כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  גאווה ישראלית: כך מעצבים צבע כחול לבן

גאווה ישראלית: כך מעצבים צבע כחול לבן

איך יוצרים גוונים מיוחדים ומה אפשר לעשות בקיר כדי לשנות אותו לחלוטין: מה הופך את צבעי טמבור למוצר כחול לבן אמיתי?

מאת: צילום: יח"צ


 

 
כבר למעלה משבעים ושבע שנים ש"טמבור" מובילה את תעשיית הצבע בישראל, מחדשת, מתעדכנת ומתקדמת ללא הפסקה. טמבור מייצרת ומשווקת צבעים, ציפויים וחומרי גמר לבנייה תוך הקפדה על ערכי היסוד שחרטה על דגלה – מובילות, חדשנות, מקצוענות, ישראליות ושמחה, אותם היא מממשת בכל תחומי פעילותה. לפני כארבע שנים הקימה החברה את "בית טמבור" – המרכז לעיצוב בצבע הגדול בישראל, המספק מגוון רחב של פעילויות ייעוץ והדרכה לעיצוב בצבע. עד היום ביקרו בבית טמבור למעלה מ- 150 אלף איש, בהם לקוחות פרטיים, אדריכלים, מעצבים ובעלי מקצוע.
 
 
עיצוב ישראלי בעינינו הוא:
"עיצוב ישראלי הוא עיצוב מכאן, שמותאם לטמפרמנט הישראלי: למקום, לאקלים, לאנשים". מסבירה אדריכלית ניבה יחיאב, מנהלת העיצוב של קבוצת טמבור, "הוא מערב את האופי הבלתי אמצעי שלנו כישראלים עם סקרנות ותעוזה רבה. מסורת לצד קידמה וטכנולוגיה. בבית ישראלי החללים הציבוריים – המטבח, פינת האוכל וחדר המגורים – הם מתחם רחב ידיים שמתאים להכנסת אורחים ולאירוח כיד המלך. בבית ישראלי יכולים לדור בכפיפה אחת אלמנטים מודרניים נקיים לצד מוטיבים כפריים. סוג של פיוז'ן ספונטני". 
 

מסתכלים אחרונה – השינויים שעבר תחום הצבע בישראל לאורך השנים:
העשורים הראשונים של המדינה התאפיינו בהרבה לבן וברוח תקופת הצנע והעיצוב המודרניסטי והפונקציונלי, מרבית הבתים היו לבנים – מבחוץ ומבפנים. בשנות השבעים, כשחיפויי עץ הפכו להיות מוטיב דומיננטי בעיצוב הפנים, התווספו אל הלבן גווני החום השונים ופה ושם הצטרפו אליהם גווני דגש נוספים – כתומים, ירוקים וכחולים. 
 
הקפיצה המשמעותית באמת התחוללה בתחילת שנות התשעים, כש"טמבור" הציגה בישראל את מכונות הגיוון הראשונות ואיתן מבחר של כ- 1,000 גוונים. הישראלים מיהרו לאמץ את המגמה הצבעונית והחלו להכניס צבע לחיים ואמנם הגוונים הבהירים עדיין מהווים את עיקר הצבעוניות, אבל אליהם מצטרפים גווני דגש ססגוניים.
 
המהפך הבא קרה לפני כעשור, עם כניסתם של מוצרי האפקטים וטכניקות הצביעה הדקורטיביות, שמאפשרים ביטוי רחב ומלא יותר לטעם ולסגנון האישי – אפקטים מטאליים, דמויי בד, מנצנצים ועוד, שמקבלים ביטוי בקיר אחד לפחות בבית.
 
 
 

 
צבע בישראל 2013: מה מחפש הישראלי בצבע לבית כיום?
"הצרכן הישראלי סקרן מטבעו, מאמץ בקלות חידושים ואוהב להתעדכן", מסבירה יחיאב. "מאידך, ההשקעה הגדולה הנדרשת מהצרכן בבואו לרכוש בית מביאות לתמהיל של חדשנות עם שמרנות מסוימת. מצד אחד רצון שהעיצוב 'יחזיק מעמד לאורך זמן' ומצד שני הרצון לחדש, לרענן ולהיות עדכני יוצר תוצאה צבעונית המורכבת מגוונים מאופקים במרבית הבית עם קיר דגש צבעוני במיוחד או בעל אפקט דומיננטי. בציפויי החוץ ניתן להבחין בשנים האחרונות בדרישה גבוהה לטייחים בעלי גימורים שונים – גסים, חלקים, חוליים ועוד".
 
החזון – מה שעוד יקרה בתחום הצבע לבית בישראל:
"הצרכן הישראלי נמצא ב'גיל ההתבגרות' בכל הנוגע לתפיסתו את עולם העיצוב", כך לפי יחיאב, "וההבנה שעיצוב הוא חלק מתרבות ומביטוי אישי הולכת ומחלחלת יותר ויותר, ולכן בשנים הקרובות נראה 'קפיצת גדילה' נוספת – יותר העזה בשימוש בגוונים, נכונות לשלב עוד ועוד טקסטורות ודוגמאות בבית, בעבודה ובמתחמי הבילוי והפנאי כחלק מביטוי אישי וחיזוק החוויה הכוללת".
 
 
 
 
 
קלאסיקת כל הזמנים שלנו:
"אין ספק כי למרבית הצבע של הקירות בישראל אחראי מוצר אחד – 'סופרקריל'. מאז פיתוחו ב- 1963, 'סופרקריל' היה למוצר הדגל של החברה, ולאורך השנים הפך ממוצר בודד לסדרת מוצרים מובילה, שבה מוצרים בדרגות ברק שונות ובמאפיינים פונקציונליים יחודיים, כגון אנטיבקטריאלי, רחיץ במיוחד, בשכבה אחת, ועוד ועוד". 
 
 
 
 
 
 
 
 
טמבור: לאתר החברה
 
 
במה עוד יש לנו להתגאות?

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה