עיצוב זה כסף: החשיבות של תכנון פיננסי נכון

מעצבים את הבית מחדש? לפני שאתם בוחרים סגנון וריהוט, הגדירו את התקציב שלכם, ובנו תכנית שתאפשר לכם לעמוד בו. כל הטיפים לתכנון פיננסי עבור עיצוב הבית

במשך שנים רבות חלמתם איך יראה הבית שלכם? איזה מטבח תבחרו? אולי כפרי או מודרני וחדשני? אילו אריחים יונחו בחדר האמבטיה? אולי אף תחליפו רצפות לריצוף אחר לחלוטין? פרקט בחדרי השינה? ועוד פרטים רבים גדולים כקטנים. הכול בכדי לגור באותו בית חלומות עליו חלמתם במשך שנים. באותה הנשימה יש לזכור כי בכדי לגור בבית החלומות יש גם לחשב תקציב אשר לא יפגע בכם מבחינה כלכלית ותוכלו לעמוד בו מבלי לאבד את הראש והכסף. איך עושים זאת נכון? הנה מספר טיפים מועילים לעיצוב הבית החדש שלכם.

החליטו האם אתם מעצבים מחדש הכול או רק חלקים מהבית?

החלטתם לרכוש בית חדש ולעצב אותו לפי טעמכם האישי. טרם תתחילו את עיצוב הבית, חשוב להחליט מה רוצים לעצב מחדש? ומה אפשר להשאיר כפי שהוא כעת? אם החלטתם שביתכם החדש צריך מתיחת פנים הכוללת את הכול עליכם לקחת בחשבון כי עלויות העיצוב יהיו גבוהות באופן משמעותי מאשר לעצב רק חלקים מהבית.

נמליץ לכם להכין רשימה של כל החדרים שאתם רוצים לעצב ולמפות בדיוק מה מתחדש ומה לא. אחר כך תוכלו לערוך סקר מקיף אשר יכלול את העלויות השונות שהעיצוב מצריך. לדוגמה: החלטתם כי אתם רוצים לעצב מחדש את חדר השינה של הילד. האם העיצוב יכלול רק ריהוט חדש כגון: מיטה, ארון בגדים, שולחן כתיבה וכדומה או יכלול גם צביעה של הקירות, החלפת הריצוף ואפילו החלפה של גופי התאורה בחדר? משהחלטתם בדיוק מה יכלול העיצוב יהיה קל יותר להבין באילו עלויות מדובר.

חשיבותו של מעצב פנים

פעמים רבות מה שעולה בעיני רוחנו ובדמיוננו לא מתחבר כל כך עם המציאות. אותה ספה אדומה שחשבתם שתהיה הדבר הבא בסלון שלכם נראית כמו כתם אדום נוראי המשתלט על כל החדר ואין איך למזער את הנזק… כמו כן, לעיתים אנו עלולים להתפתות ולרכוש ריהוט חדש לבית מבלי למדוד את המידות כראוי ואז אנו עלולים להישאר עם מוצר חדש ויפיפה שאינו מתאים לשום מקום בבית. ולפעמים אין לנו את היכולת "לראות" כיצד הבית כולו יראה לאחר עיצוב מקיף. בכדי לחסוך כסף רב על טעויות מסוג זה כדאי להביא איש מקצוע מיומן בעל מוניטין מוכר והמלצות, עם ניסיון רב וותק בתחום. בקשו לראות עבודות עיצוב שעשה בעבר, בדקו אם הלקוחות היו מרוצים משירותיו, התייעצו עימו ביחד טרם קבלת ההחלטות וסמכו על יכולותיו לעצב את ביתכם כפי שאתם רואים זאת בדמיונכם.

האם תזדקקו לבעלי המקצוע נוספים?

אם העיצוב מחדש של ביתכם גובל בשיפוץ קל הכולל החלפות של אריחים ורצפות ברחבי הבית, שבירת קירות או בניית קירות מגבס אתם תזדקקו לשירותיהם של אנשי מקצוע נוספים. לאחר שהחלטתם מה בדיוק אתם מעצבים מחדש תוכלו לבחור את האנשים האמונים על העבודה הזו, תוכלו להעזר בבעלי המקצוע השונים גם בבחירת חומרי הגלם בהם תעצבו מחדש את ביתכם. הם יכולים גם להוזיל לכם את העלויות השונות באופן משמעותי שכן הם מקבלים הנחות גדולות על כלים סניטריים לחדר האמבטיה וגם למטבח ומחירים מצוינים לריצוף על כל סוגיו – שיש, אריחים, פרקט ובריקים ואף יוכלו לעזור גם ברכישות ריהוט דוגמת ארונות, ספות וכורסאות במחירים אטרקטיביים במיוחד.

הערכו כלכלית כראוי

אם אין ברשותכם את כל הכסף לרכישת הבית, ואתם מתעתדים להגיע את הבנק ולבקש הלוואה למשכנתה מומלץ כי תחשבו בתוך הסכום אותו אתם רוצים לבקש מהבנק גם את עלויות העיצוב של ביתכם. קח תוכלו להחזיר את סכום ההלוואה כאשר עלות העיצוב כבר מגולמת בתוכו ותוכלו לפרוש אותו על פני כל חודשי ההחזר של ההלוואה. כמו כן קחו בחשבון כי הבנק יבקש מכם לרכוש ביטוח משכנתא כתנאי לקבלת ההלוואה שלכם. ביטוח זה כולל כיסוי של המבנה שלכם במידה וחלילה ייהרס הבנק יקבל את כספי ההלוואה חזרה וביטוח נוסף – ביטוח חיים אשר במידה וחלילה אחד מכם ילך לעולמו טרם עת, הבנק יקבל את כספי הפיצוי כנגד ההלוואה שנתן לכם.

לסיכום, אין דבר נפלא יותר מלעצב מחדש את ביתכם, עשו זאת בחוכמה, הוזילו עלויות ככל הניתן, הערכו כלכלית בהתאם בכדי לא ליצור עומס על כלכלת הבית השוטפת וצאו לדרך. בהצלחה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...