עד 120 (אלף): שיפוץ הבית בשלושה תקציבים שונים

אפשר לשפץ את הבית בלי להגיע להוצאות כבדות. זה בדיוק מה שעשו בעליהם של שלושה בתים עם שלושה תקציבים הגיוניים - 30 אלף, 60 אלף ו-120 אלף. תתחדשו!

לא רק בתקופת הקורונה דגדגו שיפוצי בתים לדיירים שמאסו במראה הקיים. לאחד הייתה חסרה פינת עבודה, אחרים כבר לא יכלו לסבול את המטבח, ויש מי שרכש דירה חדשה והחליט להפוך אותה לדירת נופש מזמינה. דגמנו שלושה בתים שבהם השתמשו בעליהם בתקציבים שפויים ויצרו מהפכים בעזרת סטיילינג, עיצוב פנים או שיפוץ של ממש.

סטיילינג ב-30 אלף שקל
עיצוב: מעין רהב, בוגרת בי"ס לעיצוב ברברה ברזין, צילום: אביב קורט

ספה אפורה בסלון

גמנו שלושה בתים שבהם השתמשו בעליהם בתקציבים שפויים

ספה אפורה בסלון
צילום: אביב קורט | עיצוב: מעיין רהב
שידת טלוויזיה
שידת טלוויזיה
צילום: אביב קורט | עיצוב: מעיין רהב

זוג עם שלושה ילדים התלבט לא מעט אם להשאיר את הדירה בכפר סבא כפי שהיא ולחלום על מעבר דירה בשנים הקרובות, אחרי שהילדים יגדלו מעט, או להשקיע את מה שניתן כרגע, כדי לייצר אווירה ביתית ומזמינה. לאחר שהחליטו להישאר ולשדרג, פנו למעין רהב עם בקשה להרגיש בבית ולהעניק טאץ' עיצובי לחלל הציבורי: סלון, פינת אוכל ומטבח. במסגרת מסע מהיר יחסית של בחירות והחלטות מה בעל חשיבות יותר ומה פחות ומה יכול להיכנס לתקציב המצומצם, הגיעו לתוצאה המיוחלת.

מבואת הכניסה לדירה הייתה עמוסה וצפופה וכללה רהיט מקסים אך כבד עם כמות בלתי מבוטלת של אביזרי נוי שהעמיסו על החלל. הוחלט לשמר את הרהיט ולהזיז אותו לפינת האוכל, שם ישמש כגב לשולחן ויהיה חלק אינטגרלי מההתכנסות לארוחה. במקום לשבת ולבהות בקיר לבן כשאוכלים, ניתן כעת לראות את הרהיט שהפך לספרייה וכשידת אחסון לכלי אוכל. במבואה מוקמו עציץ סנסוויריה, שטיח חבלים קלועים וספסל לנעילה ולחליצת נעליים בצורה נוחה ומזמינה לילדים. על קיר הכניסה במבואה מוקמו חמישיית מתלי קו מעץ לנוחותם של בני הבית. המטבח היה חסום על ידי אי כבד-מראה והוחלט להיפרד ממנו ולייצר דלפק במיוחד למשפחה. מצידו האחד הוא נתמך בקיר, וכדי להוסיף שיק נוספו לו שתי רגלי מתכת יהלום עם מראה מעט מחוספס ותעשייתי. תאורת הדלפק שונתה בהתאמה לגוף מתכוונן ונעים, והאקססוריז הוחלפו.

שידה בפינת אוכל

הוחלט לשמר את הרהיט ולהזיז אותו לפינת האוכל

שידה בפינת אוכל
צילום: אביב קורט | עיצוב: מעיין רהב
עציץ במבואת כניסה

מבואת הכניסה לדירה הייתה עמוסה וצפופה

עציץ במבואת כניסה
צילום: אביב קורט | עיצוב: מעיין רהב

בסלון הודבק טפט שחוצץ בין מרחב הסלון ומבואת הכניסה. הטפט קלאסי וניטרלי יחסית בגוון אפרפר עם טוויסט של אלמנטים גיאומטריים עדינים בגוון זהב. שטיח חדש מנעים את שהות בני המשפחה ומתכתב עם גוון הטפט. שולחן הקפה בסגנון מרוקאי עם מתכת בגוון פליז/זהב עם ריקוע ודוגמה מרוקאית שמכניסה לחלל חום, ביתיות, אקלקטיות ושיק. להשלמת הסגנון האקלקטי נוספה כורסה נוחה מראטן ורגלי ברזל שחור, שתומכת באווירה הקלילה והמזמינה בחלל.

 

עיצוב מאפס ב-60 אלף שקל
עיצוב: ריקי אורן, צילום: אלון ויינשטיין

חלונות מקושתים

בסלון הודבק טפט שחוצץ בין מרחב הסלון ומבואת הכניסה

חלונות מקושתים
צילום: אלון ויינשטיין | עיצוב: ריקי אורן,
מטבח פס אחד
מטבח פס אחד
צילום: אלון ויינשטיין | עיצוב: ריקי אורן,

דירה ברחוב בוגרשוב בתל אביב נרכשה על ידי זוג צעיר במסגרת בקבוצת רכישה, ולאחר מכן החליטו השניים לא לעבור לגור בה אלא להפוך אותה לדירת נופש לתיירים. הם נתנו למעצבת ריקי אורן יד חופשית בעיצוב, והיא יצרה בה אווירה של מלון, לא מתחנפת ולא מפונפנת, הכי טבעית שיש.

חדר שינה רומנטי
חדר שינה רומנטי
צילום: אלון ויינשטיין | עיצוב: ריקי אורן,
מרפסת דירה
מרפסת דירה
צילום: אלון ויינשטיין | עיצוב: ריקי אורן,

הבית היה ריק לגמרי לאחר שהסתיים פרויקט השחזור של הבניין. מאומה לא נשבר במהלך השיפוץ, ואפילו המקלחות נותרו בריצופן המקורי. אורן הוסיפה מטבח מנגר, אימצה לדירה ריהוט מאוחסן, שהיה ירושה מהסבא והסבתא וכלל אוסף ציורים מיוחדים מאוד, והוסיפה פריטים רבים מאיקאה ומחנויות הום סטיילינג – ממיטות ומזרנים עד למגבות וסבונים. בחדרי השינה נוצרה אווירה של ספא, כולל תיק מאובזר לים, והתוצאה הכללית היא בית נופש אותנטי באווירה עירונית מקומית.

 

שיפוץ דופלקס ב-120 אלף שקל
עיצוב: רינת קינן, בוגרת בי"ס לעיצוב ברברה ברזין, צילום: דנה סטמפלר עשהאל

סלון אפור לבן

הבית היה ריק לגמרי לאחר שהסתיים פרויקט השחזור של הבניין.

סלון אפור לבן
צילום: רינת קינן | עיצוב: דנה סטמפלר עשהאל
מטבח לבן

אפילו המקלחות נותרו בריצופן המקורי

מטבח לבן
צילום: רינת קינן | עיצוב: דנה סטמפלר עשהאל

דירת דופלקס במערב ראשון לציון נרכשה על ידי בני זוג עם שתי בנות, לאחר מגורים בדירת ארבעה חדרים באותו בניין, שלא אפשרה עבודה מהבית. תכנון הדופלקס החדש תאם את צרכיהם במדויק. בקומת הכניסה חלל ציבורי, חדרי שינה וחדר עבודה לאב המשפחה, ובקומה השנייה משתרעת סוויטת ההורים על כל הקומה עם חדר ארונות גדול, חדר רחצה והדובדבן שבקצפת – מרפסת ענקית ביציאה מחדר השינה, שמשקיפה על כל הנוף העירוני, ושם אוהבים בני הזוג לסיים את היום עם כוס יין.

השניים ביקשו "להרגיש בבית" ולהימנע מאלמנטים מוזהבים. המטבח החשוך והעמוס טופל כך שייראה חדש אך ישמור על המסגרת התקציבית. הוסרה הקלאפה הגדולה, הוחלפו החזיתות לחזיתות פולימר בגוון אפור בהיר, והשיש לוטש וחודש, כמו גם משטח הבוצ'ר של דלפק העץ. הקיר הימני חופה באריחים קטנים לבנים ובקיר השמאלי הודבק טפט בגוון ורוד עם פרחים לבנים. את וילון הבמבוק הקודם, שחסם את האור הטבעי, החליף וילון רומאי מבד פשתן בהיר שדרכו חודר אור טבעי.

פינת אוכל עגולה

דירת דופלקס במערב ראשון לציון נרכשה על ידי בני זוג עם שתי בנות

פינת אוכל עגולה
צילום: רינת קינן | עיצוב: דנה סטמפלר עשהאל
חיפוי קיר בגב מיטה

השניים ביקשו "להרגיש בבית" ולהימנע מאלמנטים מוזהבים

חיפוי קיר בגב מיטה
צילום: רינת קינן | עיצוב: דנה סטמפלר עשהאל

בסלון פורק קיר הגבס לטלוויזיה, נרכשו ספה גדולה ומפנקת ושתי כורסאות, שטיח בהיר לתיחום החלל, מזנון צף חדש, שולחן סלון בצורת גלשן וצמחייה שכוללת סוקולנטים ופיקוס כינורי. משרבייה בסגנון מודרני תוכננה אצל מסגר ויועדה לחלון הפתוח, ותמונה גדולה שנרכשה באון ליין מוסגרת אצל מסגר. קירות פינת האוכל, שעברה עם הדיירים, עוצבו במסגרות קרניזים ושתי מנורות קיר בגוון גרפיט.

הקומה העליונה חופתה בפרקט חמים ותוכנן חדר ארונות גדול ונוח במיוחד. בסוויטת הורים שופץ חדר רחצה הישן שהיה מתוכנן בצורה לא פרקטית. נבחר לו חיפוי וריצוף בגוון שחור עם גידים בהירים ועדינים ונוסף קיר כוח מבריקים בצורת מעוינים לבנים. בנוסף, הוגדלו הנגרות והמקלחון שכולל כעת נישה לבקבוקים. למיטה של בני הזוג נוספו שתי שידות חדשות, שטיח לבן פלאפי ונעים, מנורות משתלשלות מהתקרה, כורסת קריאה בפינה וקיר כוח בגוון ירוק מרווה עם חיתוכי עץ בצורות גיאומטריות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...