סידור ארון קיץ: המדריך השלם

הקיץ כבר כמעט כאן וזה בדיוק הזמן לסדר את הארון. בכתבה הבאה תגלו איך מכינים את השטח לפני, איך להחליט מה לשמור ומה להעיף, כיצד לשמור על סדר במדפים ואיך לאחסן נכונה את ארון החורף

יח"צ

 חדר ארונותאדריכלות טל אוחיון. צילום: עודד סמדר

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו ממש מחכים להחלפת המשמרות בין ארון הקיץ לחורף. הרגע הזה טומן בחובו התרגשות ותחושה של התחדשות ובניגוד לסברה הרווחת, אפשר לגמרי ליהנות ממנו. בכתבה הבאה תגלו כיצד לעבור לארון קיץ בהצלחה, איך תוכלו לשמור על הסדר בארון לאורך זמן, וכיצד לאחסן את הסוודרים ושלל הפריטים שליוו אותנו במהלך החורף.

התחדשות ופינוי מקום – הכל מתחיל באנרגיות


מעבר לארון קיץ מסמל תחילתה של תקופה חדשה, הזדמנות להתחיל מחדש ולנקות אנרגיות. בשלב הראשון עברו על כל הפריטים, הוציאו את כל תכולת הארון ונקו היטב את כל המדפים, המתלים ותחתית הארון. הקפידו על ייבוש מוחלט של כל האזורים בטרם הכנסת הבגדים בחזרה, בכדי למנוע הצטברות של נוזלים שעלולה להוביל לרטיבות בארון. אחרי שזה מאחוריכם, הגעתם לשלב הכיפי (או לא, תלוי את מי שואלים) מיון הבגדים. עברה כמעט חצי שנה מהפעם האחרונה בה ראיתם את בגדי הקיץ שלכם והרבה דברים השתנו מאז, האופנה למשל, אולי גם מבנה הגוף שלכם, לכן כדאי שתעברו בקפידה על כל הפריטים בארון הקיץ, כל אלה שכבר הספקתם לשכוח מקיומם, ותשאלו את עצמכם האם הם צפויים לשמש אתכם גם בקיץ הקרוב. האם הם עדיין מתאימים? האם הם עומדים במבחן הזמן? אם אתם מזהים פריטים שפחות מושכים אתכם, או כאלה שאתם כבר מעבירים מעונה לעונה מבלי ללבוש, הגיע הזמן להיפרד, כי אם לא לבשתם אותם בעונה הקודמת, סביר להניח שלא תלבשו גם השנה. נכון, כולנו קצת סנטימנטליים ואוהבים לשמור פריטים שמעלים בנו זיכרונות חיוביים, אבל חשוב שתשמרו על מינון נכון ולא תהפכו את ארון הבגדים לאנדרטה. צבירה מיותרת של פריטים שלא משמשים אתכם תוביל לארון עמוס שיהיה קשה לעקוב אחרי תכולתו.

חדר ארונותסידור נכון יאפשר ניצול מירבי של הפריטים בארון. זדקה. עיצוב: מירב בן ארי. צילום: איה אפרים

אחרי שעברתם פריט אחר פריט, מיינו את הבגדים לשתי ערמות מסודרות- לתרומה או לארון. אם ישנם בגדים שדורשים טיפול מיוחד כמו תיקון או ניקוי, הקפידו למקמם בשקית נפרדת, כך שלא תוכלו להחזיר אותם לארון לפני שטיפלתם בהם. לאחר שלב המיון, תוכלו להחזיר את הבגדים לארון, תוך חלוקה לקטגוריות: בגדים שנמצאים בשימוש יומיומי, בגדי ערב, בגדי ספורט וכדומה. הקפידו לייצר מצב בו כל הבגדים גלויים ונראים לעין, והגישה אליהם נוחה, כך שהסדר יישמר לאורך זמן.

תלייה מול מידוף- מה המינון הנכון?


אם ארון החורף מתאפיין בג'קטים, מעילים, וחולצות מכופתרות שדורשות תלייה, בקיץ הארון שלנו מורכב מפריטים הרבה יותר קלילים ודקים אותם ניתן לקפל. בשטח התליה הפנוי תוכלו להשתמש לאחסון חלק מפריטי החורף כמו ג'קטים, ופריטי עור שחבל שיתקמטו בשקיות וואקום. לחלופין, אם שטח המדפים בארון אינו גדול מספיק, תוכלו לנצל עד תום גם את שטח המתלה, ולמקם בו גם פריטים שלא נחשבים "מיועדים לתליה" כמו חולצות וגופיות. גם לסוג הקולבים שלכם יש השפעה על כמות התלייה, ואם תבחרו בקולבי ברזל דקיקים במקום כאלה העשויים עץ, תוכלו כמעט להכפיל את כמות הפריטים שתתלו.

חדר ארונותהקפידו לייצר מצב בו כל הבגדים נראים לעין והגישה אליהם נוחה, כך שהסדר יישמר לאורך זמן. עיצוב: רחלי לוי טרוינה. צילום: יח"צ

חדר ארונותבמקום לקפל -תתלו אותם. קלוס ארונות. צילום: יח"צ

שטח התלייה בארון שלכם מחולק לגובה לשני אזורי תלייה שונים הממוקמים אחד מעל השני? תוכלו להשתמש גם בשטח המדף המשמש לחציצה ביניהם, וגם בתחתית הארון, לטובת אחסון פריטים שונים, כאשר בחלק התחתון תוכלו לאחסן גם שקיות ואקום עם פריטים מעונת החורף שאין להם מקום. אם יש לכם הרבה מכנסיים ושטח מדף לא גדול, כדאי לקפלם לשניים, כך שהערימה שתיוותר לא תהיה גבוהה מדי, והשליפה תהיה נוחה יותר. תוכלו להשתמש גם במתלים מיוחדים המיועדים למכנסיים וכך לחסוך בשטח מדף. ואם מלתחת החורף כוללת שלל כובעים וצעיפים כבדים, גם עונת הקיץ מביאה עמה שפע אקססוריז ובגדי חוף שכדאי לתכנן עבורם אזור אחסון ייעודי. אל תאחסנו את בגדי הים יחד עם שאר הבגדים התחתונים אלא במגרה או סלסלה נפרדת.

חדר ארונותבחירה בקולבים דקים במקום כאלו עשויים עץ, תמקסם את שטח התלייה. אדריכלות ועיצוב: דורית סלע. צילום: עודד סמדר 

חדר ארונותאם שטח התלייה מחולק לגובה תוכלו לנצל את המדף החוצץ בין שני האזורים לאחסון נוסף. זדקה. עיצוב: מירב בן ארי. צילום: איה אפרים

אם התברכתם בכמות גדולה של נעליים אך אזור האחסון אינו גדול, תוכלו לאחסן את אלו שלא בשימוש, בדיוק כמו שאר פריטי הלבוש. כאן חשוב שתקפידו על אוורור מספק לפני כן, על מנת שלא יצטבר ריח לא נעים בפנים הארון.

ארון נעליםכן, גם נעליים אפשר לאחסן לפי עונה. זדקה. עיצוב: שירן לידור. צילום: אורית ארנון

פתרונות וחידושים לארון


אם אתם לא עומדים בפני שיפוץ או מעבר דירה, סביר להניח שלא תמהרו כל כך להחליף את ארון הבגדים הקיים שלכם, עם זאת, תוכלו לחדש את פנים הארון בשלל אלמנטים שיאפשרו לכם להתאימו בדיוק לצרכיכם. כך תוכלו להוסיף מערכות אחסון מודולריות המולבשות בתוך הארון וכוללות כאלו המיועדות לתלייה, מגירות נשלפות, חוצצים מודולריים, מוטות לתליית מכנסיים ועוד. כל אחד מהאלמנטים הללו ניתן להתקנה בארון קיים כך שתוכלו לארגן אותו בצורה חכמה שתאפשר נוחות שימוש וניצול מקסימלי של שטח האחסון.

מגירת חגורותמדף נשלף בעל חוצצי עץ לחלל המגירות או הארון. ELITE BY VIBO. דומיסיל. צילום: יח"צ

מגירת תכשיטיםחלוקה לתאי אחסון עבור חפצים קטנים כגון: עניבות, חגורות ותכשיטים. קלוס ארונות. צילום: יח"צ 

ארון אקססוריזפתרונות מודולריים לפנים הארון שיתלבשו על הארון הקיים שלכם. דומיסיל. צילום: יח"צ

איך תאחסנו נכונה את בגדי החורף?


קודם כל, ולמען הסר ספק, הרשו לנו לומר את המובן מאליו- לא מאחסנים בגדים מוכתמים, מלוכלכים או כאלה עם ריח רע. אל תתעצלו- כתם שיישאר תקופה ארוכה עלול להתקבע על הבד ולא תוכלו להסירו. ריח רע עלול להידבק בשאר הפריטים, כך שבמעבר הארון הבא תאלצו לכבס את כולם. אז אחרי שווידאתם שאכן כל הבגדים ראויים לאחסון, תוכלו להכניס אותם לשקיות וואקום אשר ישמרו עליהם מפני אבק ולכלוך ויסייעו לכם לצמצמם משמעותית את גודלם, רק שימו לב שהשקית אכן אטומה הרמטית ואין כניסת אוויר דרך הפתח. הימנעו מאחסון בשקיות ניילון ושקיות רב פעמיות העשויות חומרים סינטטיים, לאלו יש נטייה לצבור לחות, כך שאם הארון שלכם רגיש לכך מלכתחילה, עלול להצטבר בתוכן עובש שיעבור גם לבגדים.

חדר ארונותהימנעו מאחסון בקרטונים, שקיות ניילון ושקיות רב פעמיות שעלולות לצבור רטיבות. אדריכלות ועיצוב דורית סלע. צילום: עודד סמדר

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדפים נשלפים
אני יכולה להשאיר את הארון כפי שהוא, ורק להחליף את כל המדפים למדפים נשלפים? לא צריכה יותר מזה. יש דבר כזה ?

המלצות נוספות
בודק...