יופיו של הבית מתחיל מלמטה

מראה הבטון מוחלק סוחף את בעלי הבתים, המשרדים ולא רק אותם. אומנות ובטון בע״מ מספקת מדריך לשלושה סוגים דקורטיביים אהובים במיוחד בתחום הריצוף

ליאור שניידר , מירי נגלר

השוק הישראלי התאהב במראה הבטון. "יש שלושה סוגי בטון שכיחים בשוק – בטון מוחלק, בטון מלוטש ומיקרו צמנט", מספר אלעזר ?? מחברת "אומנות ובטון בע"מ", שהתמחה בתחום הבטון בארצות הברית והחליט להביא את הבטון הדקורטיבי לארץ. היום ידועה חברת "אומנות הבטון" במקצועותיה, באמינותה ובשירות המסור שהיא מעניקה ללקוחות פרטיים ולאדריכלים, שהופכים במהלך העבודה מולם ואחריה לבני בית.

שולחן פינת אוכל מעץ
שולחן אוכל על רצפת בטון
צילום: מירי נגלר | עיצוב: עדי אופנהיים

בטון מוחלק

"בטון מוחלק הוא חומר שחור שמשתמשים בו בכל תהליכי הבנייה והוא עובר תהליך של החלקה דקורטיבית או תעשייתית כדי שיתאים לתוך הבית, למשרד, לסביבת החוץ או למפעל – והתוצאה יפהפייה ובמחיר שפוי. אם נשווה ריצוף בטון מוחלק לבית לעומת ריצוף יוקרתי אחר, ההבדל בינהם יכול להגיע ל-200-150 שקלים למטר. מעבר ליופי, זה עניין של טעם אישי. היום אוהבים אותו יותר והוא בהחלט נותן את הטון. הוא מתאים לכל חלל, בין אם גדול ובין אם קטן, והצבע האהוב ביותר על המעצבים והאדריכלים הוא אפור, אם כי ניתן לבחור לו כל גוון שרוצים, גם לבן, שחור או ורוד".

מדרגות בכניסה לבית פרטי
מדרגות כניסה לבית פרטי
עיצוב: דן והילה ישראלביץ
מדרגות כניסה לבית מבטון
מדרגות בטון כניסה לבית
עיצוב: דן והילה ישראלביץ
מדרגות בטון כניסה לבית פרטי
מדרגות בטון כניסה בית פרטי
עיצוב: דן והילה ישראלביץ

בטון מלוטש

"זהו בטון מוחלק שעובר תהליך ליטוש על ידי יהלומים. למעשה אלו אבנים בתוך הבטון, שכבה שנקראת מיקרו טראצו. מגיעים אליה על ידי ליטוש הבטון  בצורה עדינה רנדומלית, ורואים את כל גודל האבן. זה טרנד חזק בעולם העיצוב, שהיה כאן גם לפני חמש שנים. העבודה מורכבת יותר ולכן המחירים יקרים יותר, אבל התוצר הסופי הוא מוצר פרימיום, הטופ של ריצוף הבטון שגם נשמר טוב יותר לאורך שנים. הליטוש מחזק את השכבות העליונות והמראה מתאים לבתים פרטיים, לדירות, למסעדות ולכל חלל אחר. רצפת בטון מלוטש יותר אטומה ומקבלת פחות כתמים, והגוון הנפוץ ביותר הוא אפור, אבל אם מעוניינים בגוון אחר, זה בדרך כלל שחור או לבן".

אומנות הבטון
אומנות הבטון החלפת תמונה מתחת לבטון מלוטש
צילום: ליאור שניידר | עיצוב: רון שפיגל
כניסה לבית עם רצפת בטון
רצפת בטון כניסה לבית
צילום: עודד סמדר

מיקרו צמנט

"מיקרו צמנט הוא חומר שמדמה בטון. אל תתבלבלו עם מיקרו טופינג, שהוא מלט ודבקים המחוברים על ידי מים. מיקרו צמנט מעורבבים על ידי לטקס , בטון דק דו קומפוננטי . החומר מיושם ב7 שכבות דקות והוא שייך לאותה משפחה, רק שהחומרים איכותיים יותר וב3-5 שכבות נוספות ומקנים עמידות והידבקות טובה יותר לחומרים אחרים. למרות שמדובר בשכבה של 3 מ"מ, היא עוברת ליטוש עם יהלומים בדומה לבטון המלוטש. רצפת מיקרו צמנט מיועדת לתיקון רצפות בטון שהעבודות בהן כשלו, אבל מתאימה גם למשרדים, בתים פרטיים ופנטהאוזים שבהם מעוניינים במראה בטון, אפילו דמוי עץ".

אי במטבח רצפת בטון
אי מטבח רצפת בטון
פינת אוכל בסלון מואר
פינת אוכל רצפת בטון סלון
צילום: ליאור שניידר
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...