כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

אדריכלות בארץ  //  תמונת מצב: 12 משפחות ישראליות פותחות את הבית

תמונת מצב: 12 משפחות ישראליות פותחות את הבית

הם רוצים לראות ירוק בעיניים, משקיעים בעיקר במטבח ומוותרים על חלומות עיצוביים בדרך אל הבית החדש: סיור בתמונות בין משפחות ישראליות צעירות בשכונה חדשה רגע לפני אכלוס. ישראל תשע"ד

מאת: מערכת אתר בניין ודיור צילום:

חלקם משקיעים בסלון הביתי החדש שלהם, חלק דווקא בוחרים להתמקד בגינה או במטבח וכולם בלי יוצא מן הכלל מוותרים בסופו של דבר על חלק מהחלומות: ביקור בין בתים בשכונת ההרחבה של קיבוץ גבעת חיים איחוד שבשרון, רגע לפני שמגיעים אליה הדיירים והמובילים, מעלה תמונת מצב מעניינת ומגוונת של החלום הישראלי לבית פרטי, זה שנדמה שהולך ונעלם עם השנים ועם עליית המחירים.

12 מהמשפחות שיקבלו מפתח לביתם החדש בשכונה בערב ראש השנה תשע"ד הסכימו לספר לנו קצת על חלום הבית המעוצב שלהם, בו צולמו על ידי הצלמת אפרת אשל במסגרת עבודתה על תערוכה חדשה שמקיפה כמעט את כל דיירי ההרחבה. מי עומד לאכלס את הבתים החדשים? מאיפה הם מגיעים? במה הכי השקיעו ועל מה נאלצו לוותר? בואו להכיר:

משפחת שפע

בבית: 3 נפשות
מגיעים מ: קיבוץ, ירושלים, תל אביב, מדריד (תלוי מתי)
בחרנו להצטלם ב: "סלון, האזור הכי אהוב עלינו בבית החדש".
הכי מושקע בבית: "בחרנו להשקיע במיוחד בחלל המשותף למטבח ולסלון. זה החלק שבו נבלה את רוב השעות וחשוב לנו שיהיה מרווח, נעים ומואר. בהמשך נשקיע גם בגינה…"
חלמנו ובסוף ויתרנו על: "הבית עצמו הוא החלום שלנו ולא היה לנו חלום ספציפי או מיוחד, אבל לחלוטין עשינו המון וויתורים תוך כדי הבנייה. נכון לעכשיו אנחנו די שלמים איתם…"

משפחת רסיס

מגיעים מ: קיבוץ גבעת חיים איחוד
בחרנו להצטלם: "ליד החלון הגדול בסלון מול הפרדסים. שם נאכל את ארוחת הערב שלנו בכל יום מול הנוף היפה שלנו".
הכי מושקע בבית: "מטבח מעץ אלון טבעי".
חלמנו ובסוף ויתרנו על: "חדר ארונות, מערכת מוזיקה במקלחת, בריכה על הגג".

משפחת לוי

בבית: 4 נפשות
מגיעים מ: רעננה
בחרנו להצטלם: "על אדן החלון בסלון החדש שלנו שמשקיף אל הנוף הירוק והיפהפה של גבעת חיים איחוד".
הכי מושקע בבית: "ההשקעה העיצובית המשמעותית ביותר תתמקד דווקא בחוץ – גינון, פרגולות וריצוף שיאפשרו לנו לשבת בכיף וליהנות מכל רגע מול הנוף הזה".
חלמנו ובסוף ויתרנו על: פינת סלון חדשה. הילדים קטנטנים והחלטנו להמשיך עם הסלון שלנו, ואותו ננסה קצת לשדרג".

משפחת הדר

מגיעים מ: תל אביב
בחרנו להצטלם: "על רקע השכונה כולה".
הכי מושקע בבית: "המטבח וחדר האמבטיה".
חלמנו ובסוף ויתרנו על: "קומה שנייה בבית החדש".

משפחת ברות

מגיעים מ: מושב חרב לאת
בחרנו להצטלם: "בחלק הכי יפה של הבית, בסלון. יש כאן חלון גדול שממנו נשקף נוף ירוק של פרדסים".
הכי מושקע בבית: "דלת הכניסה. קיבלנו השראה מדלת עץ תכלת, כפרית, בסגנון של פעם שראינו. אנחנו עשינו את אותה דלת בעיצוב מאוד דומה, רק עשויה פח, עם חלונות גדולים וזכוכית סבתא. עברנו הרבה בשביל להשיג בדיוק את התכלת שרצינו, ובסוף יצאה דלת מדהימה".
חלמנו ובסוף ויתרנו על: "חלונות גדולים. בגלל שהבית הוא חלק מקבוצת בנייה לפי דגמים לא הייתה גמישות לשינויים במעטפת הבית".

משפחת מורג

בבית: 4 נפשות
מגיעים מ: בנימינה
בחרנו להצטלם: "בין נישות הגבס. כשבאנו להצטלם הילדים התחילו להתרוצץ בהתרגשות ביניהן ובסוף נעמדנו שם".
הכי מושקע בבית:  "ההשקעה העיצובית הגדולה ביותר שלנו הייתה ההחלטה לעבוד עם מעצבת פנים. משם הדברים כבר נסחפו…"
חלמנו ובסוף ויתרנו על: "שארית חסכון!"

משפחת דותן

בבית: 2 נפשות
מגיעים מ: תל אביב
בחרנו להצטלם: "במקלחת, שמסמלת עבורנו התרעננות והתחדשות".
הכי מושקע בבית: "המטבח. זהו ללא ספק מרכז העניינים בבית שלנו ואנחנו אוהבים לבשל יחד ולארח משפחה וחברים".
חלמנו ובסוף ויתרנו על: "מגלשה שתחבר בין הקומה השנייה לראשונה".

משפחת שנהר

בבית: 2 וחצי נפשות (נפש אחת תצטרף בקרוב)
מגיעים מ: תל אביב
הכי מושקע בבית: "המטבח החדש שלנו"
חלמנו ובסוף ויתרנו על: "בריכת שחיה בחצר"

משפחת קריאו

בבית: 5 נפשות
מגיעים מ: קיבוץ ראש הנקרה
הכי מושקע בבית: "המטבח החדש"
חלמנו ובסוף ויתרנו על: "חלונות צרפתיים. החלום שלנו היה חלונות כאלה בבית אבל נאלצנו לוותר ולעשות חלונות סטנדרט של הקבלן".

משפחת יבין

בבית:  2 נפשות פלוס כלב
מגיעים מ: תל אביב
בחרנו להצטלם: "מתחת למדרגות עם הפנים לסלון. פשוט כי באותו הזמן עבדו בשאר הבית".
הכי מושקע בבית: "פריטי הנגרות בו".
חלמנו ובסוף ויתרנו על: "רצינו להציב מזגן חשוף בסלון אבל בגלל שהתקרה לא הייתה מספיק גבוהה וחששנו שהתוספת תיתן תחושת מחנק, החלטנו לוותר".

משפחת ארבל

בבית: 3 נפשות
מגיעים מ: חלק אחר של קיבוץ גבעת חיים. גרים בקיבוץ כבר ארבע שנים, לפני כן בירושלים
בחרנו להצטלם: "מחוץ לבית כי היה אור יפה וזה נראה הכי מתאים".
הכי מושקע בבית: "ההשקעה העיצובית המשמעותית ביותר היא הבחירה בדגם הבית הכי קטן והכי זול".
חלמנו ובסוף ויתרנו על: "חלמנו שיהיה לנו נוף למרחבים ירוקים ונטולי בטון, חלמנו שתהיה לנו חצר גדולה, חלמנו שחומה בגובה שלושה מטרים לא תפריד ביננו לבין שכנינו, חלמנו שיהיה לנו בית אבן ישן עם רצפה מצויירת, חלמנו שלא יעבור ליד ביתנו כביש ראשי וסואן, חלמנו שתהיה לנו דלת כניסה ישנה מעץ צבוע ומתקלף עם חלון גדול במרכז, חלמנו שנחל נקי וצלול יזרום במרחק הליכה מביתנו, חלמנו שהשכונה שבה נגור תהיה מלאה במדשאות ציבוריות ונטולת כבישים, חלמנו שנצא ראשונים בהגרלה לבחירת המגרש, חלמנו שנבנה את הבית שלנו במו ידינו, חלמנו שהשכונה שבה נגור תיראה פחות כמו פרבר עירוני ויותר כמו שכונה קיבוצית. חלמנו עוד המון חלומות שנאלצנו לוותר עליהם בשלב זה, ובכל מקרה ננסה להפוך את הבית שלנו לפינה נעימה שיהיה כיף לשבת בה ולחלום".

משפחת ידיד

בבית: 3 נפשות פלוס עוד אחת בדרך
מגיעים מ: תל אביב
בחרנו להצטלם: "בסלון, כי הוא הכי מואר בבית"
הכי מושקע בבית: "דלת הכניסה שלנו"
חלמנו ובסוף ויתרנו על: "בית גדול יותר. נאלצנו להתפשר ובנינו מעטפת, כדי שנוכל להתרחב בעתיד".

תערוכת "קובוץ" מציגה בגלריה לאמנות בגבעת חיים איחוד החל מה- 7 בספטמבר 2013

עוד בנושא

אדריכלות בארץ

עיצוב ישראלי בניחוח אירופאי: הפרויקטים של שפר אדריכלים

לאחר שנים של עבודה עם חברות ומותגים אירופאיים מובילים, מיכל שפר פתחה משרד משלה – 'שפר אדריכלים'. המשרד מתמחה בשימור מבנים ובתכנון למגורים, ויוצק בארצנו יוקרה איטלקית

נמלטים מהשמש: פתרונות אדריכליים להתמודדות עם הקיץ הישראלי

קירות זכוכית הפונים לעבר השקיעה נשמעים כמו חלומו הרטוב של כל אחד מאיתנו אך בפועל מדובר בסוג של חממה אם לא מתמודדים כראוי עם הקרניים הלוהטות. פרט לתריסי הפלסטיק שכולנו מכירים ישנן דרכים מתוחכמות ואסתטיות יותר להתמודד עם השמש שמכה בנו בחודשים אלה

אדריכלות בארץ

באוהאוס גרסת המאה ה-21: ראיון עם האדריכל ארד שרון

השנה נחגגות חגיגות ה-100 להקמת בית ספר הבאוהאוס, אנחנו נזכרים בעקרונותיו של בית הספר והשפעות עבודותיו ובעיקר תלמידיו היהודים על האדריכלות בארץ אבל הפעם החלטנו לשאול את מי שגדל על ברכיו של אדריכל אריה שרון – כיצד הבאוהאוס ומורשתו באים לידי ביטוי היום

סרטי האדריכלות שמחכים לכם בדוקאביב

פסטיבל דוקאביב, הפסטיבל הבין לאומי לקולנוע דוקומנטרי חוזר בפעם ה-21 לתל אביב. ריכזנו עבורכם את הסרטים המעניינים ביותר עבורנו, קהל המעצבים והאדריכלים