דירה טו-גו: פתרונות עיצוביים שתוכלו לארוז ולקחת בתום השכירות

בעל הבית אומנם מגביל, אבל היצירתיים ימצאו את חופש הפעולה גם באריחים, בהדבקת טפט ובתאורה - שיהפכו את הדירה הזמנית לבית עם אופי

דירה להשכיר יכולה להיות אידיאלית לשוכרים מבחינת המבנה והמיקום שלה. אבל היא עדיין שכורה, ולכן בלתי ניתנת לשינוי ומלווה במגבלות מוכרות, המתחילות ב"בלי חורים בקירות" ומסתיימות ב"זה מה יש, תסתדרו". לא קל למצוא דירות שבעליהן מאפשרים לצבוע קירות, להחליף את חזיתות המטבח או להתקין פרקט בכל הבית, וסביר שגם השוכרים לא ישושו לממן זאת בעצמם. לכן, הדיירים מסתפקים בשינויים קטנטנים, אבל כאלה שעושים את ההבדל, שגדולתם היא ביכולת לארוז אותם בבוא העת ולהמשיך איתם הלאה – לדירה הבאה. אז כדי לגרום לדירה שלכם להיראות כבית מעוצב, ועדיין לשמור על יחסים טובים עם בעל הבית, אפשר להשתמש בפתרונות האלה בלי להסתבך:

 

כתמי צבע בריהוט


באין יכולת למרוח כמות נדיבה של צבע ברחבי הבית, אפשר תמיד ליישם כתמי צבע באמצעות רהיטים ופרטי טקסטיל ונוי שיוסיפו חיות ורעננות: כיסאות אוכל צבעוניים, כריות, עציץ ירוק בסל צבעוני ותמונה בהזמנה לפי הצבעים הנבחרים. נגמרה השכירות? ארגנו ערימות וקופסאות וקראו למוביל.

 

שולחן אוכל עגול עיצוב וצילום: רויטל רודצקי

 

 

טפט זה לא קיר


טפטים הם BIG NO NO לדירות שכורות, אבל הטפטים האיכותיים של היום מאפשרים להדביק אותם כרגיל, וכשרוצים להסיר, מרטיבים במים ומקלפים. ממילא צובעים את הדירה מחדש, אז גם הקיר הזה יזכה לליטוף מברשת כמו כל השאר. בינתיים יהיה לכם קיר עם אפקט טקסטורלי מנצח בדירה השכורה. נגמרה השכירות? הרטיבו והסירו (או השאירו לשוכר הנלהב הבא).

מדבקה על אריחים


אריחים במטבח, בחדר הרחצה ובשירותי האורחים הם אלמנט בלתי ניתן לפירוק בדירות שכורות, אבל כשהם מיושנים ומפריעים לשוכרים, אפשר לרענן אותם במדבקות בשלל צורות וגוונים. תראו למשל את המדבקה הגיאומטרית הזו, שהודבקה בשירותי ההורים והפכה פסיפס חום משמים לכתם טורקיז כובש. נגמרה השכירות? קלפו והסירו.

 

אריחים בחדר רחצה עיצוב וצילום: סיון ליבנה חכים

 

 

חוטים סוררים


מערך הריהוט של השוכרים אינו מתאים תמיד למערך הקירות, החשמל והתאורה הקיימים בדירה. "יש שיציבו פינת אוכל בנקודה שונה מזו שהייתה מתוכננת בהתחלה, ועל כן היא מצריכה נקודת תאורה מעליה, ויש שיציבו טלוויזיה בקיר אחר ממה שיועד לה מראש", אומרת המעצבת טל להמן מ"דירתי לי". מאחר שלשוכר לא משתלם להשקיע בחציבה, הרבה חוטים משתלשלים בסופו של דבר מהקירות ולא מוסיפים חן בלשון המעטה. עבור תאורה מעל פינת האוכל מציעה להמן לרכוש כבל חשמל יפה וצבעוני או שרשרת ארוכה, ולהעביר נקודה חיצונית עם וו יחיד שחונה מעל המיקום העדכני של פינת האוכל. עבור הסתרת כבלי הטלוויזיה אפשר להניח את הטלוויזיה על מזנון במקום לתלות על הקיר, ולתת לכבלים להסתבך מאחוריה באין מפריע. נגמרה השכירות? הורידו, קפלו וארזו.

 

קיר פינת אוכל מצויר עיצוב: טל להמן. צילום: סיגל סבן

 

 

ואפשר גם לאייר עם החוט על הקיר באמצעות כבל צבעוני ארוך ותופסני כבלים מתאימים.

 

חדר עבודה מעוצב עיצוב: טל להמן. צילום: סיגל סבן

 

 

ידיות שאי אפשר לפספס


מטבח או ארון אמבטיה מיושנים, שלא ניתנים להחלפה ללא שיפוץ, יכולים לקבל לוק מעורר התפעלות בעזרת החלפה של ידיות. בוחרים את הידיות המתאימות לחורים הקיימים, ואף ניתן להרחיק לכת עם ידיות שאין אפשר להישאר אדישים אליהן. כל מי שישתמש בהן או אפילו יחלוף לידן, יראה פחות את הארון ויותר את הקסם שבחזיתו. נגמרה השכירות? פרקו, החזירו את הידיות הקודמות למקום, וארזו.

 

בובה עיצוב פנים וצילום: סיון ליבנה חכים

 

 

מיני סלון במרפסת


זכיתם בדירה שיש בה מרפסת? יופי לכם. השאלה איך לגרום לה להיראות כמו גינה מושלמת שבה תשתו את כוס הקפה של הבוקר, הצהריים או הערב בלי להתבאס מהנוף או הסביבה. פתרון קסום במיוחד הוא לארגן לכם גינה קטנה ממש בתוך המרפסת, ולהפוך אותה למקום שבו תחשקו לא רק לשתות את הקפה אלא גם לאכול את הארוחה המקדימה לו. נגמרה השכירות? העמיסו את כל הרהיטים והחפצים וארזו לשלום.

 

רהיטי חוץ עיצוב: סער ברגר, צילום: אלעד גונן

 

 

קונסולה של הפתעות


קורה שמתלהבים מפריט ודוחים את הקנייה למועד שבו "יהיה לנו בית משלנו", אבל אם חשקתם בקונסולה בעלת רגלי מתכת ספירליות ופלטת עץ למבואת הכניסה או לפינה אחרת בבית, אל תתנו למראה לעצור בעדכם. הקונסולה הארטיסטית Artistico של המותג האיטלקי BONTEMPI יכולה להתארך ב-150 ס"מ, ומגודל של 120/50 ס"מ להפוך לשולחן אוכל. נגמרה השכירות? הקטינו ממדים וארזו. תכל'ס, חסכתם רהיט.

 

שולחן מעוצב קונסולה של BONTEMPI, המיובא על ידי Ellita Living. צילום: יח"צ

 

 


 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...