ראש בראש: פרקט או שטיח – מי לוקח?

רוצים אווירה חמימה בבית, מראה עשיר, חומר רך ונעים למגע, אחזקה קלה. כל מה שעליכם לעשות זה לבחור פרקט או שטיח, או ללכת על שניהם - תרתי משמע

משחק הדרבי הראשון מתחיל בסלון 

אם בחרתם בעיצוב מודרני, קלאסי או כפרי, מה שהכי חשוב לכם זו שתהיה בבית אווירה חמימה ונעימה, איך אפשר באמצעות רצפת פרקט או שטיח להגיע למטרה. שניהם מחממים, שניהם יוצרים אווירה, אז במה לבחור? משחק הדרבי הראשון מתחיל בסלון. בסלון מודרני עם נגיעות קלאסיות, מי שניצח בסיבוב הראשון הוא השטיח הבהיר שיוצר רקע הולם לרהיטים והקירות הכהים.

סלון קלאסי

סלון מודרני קלאסי בגוונים כהים ושטיח בהיר

2

 גול מהקבוצה השנייה

רצפת הפרקט במגרש הקבוצה השנייה, עם מראה מודרני צעיר ואוורירי. מהווה רקע הולם לריהוט קליל בגוונים בהירים, הרצפה שמכסה את כל המרחב החברתי, סלון פינת אוכל  ואפילו מטבח יוצרת תחושה של המשכיות ומגבירה את תחושת המרחב הגדול. בסלון,

סלון מודרני

סלון מודרני עם רצפת פרקט

סלון מודרני עם רצפת פרקט
צילום: יואב גורין | עיצוב: בטי יעקובסון

על רצפת הפרקט בחדר שינה

גם אם כל הבית מרוצף בשיש או גרניט פורצלן, בחדרי השינה, ליצירת אווירה חמימה ואינטימית יותר  רבים יעדיפו את הבחירה ברצפת פרקט מתאימה לכל סגנון עיצוב ומעשירה את מראה החדר. עם כל הכבוד לרצפת הפרקט והאפקט שהיא יוצרת בחדר, זה לא צריך למנוע מכם להוסיף גם שטיח שבאמצעותו יסומן אזור השינה במרחב הסוויטה הגדולה שעוצבה להורים.

חדר שינה מודרני

סוויטת הורים עם רצפת פרקט

7
צילום: רגב כלף | עיצוב: גלית ששון

שקט בחדר השינה

אם אתם מחפשים תוספת של שקט ומגע רך, תחשבו על שטיח מקיר לקיר רך ונעים לדריכה בכפות רגליים חשופות הנאה מלאה ושקטה בכל פסיעה. רק כדאי לזכור דבר אחד קטן, שטיח עלול לצבור אבק. מי שיכריע הפעם בתחרות יהיה השיקול הפרקטי.

חדר שינה

חדר שינה עם שטיח מקיר לקיר

שטיח מקיר לקרי בחדר שינה

מסמנים את גבולות המגרש 

אחד מהתפקידים של השטיח, הוא סימון גבולות אזור מסוים בבית. זה יכול להיות על כל רצפה כולל רצפת פרקט. הדבר נכון במיוחד היום שהמרחב החברתי כולל גם את המטבח, פינת האוכל וכמובן הסלון.

סלון מודרני

סלון מסומן באמצעות שטיח

6

קבוצת הילדים 

בתחרות קבוצת הילדים מגיל ינקות עד קבוצת הבוגרים, מה שיכול לקבוע זה הרצון להוסיף צבעוניות לחדר. היתרון בשטיח שאפשר להחליף אותו בקלות כל כמה שנים בהתאם לגיל הילדים.  אם אתם בוחרים ללכת על שטיח, שימו לב, בעיקר בחדרי תינוקות וילדים קטנים, שהשטיח לא מחליק ועשוי מחומרים סינטטיים שדוחים כתמים.

חדר ילדים

חדר ילדים עם שטיח צבעוני

4

משחקי מים

האם רצפת פרקט יכולה להשתלב גם בחדר האינטימי ביותר בבית – חדר רחצה ? התשובה היא כן, קיימים היום בשוק פרקטים עץ או סינטטי עמידים למים שיכולים להתאים למה שמכונה חדרים רטובים, חדרי רחצה ומטבחים. הפרט נעים לדריכה ברגלים יחפות,  כתמי טיפות מים כמעט ולא נראות עליו והוא יכול לשמש כרקע נהדר לכלים הסניטריים.

חדר רחצה

חדר רחצה עם רצפת פרקט

פרקט בחדר רחצה

משחק מים חוזר 

כשרצפת וקירות חדר הרחצה מחופים בלוחות גרניט פורצלן, אפשר לוותר על הפרקט ובמקומו  לבחור שטיח רך ונעים. החיסרון שגודל השטיח מוגבל ליציאה מהמקלחת או ליד הכיור. היתרון, קל להחלפה, אפשר לאוורר אותו באוויר והוא משלים את מראה חדר הרחצה.

חדר רחצה

חדר רחצה עם שטיח ביציאה מהמקלחת

11

תוצאת משחק הספונג'ה: תיקו 

אחרי שהוספנו לעיצוב הפנים מנה גדושה של חמימות, סמנו את גבולות הסלון או כל פינה אחרת בבית, בדקנו את הרגלי הניקיון הנהוגים בבית, ספונג'ה עם המון מים או ניגוד קל ומהיר והתאמנו את גווני העץ הטבעי לסגנון העיצוב מודרני, קלאסי או כפרי. תוצאות המשחק נתונות בידיכם. ואתם תקבעו אם התיקו מקובל עליכם.

סלון ופינת עבודה מודרני

שטיח בדוגמה קלאסית על גבי רצפת פרקט.

9
שטיח 553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...