כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  אדריכל וקבלן תחת קורת גג אחת

אדריכל וקבלן תחת קורת גג אחת

סקיצה ראשונית, שצוירה על שפת בריכת שחיה בבית מלון במהלך חופשה באירופה, קרמה עור וגידים ונבנתה מאוחר יותר על ידי האדריכל יקי ארזי באחד מפרברי השרון היוקרתיים.

מאת: צילום:


"הכל החל בשנת 2006 כאשר קנינו מגרש של כחצי דונם בשכונה חדשה העתידה לקום בפרבר בשרון" מספרת בעלת הבית. "היינו מאד לחוצים, לא ידענו מה עושים הלאה ואיך מביאים לידי מימוש את החלום שבבניית בית פרטי.  קיבלנו מס' המלצות על מגוון אדריכלים ומעצבי פנים ונפגשנו עם עשרות מהם במשך כשנה שלמה. את האדריכל יקי ארזי פגשנו לאחר שראינו מס' בתים שתכנן בשכונה וביישובים סמוכים וכמובן בגיבוי המלצות חמות. מיד עם המפגש הראשון נוצרה כימיה בינינו לבין יקי ושנינו הרגשנו, בעלי ואני, שמצאנו את האדריכל המתאים. חיפשנו גם אדריכל חוץ לבית וגם מעצב פנים ולאור העבודות המיוחדות שהציג יקי ארזי ומניסיונו העשיר, סימנו אותו כאדריכל המועדף לעבוד איתו גם על עיצוב פנים הבית". "למרות כל זאת, מטעמי תקציב השהנו את תחילת העבודה כשנה שלמה נוספת. את יקי פגשנו שוב במקרה ביריד הבניה שהתקיים בגני התערוכה. יקי סיפר כי קיבל רישיון קבלן וכי הוא מקים חברת בניה אשר תעסוק בבניית בתים אותם הוא מתכנן כאדריכל לקוחותיו. הרעיון קסם לנו מאד. ידענו שתהליך הבניה לא קל וכי קשה למצוא קבלן אמין. מס' ימים לאחר מכן, סיכמנו עם יקי את מלאכת תכנון הבית ובקיץ 2008 יצאנו לדרך".

 "תהליך גיבוש התוכנית היה בהחלט בלתי שגרתי", מספר האדריכל יקי ארזי. "כבר בשיחתי הראשונה עם בני הזוג, ראיתי לנגד עיניי איך הפונקציות הנדרשות מסתדרות בחלל ומגבשות זהות וסגנון עיצובי.
העיצוב זורם בעורקיי ותהליך גיבוש התוכנית נמשך גם במהלך חופשתי באירופה".
 

ואכן הבית משתלב באופן מדהים בנוף השכונה. הוא אינו מאיים ומפלצתי אך עדיין בעל נוכחות.
מבנה הבית משולב בשני מבנים עיקריים בעלי גגות רעפים והמחוברים ע"י תתי מבנים המשמשים מרפסות, פרגולות וחניות.
הבית הבנוי בשטח של כ- 200 מ"ר משתרע ברובו על פני קומה אחת הכוללת את החלל הציבורי ואת אגף חדרי הילדים ובקומה העליונה ממוקם חדר ההורים הכולל חלל עבודה רחב ידיים.

אופיו החם של הבית מתבטא בשימוש בחומרים טבעיים וחמים כגון אבן ועץ. גווני הבית שומרים על מניפת צבעים הרמונית המתחילה מגוון לבן שבור על קורות העץ בגגות הרעפים ובפרגולות, דרך רעפי הכורכר והטיח הטבעי וכלה בפרופיל האלומיניום בגוון שוקולד. "ללקוחותיי היה חשוב מראה של בית כפרי בעל תריסי עץ", מספר האדריכל. " לאור מחירם הגבוה של תריסי העץ ובמטרה לשמור על תקציב הבנייה של לקוחותיי החלטנו לבטל את תריסי העץ ובמקומם השתמשתי בשלבי אלומיניום מיני בגוון חום שוקולד המקנה לבית אוירה התואמת לתריסי העץ".
למגרש נקבע מפלס ראשי קובע הנמוך מהמדרכה ב 1.5 מ'. מגבלה זו פתר האדריכל ע"י הרחקת הבית מהרחוב ובעיקר ניתוקו מהחניה הצמודה.
בירידה למפלס הכניסה נפרס תחת רגלינו משטח עץ דק אורן המלווה בקיר אבן רחב ישירות לדלת כניסה המקורה פרגולה. "הקונספט הכללי בבחירת חומרים שונים הוא מיקומם ובעיקר שילובם כמוטיב חוזר ולא כאלמנט חד-פעמי", מוסיף האדריכל יקי ארזי. "עם כניסתנו לבית אנו חווים בעצם שלל חומרים הקשורים זה לזה ואשר חוזרים שוב ושוב במינונים שונים ובחלקים שונים בבית ומחוצה לו".

"בעזרת צוות מקצועי בניית הבית הושלמה תוך שמונה חודשים בלבד. כבכל פרויקט בניה, קל וחומר בפרויקט בניה ראשון שלי כקבלן, נתקלתי בבעיות רבות ובהתמודדות עם נושאים שעד כה כאדריכל טרם נחשפתי אליהם. לאורך כל התהליך ראיתי לנגד עיניי את המוצר הסופי את שביעות רצונו של הלקוח.
מבחינתי, יתרונו הגדול של האדריכל שהוא גם הקבלן המבצע הוא דבר ראשון הפיקוח הצמוד על הביצוע בהתאמה לתכנון. דבר נוסף הוא הגמישות ביכולת לקבוע שינויים ו/או אלמנטים מיוחדים במינימום זמן וכסף. רוב הקבלנים המתחרים בניהם בפרויקטים שונים, מציעים מחירים אטרקטיביים תחילה בכדי לזכות בעבודה אך אנו יודעים שאין ארוחות חינם ולכן במהלך העבודה הם דואגים להשלים את הסכום ואף להרוויח יותר ע"י תוספות ושינויים המתקבלים מצד הלקוחות. לעומת זאת, בכל עבודותיי אני דואג ליידע את לקוחותיי מראש על העלויות הצפויות – ממש כמו בתפריט מסעדה שבו הסועד יודע כמה עולה המנה בכל גודל ובכל סוג. בסיכומו של דבר הפרויקט יכול להצליח רק כששני הצדדים יוצאים מורווחים.

הלקוח מקבל את בית חלומותיו מבוצע באיכות מקסימאלית בהתאם לתכנון אדריכלי והאדריכל/קבלן מקבל מלבד שכרו הכספי גם בית ראוי להצגה ולקוח ממליץ.
בשלב זה חשוב לי לציין כי מלאכת הבניה לאחר הביצוע לא תמה וכי נדרשתי למס' ביקורים חוזרים ,במסגרת האחריות, לתקן ולשפר עבודות שנעשו. מבחינתי, על השירות ללקוח להיות מקסימאלי וללא גבולות ולכן שמחתי על הזכות להגיע לאחר סיום הבניה ולספק ללקוחותיי את התיקונים הנדרשים".
 

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה