כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  איך בוחרים נכון פרקט לבית?

איך בוחרים נכון פרקט לבית?

זה לא משנה איפה יוצר הפרקט, אלא איך הוא עשוי ומאילו חומרים – בואו ללמוד כיצד לבחור נכון את הפרקט לבית שלכם

מאת: צילום:


בשנים האחרונות הפך שוק הפרקט על סוגיו לנדרש ביותר. המראה היוקרתי, זיכרונות הילדות, ורצון להדמות לבתים שרואים בקטלוגים, הגבירו את הדרישה לחיפויי פרקט, למינציה, פרקט בעבודות יד ואף פרקטים מפירוק.

 

 

 

בשוק הישראלי המצומצם, כאשר יש ריבוי בדרישה, מיד צצות חלופות אין ספור על מנת לתת מענה לדרישה זו. הריבוי, יצר מצב של תחרות מחירים על ליבו וכיסו של הלקוח, אבל בטווח הארוך, לא כל הלקוחות יהיו מרוצים מהמוצר שרכשו. כי לא כל מה שעולה פחות, עונה על ציפיות הלקוח ברמת הניראות והרמה התפעולית, לאורך זמן. כמו שאמרו אנשים חכמים בעבר: " אנחנו לא עשירים מספיק בשביל לקנות בזול".

 

 

כמו שיש היצע גדול, כך יש גם מידע רב על פרקטים, לכן ריכזנו כאן את כל מה שצריך לדעת על פרקט למינציה:

 

1. אסור שהחיבורים יפתחו – זהו הדבר הכי חשוב בפרקט למינציה:

הבעיה הנפוצה ביותר בפרקט למינציה היא פתיחת חיבורי הפרקט בחלק הצר של הקורה והתנפחות בין החיבורים. ניתן לראות תופעה זו בכל מקום: חנויות, קניונים, משרדים, בתי קפה וחדרי מגורים. הגורם העיקרי לתזוזת פרקטים הינו שינוי טמפרטורה – חום וקור – התפשטות והתכווצות.

 

בכדי למנוע או לצמצם את הבעיה הזו, הלקוח צריך לדרוש את הדברים הבאים:

– משקל / דחיסות גבוהים – ככל שצפיפות המוצר גבוהה יותר, כך המוצר מושפע פחות משינויי הטמפרטורה.

 

– שמירה על ממדי המוצר ללא שינוי משמעותי מחום וקור נקרא – יציבות ממדית. מוצר בעל יציבות ממדית גבוהה מגיב פחות לשינויי הטמפרטורה וכך מקטין את הכוחות החלים על חיבורי הפרקט.

 

 

2. חיבורי הפרקט:

כאשר חיבורי הפרקט חזקים הם גורמים לכך שהמשטח יזוז (ינשום) כיחידה אחת ולא בנפרד. מנעול הפרקט החזק ביותר כיום הינו – UNICLIC – מנעול זה פועל כקליק מושך, משמע בין הלוחות קיים לחץ מתמיד אחד כלפי השני, כך בעצם החיבורים לא נפתחים. חיבורים צמודים והדוקים נותנים לפרקט מראה שלם וחדש. מנעול UNICLIC מחזיק כוח של כ-500 ק"ג ל-10 ס"מ. שאר שיטות הקליק הינם משמעותית חלשים מזה. ככל שמשקל הפרקט גבוהה יותר כך המנעול חזק יותר, היות ויש יותר דחיסות באותה יחידת נפח של הפרקט.

 

במקומות ציבוריים כמו: משרדים, מלונות, מרפאות, חנויות בקניונים – יש שינוי קיצוני בטמפרטורה בשעות העבודה ובשעות לאחר העבודה. שינוי הטמפרטורה נובע מהמזגן ולרוב הבדלי הטמפרטורה מגיעים ליותר מעשר מעלות. שינוי יומיומי בטמפרטורה גורם להחלשות החומר / הפרקט והתרופפות בחיבורים.

 

 

3. רצפה אנטיסטטית:

 

גוף האדם מייצר חשמל סטטי כל הזמן. בסביבה משרדית המזגן מייבש את האוויר ולכן תופעת החשמל הסטטי הופכת לבעיה אמיתית. בזמן הליכה החשמל הסטטי מתפרק בחלל וגורם למצבים "מחשמלים" לא נעימים. להוסיף לזה את הנזק למחשבים מהחשמל, וניתן להבין שחייבים להיפתר מהחשמל הסטטי. באזורים הפרטיים כגון חדרים בבית פרטי, פרקט אנטי סטטי מונע מהאבק לשקוע על הרצפה וכך נמנע לכלוך "תקוע" בין החיבורים, והפרקט נשמר טוב יותר לאורך זמן. רצפת למינציה של חברת מייסטר הינה אנטי סטטית ואנטי בקטריאלית.

 

4. איכות הדפסה של פרקט למינציה:
 

פרקט למינציה נראה "טוב" יותר או "אמיתי" יותר באופן סובייקטיבי. לא כל מה שיפה בעיני אחד יפה באותה מידה בעיני אחר, אולם על דבר אחד אין מחלוקת. פרקט למינציה שלא נראה "פלסטי" נחשב לרוב כאיכותי יותר. את המראה "האמיתי" ולא "הפלסטי" משיגים על ידי מספר פרמטרים פשוטים הניתנים להשוואה בכל מקום.

 

– הדפס המוצר צריך להיות תלת ממדי – התמונה נראית עם עומק אך ללא הפרשי גובה במגע.

 

– חרוץ מסונכרן בהתאמה לתמונה נותן מראה של עץ אמיתי עם אופי ועומק.
 

– הדפס בגמר מט ולא מבריק, תהליך זה מונע תופעה של החזר אור – רפלקטור – נראה פלסטי.

 

– כמות הדפסים שונים – מוצר איכותי מכיל בין 10-12 הדפסים שונים. הדפסים אלה יכולים להגיע גם בצורת נגטיב ישר והפוך אולם עדיין נחשבים 12 הדפסים. במידה ובחנות מסוימת טוענים שיש להם 24 הדפסים, משמע רק 6 הדפסים שונים.

 


מה היא דרגת השחיקה?
 

הדבר הכי לא חשוב בפרקט זה: עובי, דרגת שחיקה וארץ מוצא. הסבר נפוץ ולא מקצועי השגור בחנויות הפרקטים הוא: פרקט גרמני בעובי, 8 מ"מ ודרגת שחיקה AC-4. הסבר זה שקול להצעה לקנות רכב לבן עם 4 גלגלים ואנטנה. אין בהגדרה זו שום מאפיינים של איכות מוצר ועמידות החיבורים לאורך זמן.

 

פרקט למינציה לא נשחק ראשון. יקדים אותו רווחים בין הקורות, נפיחות מלחות ומים בין חיבורי הפרקט, ואחריו תישחק התמונה באזור הפגוע של חיבורי הפרקט – לעין רגילה זה יראה כשפשוף לבן בהיקף הקורה. בשום מצב של שימוש סביר לא תישחק התמונה של הפרקט. כמו כן, ארץ מוצא כזו או אחרת לא מגדירים את מפרט הפרקט ואיכותו. איכות נמדדת בפרמטרים מדידים הניתנים להשוואה קלה ופשוטה. במידה ויודעים מה לשאול, מגיעים להחלטה מושכלת הטובה ועמידה לאורך שנים.

 
 
חברת אוסטרו דיזיין הינה הנציגה הבלעדית של המותג הגרמני MEISTER.
לחברה מעל 300 מוצרים בתחום חיפויי רצפה וחיפויי קירות.
 
 
המאפיינים בפרקט למינציה של חברתMEISTER :
 

– דחיסות של 950 ק"ג לקו"ב – הגבוהה ביותר בשוק המקומי.

– מנעול UNICLIC מקורי, פטנט הנקנה ברישיון.

– פרקט למינציה MEISTER הינו אנטי סטטי ואנטי בקטריאלי/

– בסיס הפרקט עבר תהליך אימפרגנציה – מעכב חלחול מים ולחות בחיבורים.

– רוב פרקט למינציה MEISTER  הינו בהדפס תלת מימדי מסונכרן.

 

לחברת MEISTER מגוון מוצרים רחב, מצורפות מספר תמונות להתרשמות:

 

חיפוי קיר

 

פרקט לינדורה

 

פרקט נדורה

 

פרקט עץ

 

 פרקט עץ

 

פרקט עץ

 

 

עוד על פרקטים בחברת אוסטרו דיזיין>>

 

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה