לשבת או לקום: אמבטיה או טוש?

לשאול מה עדיף אמבטיה או טוש זה כמו לשאול את מי אתם יותר אוהבים, את אמא או את אבא. אז למרות שבאמת קשה להשוות ביניהם - יצאנו לשאול את השאלה הזאת, מה גילינו? כל התשובות בפנים

יח"צ

התשובה לשאלה אמבטיה או מקלחת בראש ובראשונה תלויה בגודל החלל הנתון ובאופיים של בעלי הבית. אומרת לנו שרון ארמר, מעצבת הבית של חברת חלמיש. במציאות הישראלית שקשורה לאורח החיים האינטנסיבי ולאקלים, רובנו מתקלחים ולא מתאמבטים אבל לפחות כמה פעמים בשנה כולנו משווים לפינוק הזה.

אמבטיה רלוונטית במיוחד בשני מקרים מרכזיים: בבתים שיש בהם ילדים, וכמובן בבתים שרוצים לשדר עושר ויוקרה. לצד האמבטיות שהורגלנו לראות אפשר למצוא היום אמבטיות FREE STANDING  עשויות ממגוון חומרים, מודרניים ועתיקים כמו נחושת, זהב, דמוי חלודה, המקנים לחדר הרטוב מראה אופנתי עם ניחוח עתיק. גם רגלי האמבטיה מקבלות התייחסות וגם הן מגיעות בגימורים שונים, ולעתים אף גונבות את ההצגה.

 אמבטית שיש NEUTRA, קולקציית אמבטיות וכיורי אבן במראה שיש ייחודי. בלעדי בויה ארקדיה. צילום: יח"צ

ומה לגבי מקלחון? מומחי חברת 'HAMAT-חמת' מסבירים כי מגוון הטכנולוגיות החדשות מאפשרות ליצור מקלחונים בעלי חזיתות זכוכית מחוסמת ומדוקקת בעובי של 8 מ"מ, שמצליחים ליצור תחושה אוורירית ונקייה. ניתן ליצור מקלחוני CUSTOM MADE במחירים לגמרי סבירים – חזיתיים ופינתיים, המורכבים באמצעות צירים מינימליסטיים. אלה נחשבים גם לקלים ויעילים לתחזוקה ועל כן אידיאלים לתרבות הרחצה בישראל.

על מנת להתאימם לקונספט העיצוב הנתון ניתן להזמינם במגוון גבהים, וגימורים וצריבות אמנותיות ואף להוסיף להם ציפוי מיוחד אשר דוחה הצטברות אבנית. בבתים רבים מככבים המקלחונים הגדולים והמפנקים שבחלקם מוטמעות שתי יחידות של ברזים מפנקים לנוחות של שני בני הזוג וכמובן ספסלים מחומרים שונים. חלקם נבנים כחלק מהקונסטרוקציה המובנת עוד בשלב הבניה ואחרים, עשויים מחומרים קלים (כמו עצים עמידים במים, מתכות וכו') ומותקנים בשלבים הסופיים או אחרי שהמקלחון כבר מוכן. חשוב לבדוק עם איש מקצוע ממה עשוי הקיר, לדאוג לחישובי עומסים ולהשתמש במדויק בחומרים הנכונים כדי להבטיח שהספסל מעוגן היטב לקיר ולא יקרוס מעומס המשקל או עייפות החומר.

מקלחת שקופה מקלחונים אשר מצליחים לייצר תחושה אוורירית ונקייה. חברת חמת. צילום: יקיר-קסם הדמיות ממוחשבות

לסיכום, על השאלה: "מה עדיף?" כנראה שאין תשובה אחת חד משמעית, ויש לבחון כל מקרה לגופו. "בעידן בו חדר הרחצה הפך להיות מעין ספא ביתי, המקלחונים מקבלים מקום של כבוד והופכים לאטרקטיביים ומפנקים לא פחות מאמבטיות. עם זאת אין לבטל את חשיבותה של  האמבטיה בחדר הרחצה, אם החלל מאפשר זאת, היות והיא מפנקת ומשרה רוגע בסוף יום ארוך ומייגע ובעיקר, נוחה יותר כאשר ישנם ילדים קטנים בבית אותם צריך לקלח. אמבטיה מהווה יתרון של ממש לקטנטנים, היא מאפשרת זמן משחק ורגיעה לפני השינה" כך אומרת  לירון בלומנר, מנהלת שיווק במותג ויה ארקדיה.

אז אנחנו מאחלים לכם, לא משנה אמבטיה או מקלחת – העיקר שתהיו מרוצים!

אמבטיה יוקרתית חלמיש. צילום: ערן ניב

 מקלחת אפורה יוקרתית הדור הבא של המקלחונים. מפנק ומרהיב. ויה ארקדיה. צילום: יח"צ

מקלחת יוקרתית חזיתות זכוכית מחוסמות ומדוקקות. חברת חמת. צילום: מלנית גל

מקלחת גדולה מקלחונים מפנקים. ויה ארקדיה. צילום: יח"צ

לשבתאולקום
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...