כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

מוצרים מעוצבים  //  חוזר לחפור ולקדוח

חוזר לחפור ולקדוח

על גבי שטיח בסגנון אוריינטלי עשוי מבדידי פלסטיק התעופף לו יאיר עמישי בין תערוכות עיצוב בעולם, עד שנחת בפריז.

מאת: חדווה אלמוז, עורכת מגזין בניין ודיור צילום: יח"צ


 בתערוכת בוגרי בצלאל לפני ארבע שנים הציג יאיר עמישי לראשונה שטיח, שעיצב – שטיח בסגנון קלאסי אוריינטלי עשוי מבדידי פלסטיק. הניגוד בין החומר למוטיבים המקובלים בשטיחים מזרחיים, משך את עיניהם של אוצרי תערוכות ויצרנים בעלי שם בעולם. השטיח ועיצובים נוספים של יאיר  הוצגו בארץ בגלריית פריסקופ, ב"100% עיצוב" בלונדון, בטרינאלה במילאנו, בברלין, בקופנהגן, ואף חצו את האטלנטיק, והגיעו למוזיאון מומה בניו-יורק.

"כל דבר הוא  בר ביצוע, כל עוד המעצב מוכשר, ומבין מה הוא עושה".

נציגי חברת לין רוזה , חברה לרהיטים, תאורה ואביזרים יוקרתיים לעיצוב בתים וחללים מסחריים, חיכו ליאיר עד שסיים השתלמות נוספת בלימודי עיצוב בפריז, ואז צרפו אותו לשורת המעצבים, הקשורים לחברה תחת הסיסמא: "כל דבר הוא  בר ביצוע, כל עוד המעצב מוכשר, ומבין מה הוא עושה". בחברת לין רוזה פגש יאיר לראשונה את מעצב העל הישראלי – צרפתי אריק לוי, שהזמין אותו להצטרף לצוות המעצבים בסטודיו הפרטי שלו. המעצבים מסייעים לאריק בפיתוח פרויקטים, כגון טלפונים סלולאריים, רהיטים, כלים סניטאריים, תכשיטים ועוד. ההיכרות עם עולם המחקר והפיתוח פתחה בפני יאיר אופקים חדשים. בהמשך דרכו הגיע לחברה המעצבת תאורה, כשהוא חדור סקרנות ורצון אדיר להתנסות בכמה שיותר תחומים, הקשורים לעיצוב.

הוא נשבה בקסם שבהארה: היכולת לפסל באור ולשנות חללים באמצעות תאורה בלבד, ריתקה אותו, והוא  החל לעבוד בחברה, שעיצבה בין היתר, מקומות לפיליפ סטארק, וחנויות של "בקרה" ברחבי העולם, אותן מעצבים לפי מודל חנות הדגל הממוקמת בגלריית המוזיאון בפריז . יאיר גילה עניין רב בתאורה, הן בהיבט העיצוב, והן לאור המודעות הגוברת לנושא.

התאורה היא נושא "חם", התחרות בתחום עדיין מתונה, ויש אפשרויות רבות להרוויח. למרות זאת העדיף יאיר לחזור אל החומר

התחרות בתחום עדיין מתונה, ויש אפשרויות רבות להרוויח. למרות זאת העדיף יאיר לחזור אל החומר; אל המוצרים. "התחלתי שוב לחפור ולקדוח", הוא אומר. ארבע שנים בילה יאיר בין נפילים בעולם העיצוב, והיה ער גם למניעים המסחריים. בין היתר, הבין, שהחברות היצרניות אינן ממהרות להשקיע במוצרים, שייצורם כרוך בהשקעה כספית גדולה,  שלא לדבר על התחרות הגדולה בעולם, שאינה מבטיחה רווח מיידי.

לכן, כשפתח את הסטודיו הפרטי שלו לפי כחצי שנה, החל יאיר לעצב מוצרים, שלא יהוו סיכון ליצרנים, כמו, חיבורים  על ידי ריתוך ולא בתבניות, חומרי גלם, שמחירם סביר ועיצוב, שמדבר אל הקהל הרחב. להפתעתו, המגבלות שהציב לעצמו, הביאו אותו לעיצוב רהיטים ומוצרים מענייניים. לדוגמא, מעמד מדפים, שחברת לין רוזה ייצרה על פי עיצובו. המעמד הוצג במספר תערוכות עיצוב, וזכה לתשומת לב רבה, וגם נמכר מצוין.

עם כל התקדמותו המהירה, יחסית, בעולם העיצוב התחרותי, יאיר עמישי מאחל לעצמו, בינתיים, שני דברים שניתנים להשגה: האחד, להוציא את הסטודיו מביתו בקרוב, והשני, לשלב בקו יצור את תיק הצד, שהופך לתיק גב, שעליו רשם פטנט כשהיה סטודנט בבצלאל.
בקרוב יציג יאיר מעבודותיו העכשוויות בתערוכת עיצוב במרסיי שבצרפת, אותה אוצר אלון רזגור, ומשתתפים בה ממיטב המעצבים בארץ.

 

עוד בנושא

מוצרים מעוצבים

כסאות מעוצבים: הטרנדים החמים של 2021


עם היצע הכיסאות המעוצבים הקיים היום בשוק, קשה לבחור את הכיסא הנכון. הכתבה שתעשה לכם סדר

מוצרים מעוצבים

Art גלריה לריהוט מארחת אדריכלים ומעצבים


Art גלריה לריהוט מייצרת ומעצבת רהיטים בהזמנה אישית. אין פלא, אם כך, שטובי האדריכלים ומעצבי הפנים בארץ בוחרים לקחת את הלקוחות שלהם דווקא לשם. הצצה לפרויקטים נבחרים

מוצרים מעוצבים

מתחילים בטוב: שנה חדשה בעיונה


עונת החגים מתקרבת, ובמתחם הרהיטים עיונה כבר עובדים על קולקציית הסתיו החדשה שתבטיח שנה צבעונית, רעננה ומשמחת

מוצרים מעוצבים

גלריה לריהוט ועיצוב הבית שאתם חייבים להכיר


עם הידע, המקצועיות והפטנטים הסודיים שלמד עוד בצרפת, הקים ג'ורג' זרביב גלריה לריהוט ועיצוב הבית "טופ האוס", כדי להתאים לכל אחד את מערכת הישיבה החלומית שלו

תגובות

כתיבת תגובה