שינוי לטובה: כל השלבים בדרך לשיפוץ הדירה

מתכננים שיפוץ גדול? אספנו עבורכם את רשימת השלבים שבדרך, כדי להבטיח תהליך חלק וקל

בין אם אתם מעוניינים להשביח את הדירה שלכם לפני מכירה, ובין אם אתם רוצים לשנות את המרחב הביתי כדי שיתאים לשינויים שחלו במשפחה – הרי שמצפה לכם שיפוץ רציני. כדי להקל על התהליך העתידי,  כדאי להכיר מראש את כל השלבים ולהגדיר תקציב שתוכלו לעמוד בו.
מטבח כפרי
לפעמים שיפוץ מטבח הופך לשיפוץ של כל הבית
לא להיסחף
פעמים רבות אנשים מעוניינים לשפץ רק את המטבח או את האמבטיה – ופתאום מתפתים להוסיף עוד שדרוגים שעשויים להעלות בצורה משמעותית את עלות השיפוץ. כדי למנוע מצב של חריגה תקציבית גדולה, כדאי לערוך מראש רשימה של כל השדרוגים שנמצאים בעדיפות ראשונה, ולאחר מכן להוסיף תיקונים ושיפורים אופציונליים, אותם תעשו רק אם במידה שהתקציב יאפשר.
לעבוד עם רשימות
למען הסדר הטוב, רשמו תחילה את החדרים בהם תרצו לבצע את השינויים. לדוגמה: סלון, מטבח, חדר שינה הורים, חדר ילדים, אמבטיה. לאחר מכן סרקו כל חדר מהרצפה לתקרה, וציינו מהם השינויים הנדרשים: החלפת אריחי אמבט, החלפת המקלחון, החלפת הריצוף, שינוי גופי תאורה. בשלב זה מומלץ להיעזר במעצב פנים, על מנת שהשינוי יהיה אסתטי ושהפריטים השונים שאתם מוסיפים לבית יתאימו זה לזה מבחינה סגנונית.
לקבל הצעות מחיר 
לאחר שערכתם את רשימת השיפוצים ההכרחיים והאופציונליים, יש להזמין בעלי מקצוע  ולקבל הצעות מחיר. בקשו הצעת מחיר מפורטת ככל האפשר, הכוללת את עלות החומרים והעבודה של כל אחד מחלקי השיפוץ. אם אתה מעוניינים להחליף ריצוף בדקו כמה יעלה להסיר את הרצפה הקיימת, לפנותה למכולה ולאחר השיפוץ לנקות את הבית. אתם גם יכולים לבחון למשל אפשרות להחליף אריחי שיש ברצפת קרמיקה, ובכך להוזיל עלויות. בשלב זה חשוב  לבקש מבעל המקצוע לבצע מדידות של כל אחד מהחדרים בהם אתם מתכוונים לבצע שינוי. לפי מידות אלה תוכלו להמשיך ולקבל הצעות מחיר שונות ולהשוותן זו לזו. אל תסכימו לקבל הצעת מחיר כללית בטלפון – דרשו מבעל המקצוע להיפגש אתכם ולראות את הנכס.
קבלן או לא קבלן
סוגיה חשובה שעולה בשלב קבלת הצעות המחיר. היתרון בהעסקת קבלן הוא שאינכם צריכים להיות במקום על מנת להשגיח על הנעשה ועל בעלי המקצוע. יש אדם אחר המכיר את שלבי העבודה השונים ויכול לדאוג לכל התיאומים וללוחות הזמנים. מה שכן, לעיתים עבודה מול קבלן המעסיק רצף, חשמלאי ושרברב יכולה לעלות יותר מאשר העסקה של כל אחד מאנשי המקצוע בנפרד.
לבקש המלצות
לאחר שבחרתם את בעלי המקצוע המתאימים על פי הצעות המחיר, מגיע הזמן שבו כדאי לבדוק אילו הצלחות וכישלונות היו להם בפרויקטים דומים לשלכם בעבר. למרבה המזל, היום קל מאד לקרוא המלצות או ביקורות שליליות על בעלי המקצוע ברשת האינטרנט. תוכלו להיכנס לפורומים העוסקים בתחום השיפוצים ולקבל חוות דעת על בעלי מקצוע שונים, וגם להזמין אותם לתת הצעת מחיר מתחרה.
אם ראיתם שיש תלונות חוזרות ונשנות על בעלי מקצוע מסוימים – מוטב להחליפם ולנסות לקבל הצעת מחיר מבעלי מקצוע אחרים שזוכים לביקורות מפרגנות יותר.
לדאוג לתקציב
לאחר שסכמתם את העלויות הצפויות, ודאו כי יש בידכם את התקציב הנדרש והוסיפו עוד 20% למקרה של תקלות או שינויים לא צפויים. זכרו כי מרבית השיפוצים אינם מסתיימים בדיוק בזמן המתוכנן ועלותם מעט גבוהה יותר. לפיכך, במידה שאינכם יכולים לשהות בבית בזמן השיפוץ, הוסיפו גם עלות נוספת עבור שכירת דירה.
לתכנן לוח זמנים
לאחר שבחרתם את בעלי המקצוע הנכונים תכננו עמם את לוחות הזמנים. בדרך כלל השיפוץ יתחיל מלמעלה למטה – קודם כל התקרה ואז הקירות, הרצפה וריהוט הפנים. העזרו בבעלי המקצוע על מנת לתכנן תאריך בו מתחיל כל שלב וודאו כי אתם משאירים מרווח בלוח הזמנים,  למקרה שחלק מסוים בשיפוץ מתעכב.
לקפוץ לביקור
כעת אתם מוכנים להתחיל. דאגו לתאם עם בעלי המקצוע מתי כל אחד מהשלבים השונים בשיפוץ יסתיים ומתי עליכם להעביר את התשלום –  בשום אופן אל תעבירו תשלום מלא בטרם הסתיים כל חלק בשיפוץ. גם אם נתתם לקבלן לנהל את השיפוץ, מומלץ לבקר בדירה במהלכו בכדי לוודא כי הכול עובד בהתאם לזמנים שנקבעו ושאין "הפתעות" חדשות שצצו כאשר הבלטות הורמו או הקירות נפתחו.
בדק בית
לאחר שהבית מוכן, יש לוודא שכל הברזים עובדים, שהארונות נפתחים ונסגרים בקלות ושאין שום תקלה. גם כשהכול נראה כשורה, אל תשכחו לבטח את הדירה בביטוח דירה, שיגן על כל הכסף וההשקעה הרבה שלכם. ומה עכשיו? – נשאר רק ליהנות במרחב הביתי החדש.
ראשית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...