צפון איטליה ברכבת: 5 ערים ב-5 ימים

צפון איטליה ידועה בערים הגדולות ונציה ומילאנו, באגמים וההרים, אולם מלבד זה האזור עמוס בערים עתיקות ובהן מיטב האדריכלות האיטלקית. מדובר בערים קטנות יחסית אשר מתאימות לביקור יום, ולכן הן מוצגות במסלול אשר תופר את כולן כאשר כל מה שתזדקקו לו זה אפליקציית הרכבות של טרנאיטליה (Trenitalia)

 

הכיכר המרכזית של העיר מחולקת לשני חלקים שבניהם הארמון העתיק. צד אחד של הכיכר נקרא כיכר הפירות והשני כיכר הירקות, וכפי שניחשתם בוודאי, מדי יום נפרס כאן השוק המרכזי של העיר. עוד כיכר מרשימה היא הכיכר האובלית פראטו דלה ואלה (Prato della Valle).
אסור לפספס – קפלת סקרוביני (Cappella degli scrovegni)
כנסיה קטנטנה שמלאה בפרסקאות (ציורי קיר) של האמן ג'וטו די בודונה מתחילת המאה ה- 14.
הכניסה בהזמנה מראש בלבד וביחד עם מדריך בגלל רגישות העבודות.
איפה לאכול צהרים – תופתעו לשמוע אבל אזור הגטו היהודי הוא אחר האזורים היפים בעיר, נמצאים בו מלונות בוטיק ומגוון רחב של מסעדות ובארים. חפשו במפה Piazzetta del Ghetto ותתחילו לשוטט בסמטאות.
כיכר הירקות והארמון העתיק
כיכר הירקות והארמון העתיק. צילום: שירה הלוי

יום 2 – ויצ'נצה (Vicenza)


זמן הנסיעה ברכבת ליעד הבא:
ברכבת המהירה – רבע שעה, במחיר של 16-18€
ברכבת הפרברית – חצי שעה, במחיר של 4.25€
ויצ'נזה הינה עיר עתיקה שידועה בעיקר הודות לאדריכל והוגה הדעות – אנדראה פלדיו. מרכז העיר שזור בשלל מבנים בתכנונו, חלקם גדולים כמו הארמון (Palazzo della regione) או התאטרון (Teatro Olimpico) וחלקם קטנים יותר כמו כנסיות או ווילות.
אסור לפספס – לה רוטונדה (La Rotonda)
הווילה המפורסמת ביותר של פלדיו נמצאת אף היא בויצ'נזה. הווילה המרהיבה, הבנויה בצורה סימטרית לחלוטין היוותה השראה ליצירות אדריכליות רבות מאז נבנתה בשלהי המאה ה-16. הווילה נמצאת במרחק נסיעת אוטובוס (או הליכה למיטיבי לכת) ממרכז העיר ופתוחה לציבור רק בחודשי הקיץ, ורק בימים מסוימים בהזמנה מראש. למידע נוסף: אתר המוזיאון
איפה לאכול צהרים – הרחוב הראשי בעיר נקרא כמובן רחוב אנדראה פלדיו ושם נמצאות גם רב המסעדות של העיר. כנסו לחצרות הפנימיות של בניינים, לרב תמצאו שוב מסעדות מפתיעות.
וילה רוטונדה
וילה רוטונדה. צילום: שירה הלוי

יום 3 – ורונה (Verona)


זמן הנסיעה ברכבת ליעד הבא:
ברכבת המהירה – 25 דקות נסיעה, במחיר של 16-18€
ברכבת הפרברית – 40 דקות נסיעה, במחיר של 5.65€
עם הכניסה לעיר ניצב מולנו האמפיתאטרון הרומי הענק שמתפקד כבר קרוב ל2000 שנה כמרכז תרבות שוקק. מלבד הופעות מרשימות שעולות שם כמעט מדי ערב, ניתן להיכנס אליו בכל שעה ולהסתובב במבנה המרשים – חוויה מטורפת לכל אוהבי אדריכלות רומאית עתיקה.
אסור לפספס – מוזיאון קסטלווקיו (Museo di Castelvecchio)
זהו מבצר עתיק שעבר הסבה למוזיאון. המבצר נפגע מתקיפותיו של נפוליאון, ובמהלך שנות ה-60 עבר שיפוץ נרחב שכלל גם שחזור של חלקים שנפגעו אך בעיקר שילוב של אלמנטים וחומרים מודרניים במבנה העתיק. אדריכל  השיפוץ קארלו סקרפה שזכה בפרס INARCH על תכנון המוזיאון ולאחר מכן אף מונה להיות ראש בית הספר לאדריכלות של ונציה.
שעות פתיחה: שלישי עד ראשון 08:30-19:30 שני 13:30-19:30
מחיר: 6€
איפה לאכול צהרים – באיזור של גשר פיאטרה (ponte pietra) תוכלו למצוא מסעדות חמודות היושבות על גדות נהר אדיג'ה וצופות לעבר תיאטרון רומנו שנמצא בעברו השני. נעים לשבת שם בעיקר במזג אוויר שמשי.
מוזיאון קסטלווקיו
מוזיאון קסטלווקיו. צילום: שירה הלוי

 

יום 4 – מנטובה (Mantova)


זמן הנסיעה ברכבת ליעד הבא:
למנטובה מגיע רק הרכבת הפרברית – 40 דקות נסיעה, במחיר של 5.65€
עיר קטנה וקסומה אשר זכתה להכרה כאתר מורשת עולמי של אונסקו. מלבד לכמה מהכנסיות המפורסמות באיטליה נמצא במרכז העיר גם פלאצו דוקלה – מתחם הארמונות של דוכס מנטובה והמבצר המלכותי.
אסור לפספס – פלאצו תה הינו ארמון שנבנה בפאתי העיר העתיקה על ידי האדריכל ג'וליו רומנו. פרט למבנה המרשים ולגן המקיף אותו, מכיל הארמון כמה מיצירות המופת של הרנסנס האיטלקי כמו אולם הסוסים או אולם הענקים.
שעות פתיחה: שלישי עד ראשון 09:00-18:30 שני 13:00-18:30 (בקיץ עד 19:30)
מחיר: 12€
איפה לאכול צהרים – מרכז העיר מנטובה הוא קטנטן ולכן אין צורך להרחיק לכת בשביל למצוא מסעדות. מספיק שתגיעו לכיכר מרקוני ותסתכלו מסביב, וכבר תמצאו מסעדה חמודה לשבת בה.
פלאצו תה
פלאצו תה. צילום: שירה הלוי
 

יום 5 – פאביה (Pavia)


זמן הנסיעה ברכבת ליעד הבא:
בין מנטובה לפאביה אין רכבת ישרה, יש לקחת רכבת לפאתי מילאנו ושם להחליף. אל דאגה האפליקציה של טרנאיטליה תמצא לכם את המסלול.
הנסיעה אורכת כשעתיים סך הכל, במחיר של 13€.
העיר פאביה ממוקמת דרומית למילאנו. בעיר נמצאת אחת האוניברסיטאות העתיקות בעולם וניתן לשוטט בתוכה בחופשיות. מומלץ להסתובב בין הכיתות והאולמות, לשבת בקפיטריה ולהלך בחצרות בהן לומדים סטודנטים רבים מעל ל- 1000 שנה.
אסור לפספס – צ'רטוזה די פאביה (Certosa di pavia)
אחת הכנסיות היפות בעולם נמצאת בפאתי פאביה. מנזר בו מתגוררים נזירים העוסקים בגידול צמחי מרפא ובתחזוקת המתחם. ניתן לערוך סיור בו הם מסבירים על אורח חייהם הסגפני ומציגים את חדריהם. שעות הפעילות מאוד מוגבלות ומשתנות בין חודשי השנה ולכן מומלץ להיערך בהתאם, אך ברגע שתכנסו לכנסיה לא תתחרטו. המתחם נמצאת 10 דקות הליכה מתחנת הרכבת צ'רטוזה די פאביה. למידע נוסף: אתר המתחם
איפה לאכול צהרים – בגלל שמדובר בעיר סטודנטיאלית רב המסעדות נמצאות סביב האוניברסיטה, צאו ממנה ועקבו אחרי הסטודנטים לאחת הכיכרות הקרובות.
כנסיית צ'רטוזה די פאביה
כנסיית צ'רטוזה די פאביה. צילום: שירה הלוי

 

רכבת 553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...