כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

מוצרים מעוצבים  //  215 סוסים במהדורה מוגבלת

215 סוסים במהדורה מוגבלת

הברקה של נציג חברת מרצדס בארה"ב הפכה מכונית מרוץ שנועדה למסלולים לסדרת ייצור המייצגת סטטוס חברתי גבוה

מאת: מערכת אתר בניין ודיור צילום: יח"צ


בתערוכת מכוניות, שהתקיימה בניו-יורק בתחילת שנת 1954, נעצה חברת מרצדס-בנץ סיכה במפת המכוניות העולמית, וקבעה את מיקומה במקומות הראשונים ברשימת המכוניות, המיועדות לסלבריטאים.

זה קרה שלא בכוונה תחילה ואפילו מתוך חשש גדול וסיכון כלכלי לא קטן. סיפורה של SL300 התחיל, למעשה, שלוש שנים קודם לכן. בשנת1951 החליטו בחברת מרצדס להתנער ממאורעות המלחמה, ולהחזיר את הספורט המוטורי לכותרות. למנוע בנפח של 2,996 סמ"ק (כ-3 ליטר ומכאן מספור הסדרה) התאימו שלדה, שתעמוד בעומסי המהירות והביצועים. לחיבור בין השניים היה צורך לבנות גוף שיענה על כל הדרישות, של חוזק, נוחיות ומראה.

עיצוב מיוחד עם דלתות נפתחות כלפי מעלה הייתה התשובה היחידה, שהתאימה והלהיבה את מהנדסי החברה, אך מסתבר, שהם לא נשארו יחידים. מכונית המרוץ יצאה למסלולים בשנת 1952 וקצרה הצלחה גדולה, לא רק בגלל הביצועים, אלא יותר בגלל המראה. השוק האמריקאי, שתמיד היווה כוח קנייה גדול, בישר על הצלחה. איש הבשורה היה מקס הופמן. המפיץ הראשי של מרצדס בארה"ב. רק אחרי שהתחייב ליצרני הרכב למכירת 1,000 מכוניות במהלך שלוש שנים, הם הסכימו להסב את מכונית המרוץ לתנאי ייצור סדרתי, המתאים חוקית לנסיעה על הכביש.

סוסים מנצחים לא מחליפים, כידוע, במיוחד כשמדובר ב-215 (כוחות) סוסים בכל יחידה. ייצור ושיווק אותו דגם נמשך למעלה מתשע שנים, בהן נמכרו אלפי מכוניות. ההסבר להיקף המכירה שהיה גבוה מעל הצפוי, טמון בעיצוב המיוחד, שהיה בלתי מתקבל על הדעת. למרות זאת, לאחר שנים של הצלחה מסחררת בפרויקט שנועד לכישלון, הוחלט, שאין טעם במתיחת פנים, ויש צורך בניתוח קוסמטי כולל. המכונית, שהפכה להיות סמל חברתי רב משמעות, וליחה לא נס עד היום, עדיין נראית בכבישי העולם ונוהגים בה בגאווה רבה הבעלים של "מלכת הרודסטאר משטטוגראד", שרוחשים לה את הכבוד המגיע לה, ומחירי מכוניות האספנות מדגם זה רק עולים.

בין יתר השמות, שהוצמדו לה, "כנפי- השחף". אינספור תרשימים, שרטוטים, רעיונות מקוריים ובלתי אפשריים הביאו לבסוף לקונספט מנצח של חזית מחודדת ואחוריים מזדקרים כלפי מעלה, במראה כללי, שהתאים ל"סיקסטיס"

טובי מעצבי המכוניות, שעשו את מלאכתם בסודי סודות, שקדו לילות כימים בחיפוש אחרי העיצוב הבא, שיבקע מתוך הצל הענק שהטילה המכונית, אשר כונתה, בין יתר השמות, שהוצמדו לה, "כנפי- השחף". אינספור תרשימים, שרטוטים, רעיונות מקוריים ובלתי אפשריים הביאו לבסוף לקונספט מנצח של חזית מחודדת ואחוריים מזדקרים כלפי מעלה, במראה כללי, שהתאים ל"סיקסטיס".

בשנת 1963בתערוכה בז'נבה החל הדור השני של סדרת ה- SL. הפעם הובטח צפי המכירות. קהל הצרכנים, שהוכיח נאמנות לשיגעון העולמי, רק גדל, גם כשמדובר היה בהמתנה של עד 02 חודשים לקבלת המכונית המיוחלת. חברת מרצדס – בנץ לא לקחה סיכון. למרות שהמכונית מיוצרת בקו סדרתי, נעשו המכירות מראש. 49 אלף לקוחות המתינו בסבלנות רבה במהלך שמונה שנות מכירת מכונית הספורט המשופרת. הדגשי העיצוב הופנו הפעם גם לפנים המכונית, נוחיות הנוסעים והנדסת אנוש מתקדמת.

מעצבי הדגם העכשווי נאלצו להתמודד עם אזורים סופגי אנרגיה ומרכבים מחוזקים, מראות צד, הגה כוח ואלמנטים נוספים, ששיפרו את הנהיגה, הוסיפו בטחון ותרמו לצורה, שהפכה להיות בעלת קווים מרובעים יותר

הדור הארוך ביותר של סדרת ה- SL החל בשנת 1971, ונמשך 18 שנים. בדגם, שהובטח לדור השלישי, החלה תקופת ההתייחסות לבטיחות בדרכים. מעצבי הדגם העכשווי נאלצו להתמודד עם אזורים סופגי אנרגיה ומרכבים מחוזקים, מראות צד, הגה כוח ואלמנטים נוספים, ששיפרו את הנהיגה, הוסיפו בטחון ותרמו לצורה, שהפכה להיות בעלת קווים מרובעים יותר.

בשנת 1989 הושק הדור הרביעי. בעיצוב ניכרת מגמת הרטרו, שלא פגעה כהוא זה בפיתוחים הטכנולוגים, שחלקם נרשמו על ידי מעצבי החברה ומהנדסיה כפטנטים עולמיים, (20 מתוכם מתרכזים במושבים) וחלקם המשיכו לקדם את נושא הבטיחות.
בשנת 2001 החל הדור החמישי, ובימים אלה, כבר, נעים בכבישי העולם דגמי הדור השישי של המכונית הספורטיבית, שיצרה סביבה אגדה, על יפיפייה שלעולם לא נרדמת. ככל שחולפות השנים המהדורה המוגבלת גודלת, והיום היא מונה מאות אלפים.

עוד בנושא

מוצרים מעוצבים

מטבחי חוץ מבטון אדריכלי יצוק מציבים סטנדרט חדש של עיצוב מתקדם


עבודת יד, 100 אחוז בטון יצוק אדריכלי והתאמה אישית יוצרים חמישה דגמים מנצחים ומהמרשימים ביותר למטבחי חוץ בווילות ודירות פאר

מוצרים מעוצבים

החידוש הלוהט למטבח: מהיום גם המגירות שלכם מוארות


טכנולוגיה חדשה מאירה את מגירות המטבח מבפנים ומעניקה לעיצוב המטבח חתימת תאורה אישית ייחודית ומראה עתידני שטרם הכרנו. בלעדי למטבחי סמל

מוצרים מעוצבים

מלבישים את הדלת: הכירו את חיפויי העץ של דלת הכניסה


דלתות כניסה מעץ משדרות בו זמנית אותנטיות, כפריות ומודרניות. הגוף מפלדה, אבל גימורי העץ של הדלתות נותנים את הטון העיצובי בהתאם לסגנון

מוצרים מעוצבים

כשהעץ הוא חלק מעיצוב הבית – שיחה עם המעצב ליעד יוסף באולם התצוגה של זדקה


המעצב ליעד יוסף מאמין שהספרייה של היום היא לא הספרייה של פעם. בשיחה שהתקיימה עם חדווה אלמוז באולם התצוגה של זדקה, הוא מסביר כמה רחוק אפשר לקחת את הפריט הזה

תגובות

כתיבת תגובה