כך תכינו את הבית למקרה של רעידת אדמה

ישראל ממוקמת על השבר הסורי אפריקאי – אזור המועד לרעידות אדמה. עם זאת, חלק גדול מהמבנים בישראל אינם מסוגלים לעמוד ברעידות אדמה. מאמר זה יפרט על צעדים להכנת ביתכם

תאורת חירום

הרבה פעמים ההבדל בין אסון נוראי לנס, הוא הדבר הקטן ביותר. אם הבית שלכם יעבור רעידת אדמה בלי שהיסודות שלו חוזקו בהתאם, תאורת חירום יכולה בהחלט להיות הדבר שיציל אתכם. התקרות שיחלו ליפול, והקירות הקורסים, יפילו יחד איתם את מערכת החשמל, ויזרקו אתכם, יחד עם כל העיר, לעלטה מוחלטת. תאורת החירום תאפשר לכם לזהות את דרכי היציאה מהבית, ואם תילכדו, תעניק לכם נחמה וכוחות עד הגעת הכוחות המחלצים.

 

הגנה מפני שריפות

הבית שלכם עשוי לעמוד בפני רעידת אדמה, וחוץ מצורך בהפעלת ביטוח מבנה לתיקונים נקודתיים  לעבור אותה בשלום. למרות זאת, זה ממש לא אומר שאתם לא בסכנה. גם הבתים המחוזקים ביותר, של האנשים האחראים ביותר שהקפידו על חיזוק היסודות בהתאם, ורכשו ביטוח מבנה איכותי, הם פגיעים מאוד במקרה של רעידות אדמה. מספיק שתנור סלילים ייפול לצד ערמת בדים או ניירות, והדירה כולה עלולה להתלקח. תוסיפו לעניין אפשרות לדליפת גז, אפשרות לקצר במערכת החשמל, ותקבלו תערובת נפיצה ומסוכנת במיוחד. כדי להפחית את הסכנה, כדאי מאוד לצייד את הבית שלכם בהגנה מפני שריפות. הגנה זו תכלול בין השאר מערכות גילוי, הפועלות בעזרת סנסורים שיחושו שינויים בריכוז האוויר, עלייה בטמפרטורות, וכמובן עשן. לצד מערכות הגילוי, ניתן לשלב מערכות כיבוי, בין אם כבלוני קצף, או כמערכות נתזים אוטומטיות.

קיר
מקאן 800

אגירת מזון ושתייה

חלק גדול מהנספים באזורים מוכי אסון ברחבי העולם, שעברו רעידות אדמה חזקות, לא מתים כתוצאה מהרעד עצמו, אלא בגלל ההתרחשות לאחר מכן. הנפילה של המנגנונים הממשלתיים, הקטיעה של קווי אספקה, והאפשרות שתאלצו להסתדר לכודים בביתכם זמן רב עד שתגיע עזרה, מאלצת אתכם להתכונן בהתאם. בכל בית בישראל, כדאי מאוד שתהיה כמות גדולה של מי שתיה נקיים וזמינים, לצד מנות מזון שנשמר לאורך זמן. תוכלו לשלב קופסאות שימורים, עם חבילות של מזון יבש. למרות הפיתוי, נסו להשאיר את מזון החירום בלי לעשות בו שימוש, אלא אם תוקף המוצרים עומד לפוג בקרוב, ואז תוכלו להשתמש בהם ולהחליף אותם בפעם הבאה שתעשו קניות.

 

הגנה כלכלית

גם אם יתמזל מזלכם ותצליחו לשרוד את רעידת האדמה, יתכן מאוד שיהיה לכם מאוד קשה להתאושש מהמכה הכלכלית הנלווית אליה. בית המגורים הוא הנכס היקר ביותר של רוב משקי הבית בישראל, והוא למעשה מייצג עשרות שנים של חיסכון כספי. כאשר בית המגורים קורס לאחר רעידת האדמה, אתם עלולים למצוא את עצמכם חסרי כול, מנסים להשתקם מהמכה. ביטוח מבנה יכול להציל אתכם ממצב זה. ביטוח הדירה שיופעל במקרה של רעידת אדמה, יקנה לכם חבילה של פיצוי כספי, יחד עם אפשרות למגורים חלופיים, כתלות בסוג הפוליסה שתרכשו.

 

חינוך ותרגול בני הבית

הצעדים שיש לבצע כאשר מתחילה רעידת אדמה, יכולים לקבוע את גורלכם, לטוב או לרע. חשוב מאוד לוודא שכל בני הבית יודעים את תפקידם במקרה של רעידת אדמה. חשוב מאוד להנחות את הילדים לצאת במידת האפשר החוצה. אם הדרך החוצה חסומה, או שהרעידה חזקה מדי, ניתן להנחות אותם להיכנס מיד מתחת למשקוף, או מתחת לשולחן ברזל שיספק להם הגנה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...