האקרים מקומיים: הישראלים שמשדרגים את המוצרים של איקאה

אם גם לכם נמאס לראות אצל אחרים בדיוק את אותם פריטים שבחרתם לעצמכם, תופעת ה"איקאה האקינג" היא הפתרון בשבילכם. איך עושים את זה? הנה כמה רעיונות של מעצבים ישראלים שכדאי לאמץ

אנחנו לא אוהבים לראות אצל אחרים בדיוק את הפריטים שבחרנו לעצמנו בחנויות העיצוב והרהיטים. אבל לפעמים זוהי אופציה נוחה יותר מבחינה כספית, ואם החנות מלאת אפשרויות וגם פופולרית – תופעת העדר מנצחת. אחת החנויות האלה היא איקאה, שגם אם אינכם מאוהבים במוצריה, בטח קניתם משם משהו אי פעם או פעמיים והצטרפתם לסטטיסטיקה. התחכום במקרה כזה הוא להפוך את הסטנדרטי ללא סטנדרטי ואת הבנאלי לבעל אופי ייחודי. קוראים לזה "איקאה האקינג", תופעה שבה הופכים מוצר מדף של החברה למוצר שלא קיים בשום מקום, משום שהוא פרי מוחו הקודח של מי שקנה אותו. איך עושים את זה? הנה כמה דוגמאות:

 

מספה זרוקה לספה משמחת


המקור: ספה דו מושבית KLIPPAN

 

ספה לבנה צילום: יח"צ

 

הטאץ': כמעט אין מי שלא מכיר את הספה עם השיפוע בחלקו האחורי של המושב. ספה שנזרקה לרחוב נאספה על ידי דפנה אלון, ורופדה מחדש עם בד שנקנה במיוחד בנחלת בנימין. הדפס הסוסים הצבעוני שנבחר מעלה חיוך, ואת הבד שנותר ניצלה למילוי חישוקי רקמה שנתלו על הקיר להשלמת המראה.

 

ספה עם ציורי חיות
צילום: דפנה אלון

משידת טלוויזיה לפינת עבודה


המקור: שידת אחסון לטלוויזיה LAPPLAND
ארון לבן
צילום: יח"צ
הטאץ':  כוורת, שהייתה פעם רהיט לטלוויזיה ולספרים, הפכה אצל שקמה בנמלך לפינת עבודה בחדר נעורים. לכוורת נרכשו בחנות גם משטח לשולחן ורגליים, המונחים באמצע הרהיט, כך שאפשר להשתמש בו משני הכיוונים. מאחר שהרגליים היו קצרות מדי ולא התאימו בגובהן למדף, נמצא גם להן פתרון יצירתי בצורת נעליים.
חדר עבודה לילדים
צילום: שקמה בנמלך
רגלי שולחן
צילום: שקמה בנמלך

משידת לילה למטבח ילדים


המקור: שידת לילה RAST
שידה מעץ
צילום מסך מהאתר של איקאה
הטאץ': שרון ברנע ספיבק שינסה מותניים וביחד עם אביה הוסיפה לשידת לילה פשוטה פלטת עץ אחורית, שמהווה גב, ופלטת עץ תחתונה, דלת קטנה וצירים. לצורך הכיור לקחה קערת נירוסטה פשוטה, עבור הכיריים השתמשה בתחתיות קפה שגם אותן השיגה מהחנות, ואת המדבקות יצרה מ"קארדסטוק" (נייר עבה) אותו גזרה והדביקה בדבק ספריי. התוצאה: מטבח מקסים וצבעוני לילדים.
מטבח כחול קטן
צילום: שרון ברנע ספיבק

משידת לילה לשולחן צד 


המקור: שידת לילה NESNA
שידת לילה מעץ
צילום: יח"צ
הטאץ': שידת הלילה הפשוטה הזו, המיועדת לחדרי שינה, מגיעה עם משטח עליון מזכוכית. טיראן גרין בחרה דוגמת טפט ויניל של יעל יניב והדביקה אותו על הזכוכית. אצלה היא משמשת כשולחן צד או כשולחן פינתי בבית.
שידה מעץ מעוצבת
צילום: טיראן גרין

מיחידת מדפים לספסל ישיבה


המקור: יחידת מדפים KALLAX
ארון מעץ
צילום: יח"צ
הטאץ': את המהפך שביצעה שקמה בנמלך ביחידת המדפים הסטנדרטית, היא התחילה בכלל מהיפוך של 90 מעלות לרהיט. במקום להעמיד את היחידה ולאבזר אותה בחפצים ובספרים, היא השכיבה אותה, השתמשה בה כספסל, ואת המדפים מילאה בסלסלות אחסון.
ארונות אחסון
צילום: שקמה בנמלך

מיחידת מדפים במראה פשוט למראה תעשייתי


המקור: יחידת מדפים IVAR
סולם מעץ
צילום מסך מהאתר של איקאה
הטאץ': לפעמים לא צריך להשקיע, להפוך צורה ולשנות ייעוד: מספיק להבריש בצבע וכבר לקבל מוצר אחר. אינה טסיס בחרה יחידה צרה וגבוהה לחדר השינה, התאימה אותה לנישה קטנה שנוצרה לצד הארון וקיבלה מראה תעשייתי עכשווי של עץ משולב עם צבע כסוף.
ארונית אחסון
צילום: אינה טסיס

מכוורת ריקה לכוורת צוחקת


המקור: יחידת מדפים KALLAX
ארונית ריבועים
צילום: יח"צ
הטאץ':כדי להכניס כוורת לחדר הילדים, חיפשה עינת פינקו גרבר גם את הצד הפרקטי והוסיפה לה קופסאות קרטון קשיח שהיו לה בבית. מאחר שקופסאות האחסון לא היו מעניינות מספיק לטעמה ולא דיברו בשפת הילדים, חרצה בהן פרצופים מחייכים והפכה את הכוורת כולה לפריט מיוחד שאין כדוגמתו.
צילום: עינת פינקו גרבר

מתומך מדף לאביזר דקורציה


המקור: תומך מדף EKBY
מעצור לדלת
צילום: יח"צ
הטאץ': כשבוחרים מדפים ושידות, שוכחים לפעמים מהפרזול ומהחיזוקים ומשאירים אותם לסוף. תומך המדף הזה של איקאה מצא את ייעודו דווקא כאביזר דקורטיבי בחדר ילדה, שעיצבה אריאלה ענבר. השידה שמוקמה בתוך נישה הפכה מבנאלית לרומנטית יותר באמצעות זוג תומכים משני צידי החזית.
חדר ילדה ורוד  צילום: נדב פקט

ממסגרת תמונה למתלה תכשיטים


המקור: מסגרת תמונה SONDRUM
מסגרת תמונה
צילום: יח"צ
הטאץ': כדי לארגן מקום ראוי לכל התכשיטים, לסיכות ולעגילים שלה, הפכה רוני ג'ני מסגרת תמונה לבנה למתלה ססגוני. על חלקו הקשיח של המסגרת, אליו מחובר המתלה, הדביקה בד צבעוני באמצעות דבק גוטרמן לבדים, ועליו הוסיפה סרטי בד. את החלק האחורי עם הבד והסרטים הצמידה למסגרת ללא הזכוכית וקיבלה מעין תמונה שימושית.
מסגרת תמונה
צילום: רוני ג'ני

משידת אחסון בגדים לשידת החתלה ססגונית


המקור: שידת מגירות BRUSALI
שידה עם אחסון
צילום: יח"צ
הטאץ': תסכימו שאף שידת החתלה שתראו בחנויות, לא תהיה דומה לשידת ההחתלה שתוציאו תחת ידי ה-DIY שלכם. מאיה ליכטנשטיין לא אהבה את מראה השידות בחנויות וגם לא את המחיר. היא החליטה להפוך את שידת המגירות המיועדת לאחסון בגדים לשידה כלבבה, להחיות אותה ולהעניק לה מראה ילדותי, אך לא ילדותי מדי, כדי שתשמש אותם גם כשהבת תגדל. בזכות עיסוקה כמעצבת גרפית, היא הכינה מדבקות עם דוגמאות שונות והדביקה אותן על המגירות. את הידיות השחורות במקור ריססה בצבע אדום, כדי שיתאימו לעיצוב.
שידה עם מגירות
צילום: מאיה ליכטנשטיין

מפח כסוף לפח מנוקד


המקור: פח דוושה STRAPATS
פח נירוסטה
צילום: יח"צ
הטאץ': את הפח המשרדי הכסוף ביקשה סיגל ויינטה להפוך למוצר מעניין ושמח יותר. תחילה צבעה את כולו בצבע שחור בעזרת מברשת, ולאחר ייבוש השתמשה בספוגיות עגולות בגדלים שונים כדי ליצור נקודות מצבע פוליאור לבן על בסיס שמן. פיזור הנקודות בגדלים השונים הקנה לפח מראה לא סימטרי ושובב.
פח מציור
צילום: סיגל ויינטה

מציוד משרדי קרוע לקופסאות מלאות שיק


המקור: מעמד לכתבי עת FLYT, קופסה עם מכסה FJALLA
מעמד לאחסון דפים
צילום: יח"צ
קופסאת משרד כחולה
צילום: יח"צ
הטאץ': האינסטינקט הראשוני שלנו, כשאנו רואים קופסה משרדית לא ממש יקרה במצב חבוט וקרוע, הוא להשליך אותה לפח האשפה. במקרה הזה בחרה יעל יניב מדבקות ויניל שהתאימו לאווירה שרצתה לייצר, והדביקה אותן על מעמד העיתונים ועל קופסת אחסון שלא רצתה לזרוק.
קופסאות אחסון למשרד
צילום: יעל יניב
  גיטרה
צילום: יעל יניב
553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...