כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  גאווה ישראלית: כך מעצבים מטבחים כחול לבן

גאווה ישראלית: כך מעצבים מטבחים כחול לבן

מקומות אחסון שלא נגמרים, גימיקים טכנולוגיים ואפס פשרות על עיצוב: מה הופך את מטבחי רגבה למוצר כחול לבן אמיתי?

מאת: צילום:


 

 
 
ב"רגבה" מייצרים, מעצבים ובונים מטבחים כבר 67 שנה, עוד מלפני קום המדינה, ובהתאם למגמות גם בישראל וגם בעולם ממשיכים ב"רגבה" לאורך השנים למקד ולהפוך את המטבח לחדר המושקע והמאובזר ביותר בבית. רשת מטבחי רגבה מונה כ- 14 סניפים שמובילים את שוק המטבחים הישראלי ומציגים מגוון סגנונות עשיר במיוחד, החל ממטבח כפרי ועד מטבח מודרני או תעשייתי במקום אחד. 
 
תהליך העיצוב, התכנון והייצור של המטבחים של רגבה מבוצע על ידי אנשי פיתוח ומעצבים, כוח אדם מיומן בעל ידע מקצועי נרחב, ובהקפדה על איכות המוצר. עובדה זו מאפשרת לה להגשים ללקוחותיה, את חלומם למטבח מושלם, המתאים באופן אישי וייחודי לצרכים ולאופי של כל לקוח. מעצבי החברה מומחים בתחום תכנון מטבח ועוברים השתלמויות באופן  שוטף ובפגישות הייעוץ שמקיימת החברה עם לקוחותיה, היא מבצעת הדמיות צבעוניות, מציעה הצעות מחיר שונות, ומעניקה עזרה בבחירת  חומרי גמר ובעצם גם בתכנון נגרות לכל הבית, כולל ארונות קיר וארונות אמבטיה.
 
עיצוב ישראלי בעינינו הוא:
לפני 50 שנה היה המטבח הישראלי עוד חדרון סגור בבית והחלל הכי פחות מטופל מבחינה עיצובית. לא היה בו אף אחד חוץ מעקרת הבית, לא נכנסו אליו ולא ראו אותו ובהתאם גם הבישול בו היה שמרני, כל משפחה בישלה ואכלה לפי מוצאה והמסורת שלה. היום, לא רק שהגבר מבלה יותר ויותר במטבח אלא גם הילדים וכולם עסוקים בחוויית היצירה במטבח, מה שיצר עיצוב שונה לגמרי למטבח הישראלי. המטבח הישראלי הוא לב הבית, מחובר חזק למודעות לעיצוב, כולל הרבה מאוד מקומות אחסון בתוכו ומכיל לא מעט חידושים וטרנדים שמתחלפים לפי האופנה ושומרים על קשר עם שאר חלקי הבית. 
 
מסתכלים אחורה – השינויים שעבר תחום המטבחים בישראל לאורך השנים:
עד שנות ה- 60 המטבח היה חדר שולי שבו היו מבשלים. היחידות היו קטנות והרהיט נבנה על במות בטון שהגביהו אותו מעל פני הריצוף עם דלתות צבועות בצבע שמן. בשנות ה-60 השתפרה רמת המחייה, הרבה הודות לאופריה שיצר הנצחון במלחמת ששת הימים, והישראלים התחילו להשקיע יותר בעיצוב פנים. הפורמייקה נכנסה אז בעיקר כחומר ציפוי חיצוני, פנים המטבח היה אמנם עדיין עשוי PVC אבל נכנסו צבעים חדשים נועזים ואופטימיים כמו אדום. ועדיין, בשלב זה המטבח עדיין נתפש בעיקר כמקום של בישול ומוקם כחדר צדדי.
 
 
 
בשנות ה- 70 וה- 80 חלו מספר תמורות משמעותיות: מעמד האישה השתנה ויותר נשים יצאו ללמוד ולעבוד, ישראל עברה מהפכים כלכליים שחשפו אותה לתרבות המערבית הן מבחינת החשיפה לחו"ל והן בהשפעות של אירופה ואמריקה על סגנון החיים וכתוצאה מכל אלו גם גדלו הדירות עצמן ובהתאם גם גודל המטבח. המטבח האמריקאי התחיל להשפיע גם בישראל וטרנד הדלפק הפתוח לכוון הסלון תפס תאוצה גם כאן, יחד עם החופש בשילוב חומרים במטבח והכנסה של עץ, פורניר ונירוסטה אליו ולמעשה החלטות עיצוביות התחילו לתפוס יותר משקל בבחירת המטבח. ההשפעה של עולם האופנה התחזקה גם במטבח, עם מטבחים משולבים בפינות אוכל פתוחות ומעוגלות, חומרים כמו עץ בוק בשילוב פורמייקה לבנה וצבעים עזים כמו כתום, צהוב, ירוק, מנטה ואדום. באותם שנים הוצפו החנויות גם בספרי בישול וטעמים מהעולם וגברים נכנסו למטבח ואימצו את התחביב החדש, מה שהפך את התכנון שלו לשילוב של יופי ונוחות, עם משטחי בוצ'ר עשויים עץ או משטחי נירוסטה, מדפים פתוחים ומקררים גדולים. 
 
 
בעשור האחרון משפיעות שתי מגמות עיקריות על עיצוב מטבחים והבית בכלל: האחת היא הטכנולוגיה והשניה היא חשיבות העיצוב. כתוצאה מכך אנחנו עדים לפיתוח טכנולוגי שמאפשר מגירות ענקיות ומשנה את כל עיצוב המטבח כך שלא עוד יחידות צרות וקטנות אלא קוים אופקיים עם מגירות רחבות, דלתות ומגירות חשמליות שנפתחות במגע יד ומאפשרות עיצוב ללא ידיות, מדיחים, מקררים המעוצבים אינטגראלית בארונות המטבח, כך שלא רואים אותם מבחוץ, צבעים משתנים, חומרים חדשים ומלהיבים, הדפסות על זכוכית לפי עיצוב אישי וכדומה. גם הרטרו חזר לאופנה, בין אם בסגנון טבעי ובין אם דרמטי או צבעוני והכניס לא רק צבעים אלא גם כלים חשמליים בעיצובים נוסטלגיים. 
 
מטבחים בישראל בשנת 2013: מה מחפש הישראלי במטבח שלו היום?
הצרכן הישראלי הוא צרכן דעתן, בעל מודעות גדולה לאופנה, ער מאד לטרנדים ועוקב אחר חידושים בעיצוב ובחומר. הלקוח הישראלי דורש לקבל מוצר מעולה ותפור לצרכיו ואוהב לקבל מחיר תפור לצרכיו ולא תמיד ניתן לחבר בין השניים אך אנו שואפים לספק פתרון איכותי במחיר הוגן. הישראלים אוהבים לבשל ולארח ואוהבים לאגור חפצים. לכן נוחות ופתרונות אחסון חשובים להם. הם נחשבים לא שמרנים ואוהבים לנסות טרנדים חדשים ולראיה העובדה שישראלי ממוצע מחליף מטבח אחת ל- 8-10 שנים ולכן מייחס חשיבות רבה לעיצוב בו ולרמת המקצועיות של מתכנן המטבחים. ועדיין, למרות הפתיחות לחומרים חדשים ולטרנדים עולמיים, עדיין מעדיפים הישראלים מטבחים עם חזיתות מפורניר עץ או מטבח לבן קלאסי ורמה גבוהה של פרקטיות ולכן מטבחי הפורמייקה עדין פופולאריים מאד. 
 
 
(צילום: בני אדם)
 

(צילום: בני אדם)
 
 
החזון – מה שעוד יקרה בתחום המטבחים בבית הישראלי: 
כבר היום אנחנו מרגישים בהיצע הבלתי נגמר של אפשרויות עיצוב ובחשיפה מתמדת למה שקורה בעולם, אבל בסופו של יום, כולנו חוזרים על החלום המסורתי למדי שמתאים לחיק המשפחה שלנו, בו יש חלוקה ברורה בין אזורים פרטיים לשטחים ציבוריים, המטבח והסלון פתוחים בחלל גדול אחד שמשמש למגורים ואכילה. 
 
עם המודעות לאיכות הסביבה עולה גם השימוש בחומרים מקומיים כמו אבן, שיש ועץ כשבמקביל ניתן דגש הולך וגדל על מודל "הבית החכם" והמטבח הופך למעשה למכונה שבה מערכות מחשב מתאימות את עצמן להרגלים של בני הבית ומפתחות תנאי צריכה אופטימליים.
 

(צילום: שי אדם)
 

(צילום: שי אפשטיין)
 

(צילום: שירן כרמל)
 
התכונה הכי ישראלית במטבח:
הישראלים אוהבים פטנטים ורעיונות מיוחדים ומבקשים פתרונות אחסון מעניינים כדוגמת שורה של סלסילות נשלפות, ארונות-מזווה עם יחידות קירור למוצרים מתכלים כמו ירקות, סלסילות נשלפות לבקבוקים ולשימורים, וקרוסלות מיוחדות עם דלתות שנכנסות פנימה. ישראלים רבים דורשים מטבחים לפי מידה, המותאמים לגובהם האישי ומרביתם מעדיפים מרכז בישול נמוך שמאפשר הצצה קלה אל תוך הסירים, ו"מרכז רטוב" גבוה ממנו, שמקל על השטיפה ועל חיתוך מוצרי הבישול.
 
הישראלים גם ידועים כ"אוגרים" ולכן המטבחים בתעשייה הישראלית בנויים מארונות עמוקים יותר מאשר בתעשיית חו"ל כאשר מגירות גדולות מאוד ועמוקות התאפשרו הודות למסילות חדישות ומוסתרות מן העין שיכולות לשאת משקל רב, ויודעות להיסגר מעצמן ללא קול הטריקה.
 

(צילום: שי אדם)
 

(צילום: שי אדם)
 

(צילום: שי אדם)
 
הגאווה הישראלית שלנו:
"רגבה" היא חברת המטבחים הישראלית הראשונה שהציגה בתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו והמטבח שעיצבה הרשים את המבקרים בביתן, קיבל תגובות נלהבות וזכה לשבחים וקצר תשואות והתעניינות רבה בקרב קהל המבקרים בזכות עיצובו, חדשנותו, איכותו ומקוריותו.
 
המטבח שהציגה רגבה עוצב באורך 12 מטרים, במרכזו הוצב אי באורך 9 מטרים שאובזר במשטח עליון המונע באמצעות מנועים חשמליים ומופעל באמצעות שלט אלחוטי. כאשר המשטח סגור הוא נראה נקי ומונוליתי, כמו סלע ענק שיצא מן ההר וכשהוא פתוח הוא מגלה בתוכו מטבח לכל דבר הכולל כיור היורד ונבלע אל תוך הארון כאשר המשטח סגור. מאחורי האי עוצבה חזית ארונות גבוהים רבת רושם ובעלת ממדים יוצאי דופן. הדלתות חופו באבן קיסר בטקסטורת קרוקודיל לבן מקולקציות המוטיבו של החברה, דלתות ההזזה נעות במסילות מיוחדות המותאמות למשקל הדלתות ובקלות רבה.
 

(צילום: אלעד שגב)
 
 
מטבחי רגבה: לכרטיס העסק
 
 
עוד מעיצובי החברה:
 

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה