הדברה לפני או אחרי שיפוץ?

מתלבטים אם כדאי להדביר את הבית ובאיזה שלב לעשות את זה? הכתבה הזאת תעשה לכם סדר

בעידן שבו מחירי הנדל"ן עולים בקצב מהיר מאוד כבר למעלה מעשור, הכדאיות של שיפוץ דירה גבוהה הרבה יותר מבעבר. גם כשמדובר על דירה להשכרה וגם כשזו הדירה שאתם מתגוררים בה, שיפוץ מקיף מעלה באופן משמעותי את הערך של נכס ישן, הרבה מעל לעלות הפרויקט עצמו – כך שמדובר ברווח משמעותי. בנוסף ישנה תועלת מידית: חיים בבית יפה יותר שמותאם באופן מושלם לצרכים שלכם, בלי תקלות מעצבנות, או לחילופין יכולת למצוא שוכרים איכותיים תוך זמן קצר ובמינימום טרחה.

כשמחליטים לשפץ דירה, צצות באופן טבעי שאלות רבות הקשורות לעבודות השונות הנדרשות – ועוד שאלה שכדאי להקדיש לה תשומת לב היא מתי כדאי לבצע הדברת מזיקים, לפני השיפוץ או לאחר שהוא מסתיים. בעמוד זה תמצאו תשובה מקצועית ומפורטת לשאלה הנ"ל.

front-view-pest-worker-spraying-kitchen

הדברה מקצועית – חלק בלתי נפרד משיפוץ איכותי

התשובה הנכונה לשאלת תזמון השיפוץ היא גם וגם, כלומר גם לפני שהפרויקט יוצא לדרך וגם לאחר שהוא מושלם. ליתר דיוק, ישנם מקרים שבהם מומלץ להדביר את הדירה עוד לפני תחילת העבודות, ותמיד מומלץ לחתום את הפרויקט שמשדרג את הנכס ואת החיים עם הדברה מקצועית שמבוצעת ע"י מומחים מנוסים, למשל אנשי חברת הדברה בטוחה. בכל מקרה הרחקת החרקים ושאר המזיקים הפוטנציאליים צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהפרויקט המתגמל.

מתי נדרשת הדברה לפני שיפוץ?

חלק מבעלי הנכסים מאמינים שאין טעם לשפץ לפני תחילת העבודות, וזאת משום שחומרי ההדברה לא יחזיקו מעמד בזמן שבמרחבים השונים של הדירה מתבצעות פעולות שונות לרבות הרמת רצפות או שבירת קירות ובאופן כללי יש גם לא מעט לכלוך ובלגן.

זוהי מחשבה מובנת, אבל במקביל חשוב לקחת בחשבון גם את הצורך להגן על התשתיות בדירה, גם בזמן שמתבצע שיפוץ. הגורם המסוכן ביותר לתשתיות הוא טרמיטים – חרקים זעירים אבל בעלי תיאבון אדיר, אשר למרבה הצער ניזונים מתאית שנמצאת במשקופים, בארונות ובמרכיבים נוספים במרחבי המגורים שלנו. אם בדירה יש טרמיטים, אי אפשר לחכות להשלמת השיפוץ כדי לטפל בהם – משום שהנזק עלול להיות בלתי הפיך. בנוסף במקרים רבים במסגרת הדברת טרמיטים יתבצעו פעולות כמו קידוח חורים ברצפה או במשקופים (כדי להזריק למקומות אלה את חומרי ההדברה שיקטלו את הטרמיטים) – ובאופן טבעי כדאי לעשות זאת לפני השיפוץ.

דוגמה נוספת להדברה שכדאי להשלים עוד לפני השיפוץ היא נגד פרעושים. הלכלוך והבלגן בדירה בזמן העבודות לא ירתיעו את הפרעושים, שעלולים להמשיך ולהתרבות, ובנוסף לא הוגן לחשוף את העובדים שמשפצים אצלכם למכת פרעושים.

 

איך לבחור חברת הדברה להשלמת שיפוץ מקיף?

השיקול הראשון בבחירת חברת הדברה הוא הניסיון. רק מדבירים שכבר טיפלו בהצלחה בכל סוגי המפגעים – טרמיטים, נמלים, עכבישים, קרציוני יונים, ג'וקים, עכברים, חולדות, צרעות (אם למשל הן החליטו לבנות קן בפינה נסתרת בדירה במהלך השיפוצים ובחסות הבלגן) ועוד – יכולים להבטיח בית נקי לחלוטין ממזיקים וגם לקיים את ההבטחה.

השיקול השני הוא אמינות. הצורך לתזמן במדויק את ההדברה, גם אם היא מתבצעת לפני השיפוץ וגם אם אחריו, מחייב בחירה בחברת הדברה שמתחייבת לתאריך מסוים ועומדת בהתחייבות שלה, וכך לא משבשת את לוחות הזמנים שלכם.

השיקול השלישי הוא העלות. כדאי לבחון תעריפים שבהם מפורט מחיר הדברה מומלץ לצרכן עבור סוגי ההדברות השונות, וכך לדעת מהו טווח המחירים הנכון. דגש חשוב נוסף הוא לבחור בחברה שמשתמשת אך ורק בחומרי הדברה מאושרים לשימוש ורצוי כאלה מתקדמים וידידותיים לסביבה ולבני האדם.

הדברה במהלך השיפוץ

בנוסף להתלבטות אם לבצע הדברה לפני או אחרי שיפוץ, ישנם מקרים שבהם נדרשת הזמנת חברת הדברה גם במהלך השיפוץ. ערן קיוותי מדביר מוסמך ועתיר ניסיון מסביר שהעבודות שמתבצעות בדירה – ובפרט הרמת הרצפה לצורך החלפת צנרת, שבירת קירות וכו' – עלולות למשוך למקום עכברים וחולדות.

במקרה כזה, בין אם יש אנשים שחיים בנכס בזמן השיפוץ ובין אם הדירה ריקה, חשוב לבצע הדברה באופן מידי. סיבה אחת לכך היא שעכברים חייבים לחדד את השיניים שלהם באופן קבוע, ולצורך זה הם יכולים לכרסם גם צינורות, כבלי חשמל ובעצם כל דבר שהם נתקלים בו – ולכן הם עלולים לחבל בשיפוץ. בנוסף עכברים וגם חולדות משאירים גללים בכל מקום שבו הם נמצאים, ועלולים גם להעביר חיידקים מזהמים, וכמובן שאין זה הוגן לחשוף את האנשים שמבצעים עבורכם את השיפוץ לסיכון כזה.

למה חשוב לבצע הדברה אחרי סיום השיפוץ?

הדברה לפני כניסה לדירה משופצת היא פעולה משלימה לשדרוג הנכס עצמו ומבטיחה אכלוס חלק ונוח ומקסימום נחת מהדירה המושקעת. סוג זה של הדברה הוא בעיקר פעולת מנע – למניעת הגעת נמלים, ג'וקים וחרקים אחרים לדירה. במידת הצורך יתבצע גם ריסוס נגד קרציוני יונים – מעין כינים זעירות שהיונים משאירות אחריהן. מאחר שהקרציונים ניזונים מדם של בני אדם, חשוב מאוד לחסל אותם.

במקרים שבהם כחלק מהשיפוץ הובאו לדירה רהיטים ו/או מכשירי חשמל, מומלץ לנצל את הגעת המדבירים כדי לסרוק את המרחבים השונים ובפרט המטבח וחדר הרחצה ולוודא שאין בהם למשל תיקנים גרמנים (חרקים שעוברים ממקום למקום בין השאר בקרטונים, כך שבהחלט תיתכן נוכחות שלהם בדירה משופצת) או פרעושים, פשפשי מיטה, חרקי מזון ועוד.

בכל מקרה של הדברת חרקים אחרי שיפוץ כדאי כמובן לתזמן את הפעולה הזו למרווח שבין השלמת העבודות לבין הכניסה לנכס, אם הוא נשאר ריק בזמן העבודות. בדרך זו המדבירים יוכלו לבצע את הריסוס במקסימום נוחות ובמינימום זמן (דבר שבא לידי ביטוי גם במחיר), ואתם לא תצטרכו לחפש מקום לשהות בו במשך מספר שעות.

כותב המאמר ערן קיוותי מחברת הדברה בטוחה: https://adbarabetuha.co.il

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...