כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור

מוצרים מעוצבים  //  הביטאט – סביבת מגורים

הביטאט – סביבת מגורים

קומת קרקע בבניין ישן באזור הייטק מובהק שינתה את ייעודה מקפיטריה ואולמות תעשייה של עובדי סאיטקס לאולם תצוגה מרהיב של רהיטים ופריטי עיצוב

מאת: טלי בן-אבי, מגזין בניין ודיור צילום:


הגעתי למתחם החדש של הביטאט בהרצליה פיתוח, שבעבר היה שייך לסאיטקס, כדי לערוך ריאיון עם הבעלים אתי ורמי מאירוביץ. הבניינים במתחם חודשו על ידי האדריכל משה צור ללא הכר.

אולמות התצוגה של הביטאט משתרעים על שטח של כ-3,000 מ"ר והם מורכבים מארבעה חללים נפרדים בעלי אופי קונספטואלי שונה. הגדרות החללים נקבעו על פי הרהיטים והפריטים המתאימים להם: ריהוט פנים, ריהוט גן, מטבחים, חדרי שינה, ארונות קיר, אקססוריז, פרטי ריהוט משלימים, כלי בית ומטבח.

"העיצוב הוא שפה – בחירתנו במוצרים המסוימים מהווה אמירה בשפה מסוימת שמדברת לקהל שדובר את אותה השפה"

בתצוגה יוצאת דופן, שמשקפת נאמנה את המתרחש בזירת העיצוב הבינלאומי, אפשר לראות שילוב בין קלאסיקות ואייקונים לבין עיצובים עם טכנולוגיות עכשוויות פורצות דרך, שיחד יוצרים חגיגה של צורות, חומרים וצבעים. ביקור במקום הוא חוויה מרגשת כמו ביקור במוזיאון לתולדות העיצוב העכשווי.

הריהוט המודרני שמוצג כאן הוא אוסף שכל מוזיאון לעיצוב היה מתגאה בו. לדוגמה: Chair Lounge של Cair Panton Eames של וורנר פנטון, השעונים George Nelson, כורסת Big Mama של Pescho, שטיחי הטלאים של Urquiolia, ספה של Zaha Hadid שולחן של Jean Marie Massaud כסא של Phillippe starck, ספרייה של Pierro Lissoni, מערכת כלי אוכל של Paola Nevone וסכ"ום של Antonio Citterio.

הכול ניצב במרחב בצורה נכונה, יש שפע אך אין עומס, מה שמייצג נאמנה את החזון של רמי מאירוביץ, שהקים את הביטאט ב-1972. "החשוב ביותר זה לשים את הפריטים הנכונים במקומות הנכונים", אומר רמי מאירוביץ בליווי חיוך רב משמעות.

אתי מאירוביץ מרחיבה את הדיבור על המנועים שדוחפים את הביטאט ומביאים אותה למעמד של מובילה בתחום העיצוב לאורך שנים. "האהבה לתחום העיצוב היא מנוע הצמיחה של הביטאט", היא אומרת. "התעניינות בלתי פוסקת, חיפוש, לימוד וחקירה מתמדת, ביקורים בתערוכות עיצוב, במפעלים ובסדנאות, קשרים והיכרויות אישיות עם המעצבים המובילים בעולם – אלה הם מנועי החיפוש של הביטאט".

דרך בחירת המוצרים המיובאים על ידי הביטאט לארץ מונחית על פי המראה ותפיסת העיצוב כאלמנט פונקציונאלי ולא דקורטיבי בלבד. בבחירת המוצרים מקפידים מאוד בהביטאט על איכות העיצוב, ולא פחות חשוב – על הנראות של האיכות. המוצרים שנבחרים אמורים להשתלב בקונספט העיצוב של הביטאט.

אין בחנות מוצרים שנבחרו שלא מתוך אהבה. כל פריט הוא הנכון מסוגו לטעמם. "אני רואה זאת כמחויבות לקהל הלקוחות שלנו, שעמו אנו מנהלים דיאלוג תמידי ופורה מאוד. העיצוב הוא שפה – בחירתנו במוצרים המסוימים מהווה אמירה בשפה מסוימת שמדברת לקהל שדובר את אותה השפה", מסבירה מאירוביץ. "המפגש עם הלקוח הוא דיאלוג שנוצר בשפה המשותפת. זו שפה שאינה קשורה לאופנה או לטרנד, הניואנסים שלה יכולים להשתנות לאורך השנים, אבל לא המהות עצמה".

"הריגוש הראשוני הוא העיסוק בדברים שאנחנו אוהבים, והחשוב ביותר, העיסוק בצד היפה של החיים"

על אף השנים הרבות שבהן היא במקצוע, אפשר עדיין לחוש בהתרגשות הרבה שבה מאירוביץ מדברת על המעצבים ויצירותיהם. כשנשאלה מהו סוד הריגוש ענתה: "הריגוש הראשוני הוא העיסוק בדברים שאנחנו אוהבים, והחשוב ביותר, העיסוק בצד היפה של החיים, או, ליתר דיוק, כפי שהגדירה זאת אחת מלקוחותיי, רופאה במקצועה, 'עיסוק בצד הבריא של החיים'. ואז בא הריגוש מהדרך, מהחיפוש, מהמפגשים המפתיעים עם עיצובים חדשים, שעשויים להפתיע בחדשנותם או בפשטותם, בשימוש בפיתוח טכנולוגי חדש או בהברקה של רעיון בסיסי שאתה עומד מולו נפעם ושואל את עצמך – איך לא חשבו על זה קודם?"

 מרגש לראות איך המוצרים המסמלים את ערש המודרניזם, שהיו מהפכניים בזמנם, הפכו לקלאסיקה, ולא זאת בלבד שלא נס ליחם, הקהל הצעיר של היום הפנים אותם וחובק אותם.

 נראה שהמפגש עם האדריכלים והחיבור לעשייה שלהם בארץ הם מעניינים ומרתקים. ההיכרות עם האדריכלים מקרבת את הביטאט לפרויקטים ולביקור באתרים. הקשר עם אדריכלים ומעצבים מביא לדו שיח ולשיתוף פעולה פורה ומפרה, שמתחיל לעתים קרובות בשלב מוקדם מאוד של תכנון הפרויקט.

 כל הפריטים בהביטאט מיובאים, אך זה לא מפריע למעורבותם בעיצוב המקומי. אתי ורמי מאירוביץ מקיימים קשר רציף עם בתי ספר לעיצוב, מוזמנים לביקורות ולתערוכות סיום ומארחים בקביעות מפגשי מרצים עם קבוצות סטודנטים באולמות התצוגה של הביטאט.

 "לדעתי יש בארץ מעצבים מוכשרים מאוד, שיכולים להתמודד בשוק הבינלאומי", אומרת מאירוביץ. "לצערי, אין תשתית תעשייתית שתאפשר לממש את היכולות האלה. בתחום זה, אפשר לומר כי סמי סגול, הבעלים של כתר פלסטיק והיזם של d-Visopn ופרופ' עזרי טרזי עושים עבודת קודש בעידוד הצעירים המוכשרים האלה, בתמיכה בהם ובהכוונתם. אני מכירה גם יוזמות ברוכות של גל גאון מ-HIT ושל מחלקת העיצוב התעשייתי של שנקר, המנסים לכוון את המעצבים ולחברם עם מרכזי העשייה והתעשייה העולמיים".

עוד בנושא

מוצרים מעוצבים

מגוון, איכות וחדשנות – זה מה שצריך בשביל למצוא את הארון הנכון


'קלוס' ביססה את עצמה כבר מזמן כאחת החברות המובילות בארץ בתחום הארונות. מלבד מגוון האפשרויות הרחב שקיים שם, החברה גם מציעה עכשיו מבצעי קיץ משתלמים במיוחד

מוצרים מעוצבים

לא רק לאיפור: כוחה של מַראָה בעיצוב הבית


אנחנו רגילים להשתמש במראה כדי להתלבש או להתאפר – אבל עם שילוב נכון של מראה בעיצוב הבית, היא גם יכולה להאיר ולהגדיל חללים ואפילו להיות האלמנט הכי מעניין בחדר

מוצרים מעוצבים

למי קראתם זברה? הסיבות לשלב פסים בעיצוב הבית


נמאס לכם מכריות פרחוניות ומטפטים של כוכבים? אולי שווה שתשקלו לשלב כמה דוגמאות של פסים בעיצוב הבית

מוצרים מעוצבים

לא מהעולם הזה: השראה מהחלל בעיצוב הבית


ספרייה שנראית כמו טיל, גוף תאורה שמדמה את מערכת השמש, או תמונה מופשטת של ירח – הדרכים לעצב בית שכל כולו השראה מהחלל

תגובות

כתיבת תגובה