טעימות מעוררות סקרנות ב-Salone del Mobile 2022

שנתיים של מגפה עולמית בהם הטבע הזכיר לנו את קיומו, העירו את המעצבים והחברות היצרניות לבעיה האקולוגית. ביריד Salone del Mobile Milano תובלט מגמת הקיימות והחשיבות בשמירת הטבע. חומרים ממוחזרים ופריטים רב תכליתיים המיועדים לשנים ארוכות הם רק חלק מהמוצגים שבחרנו להביא כדוגמה מהיריד שיתקיים השנה מ-7 עד 12 ביוני

באדיבות Salone del Mobile Milano

במהלכו של היום השני בכנס העיתונאים שנערך בחודש מרץ השנה, כהקדמה ליריד, מגמת הקיימות עברה כחוט השני בין כל המעצבים והספקים שהציגו בפנינו את יצירותיהם העכשוויות לקראת היריד, חלקם בחשיפה ראשונה. עבודות יד מסורתיות נתמכות בטכנולוגיה מתקדמת, רהיטים מיועדים לעיצוב פנים ובאותה מידה מתאימים ועמידים כאלמנטים לעיצוב חוץ, פריטים רב תכליתיים המיועדים לשנים ארוכות וכמובן שימוש בחומרים ממוחזרים, היוו רק חלק מהמסרים שהעבירו החברות המייצגות את המגמה שתורגש ביריד כולו. בחרנו בשלוש חברות שמעבירות את המסר.

De Castelli – מחקר כערך בסיסי

החברה האיטלקית נוסדה בשנת 2003 על ידי אלבינו סלאטו, בן למשפחה בעלת מסורת ארוכה בייצור מתכות, שהכתיב לחברת דה קסטלי שפת עיצוב חדשה בה מעורבים שלושה מרכיבים: אומנות, מסורת וטכנולוגיות מתקדמות. ריהוט, פרטי עיצוב וכמו כן משטחים שמרכיבם העיקרי הם סוגים שונים של מתכות, נולדו משיתוף הפעולה עם מעצבים מפורסמים שחוזקו באמצעות מחקרים מקיפים לניצול מרבי של תכונותיהם והפוטנציאל הטמון במתכות שונות. השנה, במסגרת היריד Salone del Mobile ייחשף כיוון של עיצוב חדשני הטומן בחובו חיבור בין צורות אורגניות וטבעיות, טכניקות מסורתיות ונשכחות של עבודות יד מסוף המאה ה-19 וטכנולוגיה מתקדמת  התוצאה: צורות מורכבות שיוצגו תחת הכותרת BIOMORPHIC.

פסל אמנותי
פסל אמנותי
גופי תאורה
גופי תאורה

Extremis – רב-תכליתיות, איכות ועיצוב נצחי

הכול התחיל במאה הקודמת בשלהי שנות השמונים, כאשר מעצב הפנים הבלגי ובנו של יצרן רהיטים    Dirk Wynants דירק וויננטס החליט לעזוב את אנטוורפן והעתיק את מקום מגוריו לאחד מהאזורים הכפריים בצפון המדינה. צורכי משפחתו ותשוקתו לעיצוב הביאו אותו לפיתוח עיצובים רב תכליתיים  שמותאמים לפעילויות חברתיות. בשנת 1994 הוא יצר את המותג אקסטרימס, שבמסגרתו כל יצירה משלבת בין רב תכליתיות, צורך, איכות, עיצוב נצחי, ובראש ובראשונה מאחדת בין אנשים. בעיצוב מוצרי המותג Extremis, שברובם עשויים מסוגים שונים של מתכות, הוא קיווה, ותקוותו אכן מתגשמת, שהיות שיצירותיו המיועדות לפעילויות מגוונות, מתאימות לצרכים אישיים אך בעיקר לחברה, יתחבבו על המשתמשים בהם, ישמשו אותם במשך שנים ארוכות ואף יועברו לדורות הבאים.

תערוכת העיצוב מילאנו
תערוכת העיצוב מילאנו
תערוכת העיצוב מילאנו
תערוכת העיצוב מילאנו

AMAi – וואו בפלמית

יצירתו החדשה שתוצג לראשונה ב-Salone del Mobile נקראת AMAi, מילה בפלמית המקבילה לוואו. הרהיט הרב תכליתי מיועד לחוץ ובאותה מידה יכול לשמש כרהיט בעיצוב פנים בבית ובעיקר  במקומות עבודה. את גובהו של המשטח ניתן להתאים בקלות רבה לשימוש כשולחן או דלפק מוגבה, יש בו חיבורים לחשמל, סככה וניתן להתאים לו ספסלים, מדפים וכל מה שיהפוך את המוצר לכמה שיותר פונקציונלי ומותאם לכל מטרה ולכל שעה ביום ובלילה.

תערוכת העיצוב מילאנו
תערוכת העיצוב מילאנו
תערוכת העיצוב מילאנו
תערוכת העיצוב מילאנו

Fantoni – 100 אחוז קיימות, הרוב ממוחזר

Fantoni, חברה ששמה לה למטרה להיטיב עם העולם, מקפידה על ייצור שברובו מבוסס על מחזור ועם זאת דואגת למינימום פליטת גזי חממה עד כדי ניצול הובלה מתוחכם.MDF תלת שכבתי עשוי ברובו משבבי עץ ממחוזרים הוא רק פרט אחד בחברה האיטלקית שנושאת את דגל הקיימות ומתמחה בעיקר בייצור פריטים ועיצוב משרדים וחללים אקוסטיים. מגמת הקיימות מתחילה במפעל עצמו, המשתרע של פני שטח עצום. מעבר לניצול חוזר של חומרים, עיצוב מודרני מותאם לצרכים עכשוויים, שימוש יעיל בטכנולוגיה מתקדמת הן בשלב הייצור והן בשילוב טכנולוגיות בריהוט, תשומת הלב לקיימות באה לידי ביטוי אפילו בנושא התחבורה וההובלה. מינימום נסיעות ומקסימום ניצול. אסטרטגיה מיטבית. המשאיות שיוצאות מהמפעל מעומסות במוצרים המיועדים ללקוחות, חוזרות עם אספקה של עץ למטרות מחזור.

שלוש מטרות של קיימות: מסלולי הייצור של החברה מכוונים לשלוש מטרות קיימות: 1. חומרים איכותיים, ברובם ממוחזרים ועמידים לאורך זמן. 2. בהתאם למגמת העיצוב הרווחת היום בעולם העסקי, הפנלים, ברובם מבודדי חום, האבזור, התקשורת, הטכנולוגיה והתוספות מותאמים לעיצוב חללי עבודה גדולים ושטופי אור שמיועדים לשיתופיות תוך ניצול מרבי של החללים. 3. אקוסטיקה – התמחות במוצרים ספציפיים המיועדים ליצירת חללים אקוסטיים בגדלים שונים, מהגדרת חדרים נפרדים בחללי עבודה משותפים ועד אולמות. כי אקוסטיקה הוא גורם חשוב ומשמעותי באיכות החיים ומהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים.

תערוכת העיצוב מילאנו
תערוכת העיצוב מילאנו
תערוכת העיצוב מילאנו
תערוכת העיצוב מילאנו
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...