כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור

רעיונות והשראה  //  קו הפריצה: 5 דרכים לקבל הכרה בעבודות הביכורים שלכם

קו הפריצה: 5 דרכים לקבל הכרה בעבודות הביכורים שלכם

יש לכם מוצר מדהים? יצרתם קולקציה מופלאה? יש לא מעט דרכים להצליח לפרוץ לתודעה בשוק הישראלי. הנה 5 שיטות שמוכרחות לעבוד

מאת: לירון ורדי צילום:


מי שחי את החוויה מכיר אותה מקרוב: יש לכם בראש רעיון נהדר למוצר מעוצב, או בידיים עבודת גמר גאונית מבית ספר לעיצוב, או בלב חלום מדהים על להיות יום אחד אדריכל מפורסם. אבל איך הופכים להיות כזה? מהן הפלטפורמות, בהן אותו סטודנט או יזם צעיר עם חזון, יכולים להציג את הרעיון או העבודה שלהם? היכן הם יכולים לקבל חשיפה ואיך כולם ידעו עליהם? אספנו לכם כמה אפשרויות כאלו:

מימון המונים

האינטרנט הוא זה שהופך את העולם הגדול שלנו לכפר גלובלי קטן. בעזרתו, גם אתם, שסיימתם הרגע את הלימודים, או המצאתם פריט עיצוב מדהים, יכולים להגיע לכל אחד בארץ ובחו"ל. איך עושים את זה? אם אתם רק בשלב הרעיון, ומחפשים עבורו משקיעים, כדאי לכם לפתוח לעצמכם עמוד באחד מאתרי "מימון ההמונים" (Crowd Funding) הקיימים ברחבי הרשת. כך, אנשים שיאהבו את הרעיון שלכם, אולי ירצו להשקיע בו כסף בתמורה לכך שתשלחו להם את המוצר שלכם לאחר שתתחילו לייצר אותו, או בתמורה לאחוזים מסויימים מהחברה שתקימו בעזרתם. אפשר לתרום אפליו סכום זעום כמו 50 שקלים.
 
איפה בדיוק: אתרי מימון ההמונים המובילים בעולם הם Kickstarter ו-Indiegogo, וגם בארצנו הקטנטונת קיימות פלטפורמות דומות, כמו "מימונה" ו"הדסטארט".
 
 

(צילום מסך מאתר קיקסטארטר)


רשתות חברתיות

יש לכם עסק קטן? מוצר ביד? או אפילו קולקצייה או קו מוצרים מעוצב? זה זמן מצוין להתחיל לפעול ברשתות חברתיות. פתחו עמוד פייסבוק למותג שלכם על מנת למשוך קהל, התחילו לצלם את המוצרים באינסטגרם כדי להיחשף לעוקבים מהארץ ומהעולם, הקימו בפינטרסט לוחות השראה עם הפריטים שלכם, ואולי אפילו תתחילו לכתוב בלוג. השיווק ברשתות חברתיות הוא תורה שלמה, אבל בקצרה ניתן לומר שכדאי שתהיה לכם ולמותג שלכם נוכחות רצינית, אסתטית ובעלת תוכן מעניין בקרב הגולשים שהם קהל היעד שלכם.
 
איפה בדיוק: פייסבוק. ונסו גם ליצור קשר עם מערכות תוכן של כלי תקשורת דיגיטליים. כמו למשל… בניין ודיור.
 
 
 
המלצות ובחירות מערכת

יש לכם חנות אינטרנטית עם המוצרים שלכם, באתרים כגון "מרמלדה" הישראלי או "אטסי" העולמי? כדאי לכם שייבחרו במוצרים שלכם להופיע בעמודי ההמלצות של האתר. באטסי יש “Trending Items” בעמוד הראשי (המוצרים הכי נצפים), וכן "אוצרות" (מוצרים שגולשים בחרו); ובמרמלדה יש את "המלצת המערכת", במסגרתה עורכי האתר מעלים מוצרים נבחרים לפי נושא מסוים. 
 
אם אין לכם חנות, כדאי לכם לעקוב אחרי כתבי עיצוב ולייפסטייל באתרי עיצוב מובילים ולהציע להם את המוצרים שלכם. אולי יום אחד, מחזיק העטים בצורת אננס שלכם ייכנס להמלצת המערכת תחת כתבת טרנדים בנושא "אננסים". שווה לנסות!
 
איפה בדיוק: מרכזים רשימת מיילים של עורכי האתרים הנחשבים ויוצאים לדרך.
 

צילום מסך מאתר אטסי
 
ירידים

רוצים לפגוש את הקהל שלכם פנים מול פנים, ולא רק בעולם הוירטואלי? גם זה אפשרי. כדי לעשות את זה בקטן, תוכלו לשכור דוכן באחד הירידים המתקיימים בימי שישי ובחגים בקניונים הגדולים, ולהציג את עבודותיכם או את המוצרים שלכם לקהל הקונים. כמו כן, תוכלו להציג גם בדוכן במדרחוב נחלת בנימין בת"א – חלק ממותגי העיצוב היפים ביותר התחילו בדיוק שם. 
 
אבל כדי לעשות את זה בגדול, תוכלו להירשם ולהציג באחד מהירידים הגדולים המתקיימים ברחבי הארץ, כגון "לה קולטור" או "צבע טרי"; ובראש רשימת הירידים נמצאים כמובן אלה של נתנאלה, גורו העיצוב, הלייפסטייל והיצירה הישראלית. נתנאלה מקיימת ירידי עיצוב ענקיים מספר פעמים בשנה בלוקיישנים מדליקים בארץ, וכדי להציג אצלה תצטרכו לעבור "אודישנים" על ידי צוות ההפקה, ולהיות מסוגלים להביא קולקציית מוצרים בשלה וייצוגית. אבל אל דאגה – אם נתנאלה אכן תתלהב מהיצירות שלכם, היא תדריך אתכם ותעזור לכם להגיע לתצוגת מוצרים מרשימה ביריד.
 
וכדי לעשות את זה בזירה העולמית, תוכלו לנסות לפתוח ביתן תצוגה ביריד המסחר הגדול בעולם, הלוא הוא Messe Frankfurt. לשם כך תצטרכו לארוז את המוצרים שלכם ולטוס לגרמניה, אבל היי, עם מכירות של מעל 500 מיליון יורו אי אפשר להתווכח.


איפה בדיוק: עורכים רשימה של הירידים הכי שווים ומתחילים לפנות אליהם כבר עכשיו.
 

(צילום: לירון ורדי)
 
 
חנויות פופ-אפ

הטרנד של חנויות פופ-אפ הולך צובר תאוצה בזמן האחרון, והקונספט שלו תפור בול על מעצבים צעירים בתחילת דרכם. הצגת המוצרים שלכם בחנות פופ-אפ תאפשר לכם גם לנדוד ברחבי הארץ ולהכיר קהלים חדשים, גם ללמוד מה הלקוחות שלכם מחפשים, וגם לחסוך כסף על דמי שכירות ותשלומים נוספים הכרוכים בהחזקת חנות משלכם. אחרי שתעברו את המסע הזה בין החנויות השונות, תוכלו להתגבש עם עצמכם ועם המותג שלכם ולהתבשל לקראת חנות עצמאית.
 
היזמית המובילה בתחום חנויות הפופ-אפ היא המעצבת והמפיקה קרן שביט. בעבר, קרן הייתה מקיימת ירידי עיצוב ברחבי הארץ, אבל עכשיו היא מתמקדת ביצירת חוויית קנייה אחרת ומרעננת בדמות חנות הפופ-אפ הנודדת שלה, בה מוצג אוסף פריטים של מעצבים שהיא שמה עליהם עין. שווה לבדוק איך אתם מתברגים לחנות הבאה שלה.
 
חוץ מזה, קיימים חנויות ומתחמי פופ-אפ נוספים (בעיקר באזור המרכז), כגון החנות בשינקין שמארחת תצוגות מתחלפות של מעצבים שונים, שכל אחד מהם מקבל בין שבוע לעשרה ימים בלבד להציג את מרכולתו. החנויות הללו משקיעות בפרסום ובקידום, ונמצאות במקומות מרכזיים ושיקיים – ואתם רק צריכים להביא את הפריטים הנהדרים שלכם וקסם אישי.
 
 

(צילום: שנקין 33)

עוד בנושא

רעיונות והשראה

לשבור את הסט: הום סטיילינג בסגנון מיקס אנד מאץ'


מי אמר שהספה חייבת להיות תואמת לכורסה או שכל הכיסאות בפינת האוכל צריכים להיות זהים? כך תייחדו את הבית שלכם עם הום סטיילינג נועז בסגנון מיקס אנד מאץ'

רעיונות והשראה

אינסייד אאוט: דרך מפתיעה לשלב בין פנים וחוץ


אנחנו רגילים להפריד בין הרהיטים ששייכים לפנים הבית לבין אלה ששייכים לגינה או למרפסת – אבל דווקא השבירה של החלוקה הזאת יכולה להיות הדבר הנכון בשביל הבית שלכם, וליצור מפגש מעניין של פנים וחוץ

רעיונות והשראה

הכינו את המניפות: סגנון הקוסטל הוא הדבר הכי חם בקיץ הזה


הקיץ כבר כאן וזה בדיוק הזמן לפנות את הדרך לסגנון הקוסטל שיעצב לכם בית בסגנון חוף ים. אז מי אמר שאין חדש תחת השמש?

רעיונות והשראה

חג הביקורים: מעצבים אירוח חוץ לכבוד שבועות


הטמפרטורות עולות, מותר לפגוש קרובים, וחג שבועות כבר בפתח – והנה לכם שלוש סיבות להתאים את הגינה לאירוח חוץ חגיגי ומזמין

תגובות

כתיבת תגובה