לעצב, רק בזול: תחליף שפוי לעיצוב יקר

אין צורך להתפשר על העיצוב, כשאפשר למצוא תחליפים ראויים לדבר האמיתי. מדבקות במקום טפט, טפט במקום בריקים, גרניט פורצלן במקום פרקט - הכול בהתאם לתקציב

 

ארגזים מחליפים אחסוןארגזים מחליפים אחסון ושולחן כתיבה. צילום באדיבות Pixers

 

 

קירות אפשר לצבוע בלבן, להלביש עליהם תמונות ובזאת לסיים את סאגת "עיצוב" הבית. לעומת זאת אפשר לעצב את הבית מרצפה ועד תקרה עם ריצוף מיוחד, טפטים, צבעים, חיפויי קירות ונגרויות, ולהרגיש מרוצים אבל יחד עם זאת מרוששים. יש גם דרך שלישית – דרך האמצע, שבה אנחנו מלבישים ומשקיעים, אבל בוחרים באופציה שפויה יותר של מחיר, שלא תכביד על הארנק. לכל אלמנט עיצובי יש תחליפים במחירים עממיים ונוחים יותר מהמקור, והם גם נראים לא רעים בכלל.

 

היינו רוצים: בריקים. בחרנו: פוליאוריטן או טפט


כדי לא לשבור קירות בדירה ועדיין לתת לה תחושה של עומק ומרחב, היא נצבעה בגוון אבן אפרפר. הדיירת רצתה שהקיר המרכזי יחופה בבריקים בגוונים של חום אפור, אולם המעצבת לירון אוטמזגין חששה כי אלו ייצרו מראה עמוס ויקטינו את החלל. "מצאנו שביל ביניים ובחרנו בריקים לבנים במראה תעשייתי. מדובר בלוחות פוליאוריטן מוקצף בצפיפות גבוהה, מצופה בחומר אקרילי קשיח, המדמים קיר בריקים בצורה משכנעת מבחינת הנראות ומבחינת המרקם והתחושה בחלל", היא מסבירה, "המחיר מתחיל ב-289 שקלים וההתקנה עצמית ופשוטה. הלבנים המקוריות עשויים אבן טבעית ומחיריהן נע בין 400-200 שקל למ"ר, לא כולל התקנה".

 

טפט של בריקיםעיצוב: לירון אוטמזגין, סטודיו "עדידה הלבשת בתים". צילום: אנטולי קרינצקי 

 

אופציה עיצובית נוספת כתחליף לבריקים היא טפט. בחדר בקונספט שאבי שיק נקי הודגש הקיר של אזור גב המיטה כדי להעניק אופי ייחודי לפינת השינה. המעצבת מיכל מטלון השתמשה בטפט דמוי בריקים: "מדובר בעלות הנמוכה בשליש מחיפוי בבריקים אמיתיים".

 

גרניט פורצלן במראה פרקטעיצוב: מיכל מטלון. צילום: אסף הבר

 

 

היינו רוצים: פרקט. בחרנו: גרניט פורצלן 


בפרויקט בסגנון פריזאי מודרני שולבו אריחי גרניט פורצלן המדמים מראה של עץ טבעי כדי לייצר אווירה חמה במטבח ובמרפסת, שתשתלב עם ריצוף קיים של אריחי גרניט פורצלן בסלון. מעצבת הפנים מירב הראל בחרה באריחים אלו ויישמה אותם בצורת פיש בון, משום שהם מתאימים לפנים ולחוץ, הם פרקטיים יותר ולא נשרטים כמו פרקט עץ טבעי תלת שכבתי, שגם איננו עמיד בתנאי חוץ. "פרקט תלת שכבתי מעץ אלון עולה כ-450 שקל למ"ר לעומת גרניט פורצלן דמוי פרקט שעלותו כ-200 שקל למ"ר, ולכך יש להוסיף עלויות הרכבה", היא מסבירה כיצד יצרה אשליית מרחב בזכות ריצוף באותו חומר, שגם עלתה פחות.

 

מדבקה על הקירעיצוב: מירב הראל, קפסולה עיצוב פנים. צילום: אורי סיוון | צילומינה

 

 

היינו רוצים: טפט. בחרנו: מדבקות והטבעות


חדר לילד כבן 6 עוצב בצבעוניות של גווני כחול וצהוב. המעצבת עדי גלאי השתמשה בצבע קיר ועליו הדביקה בפיזור מדבקות קיר של חברת WALLI. "מבחינתי כל חדר צריך לקבל איזשהו קיר כוח – אם זה טפט או צבע קיר. ללקוחות שנרתעים מטפטים או שהמחיר יקר להם מדי אני מציעה את האופציה של מדבקות קיר על צבע. הקיר עדיין יוצא מרשים ומיוחד בתקציב יותר נמוך. קיר רגיל בחדר יעלה כ-1,700 שקל לחיפוי טפט כולל התקנה, לעומת קיר צבע שבו הצבע עצמו יעלה כ-150 שקל. צביעה ניתן ליישם לבד ומדבקות קיר עולות כ-300-200 שקל לדגמים האיכותיים. בנוסף, היתרון של מדבקות קיר הוא שברגע שנמאס פשוט מקלפים אותן".

 

מדבקה על הקירעיצוב: עדי גלאי. צילום: עידן גור

 

דרך יצירתית ובת השגה היא ליצור על הקיר הטבעות בצבע אקרילי. המעצבת סהר פישר יצרה הפתעה במטבח על ידי עיצוב אקלקטי, המשלב בין וינטג' לבוהו שיק. היא השתמשה בגיליון מפל כדי לייצר את השבלונה, ובספוגית דחוסה שיצרה לבד לצורך הטבעת הצבע. "צבע הכהה שעל הקיר הוא פוליאור, והצבע האקרילי נקנה בשפופרת צבע של ורוד בזוקה. אליהם צירפתי שמינית גיליון מפל שקוף, שממנו חרצתי את הדוגמה. עלות הקיר 80 שקלים לעומת קיר עם טפט שיכול להגיע לעלות של אלפי שקלים".

 

ציור שבלונהעיצוב: סהר פישר. צילום: רמי סיני

 

 

היינו רוצים: אריחים. בחרנו: סטיקרים


טווח המחירים של חיפויי קיר אומנם רחב ויכול להתחיל מקרמיקה שאיננה מכבידה על הכיס, במיוחד בשטח מצומצם שמעל משטח העבודה במטבח, אבל לכך יש להוסיף את עבודת השיפוצניק והחומרים השחורים, מה שבכל מקרה עלול ליצור חור לא רצוי בכיס. ל"יש מאין" יש רול סטיקרים שמגיעים בשני גדלים 40X100 ו-60X100 – במחיר של 135, 186 שקלים בהתאמה. כך יוצא ששטח הדבקה בגובה 40 ס"מ ואורך 3 מטרים יעלה 405 שקלים ואתם עושים זאת בעצמכם, בלי איש מקצוע. אם לא רוצים לכסות משטח שלם, יש גם מדבקות נפרדות, 68 שקלים לחבילה בת 16-4 מדבקות, תלוי בגודל.

היינו רוצים: ארונית. בחרנו: תיבות עץ 


פינה שהיא חלק מחדר בגוונים של ורוד וזהב תוכננה עבורה ילדה בת 9 שעברה לבית חדש והותאם לצרכיה והעדפותיה. קוביות חלולות וצבועות בגוונים של החדר החליפו ארונית או שולחן עם מגירות. המעצבת מירית פיש השתמשה בתיבות שהזמינה לפי מידות הנישה: "מחיר של כל יחידה הוא 500-300 שקל, בהתאם למידות. לעומת זאת חלופה שגם צריכה יותר מקום וגם כבדה יותר במראה שלה, עולה בין 1,000-500 שקל".

 

תיבת עץעיצוב: מירית פיש, תיבות: בשמת גל. צילום: אורית ארנון

 

 

היינו רוצים: אמנות. בחרנו: הדפסה 


כאשר תקציב השיפוץ מוגבל ומוקפד, רכישת תמונות אמנות מקוריות לא תמיד אפשרית מבחינה כספית. אחד הפתרונות בהם משתמשת המעצבת הדס פילובסקי רון הוא בחירת ציור, איור או צילום מתוך מאגרי תמונות ברחבי הרשת, והדפסה בבית דפוס לפי הגודל הרצוי. עבור חדר מגורים, השייך למשפחה צעירה, בחרה באיור גרפי של גורדי שחקים בניו יורק, בגוונים המתאימים לצבעוניות הקיימת בדירה. "האיור, שנרכש בדולרים בודדים, הודפס על גבי קאפה ברזולוציה גבוהה ואיכותית, בתוספת למינציה מבריקה. בעזרת גרפיקה פשוטה, הודפסה סביב האיור מסגרת שחורה אשר מדמה מסגרת אמיתית. סך הכול העלות לתמונה בגודל 150/80 כ-230 שקלים".

 

תמונה שהיא הדפסהעיצוב: הדס פילובסקי רון. צילום: יובל רון

מרכזית(1)
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יופי של כתבה!

היינו רוצים: בית. בחרנו: פלקט.

המלצות נוספות
בודק...