למה כדאי לעשות ביטוח משכנתא דרך חברה ולא דרך הבנק?

משפחות ישראליות רבות שרוצות לרכוש דירה, פונות לבנק בבקשה לקבל הלוואת משכנתא. אולם, פעמים רבות, רכישת ביטוח משכנתא דרך חברה חיצונית, זאת האופציה המשתלמת

בישראל, משפחות רבות בוחרות לקנות דירה בתשלומים ארוכי טווח לאורך שנים, באמצעות הלוואה המכונה "משכנתא". הלוואה זו מתקבלת מהבנקים למשכנתאות ומחייבת הון עצמי בתחילת התהליך, תשלום עמלות שונות וכן תשלום ריבית על סכום קרן ההלוואה. מלבד זאת, נוסף תשלום שנועד להבטיח את החזר ההלוואה לבנק בכל מקרה. תשלום זה הוא ביטוח המשכנתא. במאמר זה נבין מהי פוליסה זו, ומדוע כדאי לרכוש אותה דווקא מחברה חיצונית ולא דרך הבנק.

שטיח
מקאן 800

מהו ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא מחולק לשני חלקים: הראשון הוא ביטוח המבנה, המעניק כיסוי לנזקים הנגרמים בנכס עצמו כגון נזקי מין ותיקוני אינסטלציה, נזקי אש, רעידת אדמה ובמקרה וחלילה אכן נוצר נזק שגרם להרס המבנה, הבנק יהיה מי שיקבל את כספי הביטוח כנגד ההלוואה של המשכנתא. החלק השני הוא מרכיב ביטוח החיים בפוליסה ונועד לוודא כי במידה וחלילה המבוטח נפטר יקבל הבנק את יתרת המשכנתא בחזרה. אם קיים הפרש לטובת בין יתרת ההלוואה לסכום הביטוח (סכום הביטוח גבוה יותר מיתרת ההלוואה) הפרש זה יעבור למוטבי המבוטח המנוח.

דרך מי אפשר לרכוש את ביטוח המשכנתה?

כאשר חותמים על הסכם ההלוואה עם הבנק, יוצע לכם בדרך כלל ספק המעניק ביטוח משכנתא ועובד בשיתוף עם הבנק. פעם, הבנקים עצמם היו מסוגלים למכור פוליסה משלהם, אך בעקבות שינויים רגולטוריים הם חייבים להפנות לחברה חיצונית. עם זאת, גם פה הבנקים מרוויחים בדרך כלל עמלה מהחברה אליה הבנק מפנה המתגלגלת בסופו של דבר לכיסכם.

מוטב לעשות סקר שוק ולבדוק אילו חברות ביטוח נוספות יכולות להציע לכם את פוליסת ביטוח המשכנתא. חשוב לדעת כי מדובר בהסכם ארוך שנים, שיכול להגיע לשניים או שלושה עשורים ולכן מדובר ב-240 תשלומים לפחות. אם תוכלו לחסוך סכום של מספר עשרות שקלים בכל תשלום כזה, החיסכון יצטבר לאלפי שקלים לאורך כל חיי המשכנתא.

האם הבנק יכול לחייב אתכם לעשות את הפוליסה אך ורק דרכו?

יש משפחות החוששות לבקש מהבנק לרכוש את פוליסת הביטוח מחברה חיצונית, מתוך גישה מוטעית כי בקשה זו עשויה להשפיע על ההחלטה להעניק לכם את אישור ההלוואה. חשוב לדעת, כי על פי חוק הפקיד הבוחן את בקשת המשכנתה שלכם חייב לציין בפניכם בצורה מפורשת כי אתם יכולים לרכוש את הפוליסה בכל חברה אחרת מבלי שהדבר יפגע בסיכוי קבלת ההלוואה.

זכרו, כי בסופו של יום, הבנק מרוויח סכום גבוה מהריבית על סכום ההלוואה והעמלות הנוספות לכל הלוואה. לכן, עבור הבנק תשלומי הביטוח הם סכום זניח לעומת התשלומים המתקבלים מדי חודש. אם אתם עומדים כיום לפני קבלת הלוואה לרכישת נכס, אל תהססו, בצעו השוואת מחירים וגלו את החברה המעניקה לכם את פוליסת ביטוח המשכנתא בתנאים הטובים ביותר וחסכו אלפי שקלים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...