון שוברים את המבנה המלבני של החלל ומאפשרים שינוי ומשחק. "בחלל בעל צבעוניות כזאת מה שיוצר את העניין הוא הכנסת טקסטורות ויצירת שכבתיות של גוונים וחומרים. גם נגיעות כהות של שחור או אפור כהה עוזרות להקפיץ את שאר הגוונים", מסבירה המעצבת מיה גרוסברגר.

סלון בגוונים ניטרליים

טקסטורות שונות כולן בגוונים של אפור

סלון בגוונים ניטרליים
צילום: יוהנס פלטן | סטיילינג לצילומים: ורד בן סימון | עיצוב: מיה גרוסברגר

בתוספת נקודות צבע

סגנון העיצוב בדירה הבאה הכתיב סכמת גוונים מונוכרומטית ועדינה. "הדיירים ביקשו עם תחילת תהליך התכנון בית בסגנון אמריקאי", מתארת האדריכלית ניצן קופרארד רז. "אל תוך האמירה הזו, שמדברת על עיצוב קלאסי, סימטרי, בוגר ומסורתי, 'הוזרקו' תכנים מעולם בתי החוף שבהמפטונס, הכוללים אור טבעי, חללים פתוחים ומונוכרומטיות נעימה לעומת עושר של מרקמים ואלמנטים קישוטיים כגון קרניזים, עיטורים ודוגמאות".

פלטת הצבעים שנבחרה עבור החלל מורכבת ממספר גוונים של קרם בהיר, לבן, גווני עץ טבעיים והבלחות מקומיות מאוד של כחול. הספרייה בסלון מדגימה את יישום הפלטה שנבחרה, בתוספת חפצי נוי המעטרים אותה נקודתית בצבעוניות רוויה יותר. התוצאה – בית אמריקאי עם טוויסט צעיר ומשפחתי, כאן בישראל.

סלון, פינת אוכל ומטבח בסגנון ניטרלי
סלון, פינת אוכל ומטבח בסגנון ניטרלי
צילום: אורית ארנון | עיצוב: ניצן קופרארד רז

שלווה ורוגע משודרגים

מיטה ושידות צד בשמנת היוו בסיס לעיצוב חדר שינה, שבו עמוד קונסטרוקטיבי שבלט מאחורי המיטה. המעצבת יעל שביט החליטה היו קיימות עוד טרם השיפוץ ובעלי הבית ביקשו להשאירן. צבע שמנת. מאחורי המיטה היה עמוד קונסטרוקטיבי שבלט והחלטתי לעבות אותו כחלק מקיר שימסגר את המיטה וידגיש אותה. הקיר חופה בפרקט פישבון בצבע מעושן, הנמשך מריצוף הבית כולו. אלמנטים בצבע פליז שולבו בחדר כדי ליצור תחושה של עושר טקסטורות. "הקיר הופך למוקד המשיכה של החדר, מעשיר אותו ונותן תחושה מלכותית ויוקרתית ללא שדרוג ונגיעה בריהוט הקיים", מסכמת המעצבת.

פרקט כחיפוי קיר בחדר שינה

בחדר שינה רצפת הפרקט עולה על הקיר

פרקט כחיפוי קיר בחדר שינה
צילום: רז רוגובסקי | עיצוב: יעל שביט

בחירה של צבעים המשקפת מעבר לנערות

נערות בוגרות שכבר עומדות על דעתן מעדיפות חדרים שאינן ילדותיים ומתנתקות מצבעי הילדות הקלאסיים. חדר נערה מונוכרומטי, נעים ורך מורכב מצבעוניות של קרמים, אפורים וכחולים, "לכאורה פלטת צבעים רגועה ונעימה, אך משחק השכבות מייצר המון עניין ו'צבע'", מעידה המעצבת סהר פישר. רובו של החדר עוצב בשיטת ה-DIY: כיסוי המיטה נסרג בסריגת קרושה, וראש המיטה עטוף במפת קרושה. התמונות הן ריבועי קנבס בגדלים שונים, העטופים בבדים, כשהתמונה הכחולה הגדולה היא מפת קרושה שנצבעה בכחול.

חדר נערה
חדר נערה
צילום: סהר פישר | עיצוב: סהר פישר
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...