טפטים: כמה זה עולה לכם?

טפטים הם פתרון נהדר למי שמחפש להכניס צבע ועניין לחלל. ניתן להשיגם במגוון רחב של סגנונות כך שכל אחד יכול למצוא את הטפט המושלם עבורו. אז כמה זה עולה לכם? המחירים בכתבה

אם לפני מספר שנים טפטים נחשבו אלמנט מיושן, כיום הם חזרו להיות מרכיב חשוב ורלוונטי בעיצוב הבית, באמצעותו ניתן לשדרג את הקירות, הדלתות והארונות בקלות ובעלות נמוכה יחסית. כדי שתדעו בדיוק מהי רמת ההשקעה הדרושה על מנת לשלב טפטים בעיצוב ביתכם, התייעצנו עם אנשי מקצוע מהתחום וריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על רכישה והתקנה של טפט.

קצת על טפטים

כדי להכיר לעומק את עולם הטפטים, פנינו אל חברת "990 טפטים" שמוכרת און ליין טפטים מיובאים וגם טפטים בהדפסה מקומית. השימוש בטפטים לקישוט הבית החל כבר בתקופת הרנסאנס והמדינות המזוהות ביותר עם התחום הן אנגליה וצרפת. הטפט עשוי משכבת בסיס העשויה מנייר או מבד ומשכבה עליונה ודקורטיבית העשויה מחומרים מגוונים החל מנייר, ויניל ובדים שונים ועד לבמבוק, חרוזים ומתכת.

טפטים בצורת פרחים
(עיצוב: גולדשטיין גלרי טפט, צילום: יח"צ)

לפני שקונים

טפטים נרכשים בגלילים והזמנה ממוצעת תסתכם בכ- 15-25 מ"ר, עפ"י גודל משטח ההדבקה. טפטים ניתן לרכוש ברשתות השיווק השונות, כאשר רובן מייבאות טפטים שונים ממותגים מגוונים מחו"ל וחלקן עוסקות גם בייצור מקומי שמאפשר הזמנה של כל עיצוב העולה על דעתכם. בזכות הפשטות היחסית של חומרי הגלם, ניתן להזמין גם טפטים מחו"ל דרך האינטרנט, ישירות ממותגים ששולחים לארץ.

טיפים עיצוביים

בבחירת טפט יש לקחת בחשבון את כל מרכיבי החלל – חלוקת הפנים של המבנה, סגנון הריהוט, החומרים והצבעים בחלל, על מנת שהתוצאה תהיה הרמונית ונעימה.

עבור חדרים קטנים כמו חדרי שינה מומלץ לבחור בטפט בצבעים רכים עם דוגמא עדינה שלא יעמיס על החדר וייצור מראה מרגיע ושקט.

עבור חללי אירוח כמו פינת האוכל והסלון מומלץ לבחור בטפט צבעוני ומעניין שיעניק אישיות מיוחדת לחלל.
טפט מגניב למטבח
(עיצוב: גולדשטיין גלרי טפט, צילום: יח"צ)

התאימו את הטפט לסגנון הריהוט בחלל – ריהוט בסגנון עתיק יתאים לטפט בצבעים קלאסיים יותר כמו אפור, שחור, לבן או חום וריהוט מודרני יכול להתאים לטפטים בצבעים מגוונים במראה פחות רשמי.

מחירון

מחיר הטפט נקבע עפ"י איכותו, סוג החומר ומורכבות ההדפסה והטקסטורה. מחיר ממוצע של טפט נע בין 150-250 ש"ח למ"ר, כאשר הוא יכול לטפס גם עד כ-500 ש"ח למ"ר.

טפט לסלון בצבע סגול
(עיצוב: גולדשטיין גלרי טפט, צילום: יח"צ)

התקנת הטפט

כדי להבין במה כרוכה התקנת טפט פנינו אל אביתר לוי, שמתמחה במכירה ובהתקנה של טפטים, שטיחים ופרקטים.

הדבקת טפט על קיר – הדבקת הטפט על הקיר מתבצעת פס אחרי פס לאורכו, כאשר כל פס מודבק מלמעלה כלפי מטה. כדי לודא את המשכיות הדוגמא בין הפסים יש לבדוק את התאמת הדוגמא לפני ההדבקה. לאחר מכן מורחים את גב הקיר ואת גב הטפט בדבק יעודי, מחכים מעט ליבוש הדבק ואז מדביקים את הטפט על גבי הקיר.
טפט לבן מעוצב
(עיצוב: רנבי הום קוטור, צילום: מארק ליידן) 


הדבקת טפט על דלתות / ארונות – 
על ארונות, דלתות או משטחים אחרים משתמשים בטפט מדבקה בציפוי למינציה, כאשר הדבק הוא חלק בלתי נפרד מהמוצר. לפני הדבקת הטפט יש להתיז מעט מים על המשטח ועל הטפט ולאחר מכן ניתן לחתוך בסכין מסביב לידיות, לפאנלים ושאר האלמנטים.


טיפים להתקנה – 
התקנת טפט אמנם אינה מסובכת יחסית, אך דורשת עדינות ודיוק על מנת ליצור מראה חלק, ישר ונטול גבשושיות. הדבר חשוב עוד יותר במקרה של קירות גבוהים במיוחד או בהתמודדות עם שקעי חשמל, מתגים, זוויות מיוחדות או טפט עדין במיוחד. לפני ההתקנה חשוב מאוד לוודא שהקיר חלק, נקי וללא סדקים או רטיבות ולטפל בו במידת הצורך.

חדר שינה סגול
(צילום: שחר אהרוני, עיצוב: איריס מרקו)


מחירון התקנה

הדבקת טפט על קיר סטנדרטי – 200-250 ש"ח לגליל.

בורדר (הדבקת פס טפט על קיר) – 200-250 ש"ח לגליל.

טיפול מקדים לקיר במידת הצורך – 150-200 ש"ח לקיר סטנדרטי (כ-10 מ"ר).

הדבקת טפט על דלת ארון – 50-70 ש"ח לדלת.

גולדשטיין תמונה לפתיח234
גולדשטיין תמונה לפתיח403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...