כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  וילונות: אפקט ה"וואו"

וילונות: אפקט ה"וואו"

אורית הררי ושני בר יואב הן אם ובתה שמשלבות בין האהבה שלהן לעיצוב טקסטיל ווילונות, עיצוב צעיר וניסיון של מעל ל-28 שנים. הנה הטיפים שלהן

מאת: שי קפלנסקי צילום: יח"צ


זה סיפור מקסים על אהבה. אהבה לעיצוב וסטיילינג ואהבה שבין אם לבתה. לפני כ-28 שנה הקימה הדקורטורית אורית הררי, את רוזבד. חנות סטודיו מקסימה שמתמחה בעיצוב טקסטיל לבית. אורית חלמה להכניס לכל בית עיצוב אחר ואיכותי עם דגש על טקסטילים לחלונות הבית.

עם השנים גדלה בתה, שני בר יואב, ונדבקה גם היא באהבה לתחום, ואורית מיהרה להכניס אותה תחת חסותה וללמד אותה את רזי המקצוע. "אני גדלתי בעסק של אמא" מעידה על עצמה שני "הלכתי איתה מגיל 5 למתפרות ויבואנים, וכשקצת גדלתי הצטרפתי אליה לתערוכות בחו"ל", היא מספרת. "אבל הלכתי ללמוד דווקא משפטים ועבדתי כעורכת דין במשפט מסחרי בינלאומי. בסופו של דבר, הבנתי שמקומי בעולם העיצוב, בעבודה של יצירה, מול אנשים, ביחד איתם".

כעסק הקיים מעל 28 שנים אחראי רוזבד לעיצובם של אלפי בתי מגורים, ועושה זאת תוך הקפדה על שמירת עקרונות עיצוב בינלאומיים, איכויות אירופאיות ושירות מכל הלב. בחנות הסטודיו ניתן להתרשם מבדים מתוך מאות קטלוגים מגוונים של בדי וילונות ודקורציה, בדי ריפוד מיוחדים מאירופה ומארצות הברית וקטלוגים של טפטים.עבודת העיצוב החשובה ביותר נעשית לרוב בשיתוף עם מעצבי הפנים או האדריכלים בשלב המקדים של עיצוב הבית, בעת תכנון הפתחים ובעת תכנון הקונספט.

בתחום הלבשת חדר השינה, מחזיקה החנות מגוון גדול של מותגים בינלאומיים וישראלים, כמו מצעי חברת קאס האוסטרלית, המתמחים בשילובי רקמות מיוחדות, הדפסים מעניינים ושילובי בדים. כמו כן, ניתן לבקר בחנות הסטודיו שהתפתחה וגדלה במרוצת השנים, ולהתרשם ממצגת ממוחשבת של עיצובי טקסטיל מבית “רוזבד”.

אפקט ה"וואוו"
בעת הכניסה לחנות הסטודיו אי אפשר להתעלם מאוירת הביתיות הנעימה והחום אשר משרים העיצובים השונים. למרות זאת כשמגיעים לעיצוב הטקסטיל והשילוב שלו בעיצוב הכללי מציעה שני גישה אחרת. "למרות שאני מעצבת טקסטיל ולמרות שהשקעתי בעיצוב הווילונות אצלי בבית, כשאני מזמינה אורחים אלי הביתה בפעם הראשונה, אני בהחלט אתאכזב אם ההתרשמות הראשונה שלהם תהיה מהווילונות. הסיבה לכך היא שלהבנתי עיצוב הטקסטיל לבית אינו נפרד מעיצוב החלל, ולכן אינו יכול להיעשות מבלי להתחשב בחלל וביתר פרטי העיצוב המצויים בו.
אם נסתכל על חלל כתמונה, נרצה שהעיצוב שבו יכוון את העין למרכז תשומת הלב, ללב החדר, למקום שבו נעשית כל ההתרחשות. ובוודאי ובוודאי שלא נרצה שהעיניים יוסטו ממרכז תשומת הלב אל הקירות והחלונות בחדר"

אז מה, צריך ללכת על וילונות נייטרליים?
"ממש לא. הווילונות לא צריכים להיות משעממים, פשוט חייבים להתאים אותם לסגנון החדר ולאווירה שבו. כך, לדוגמה, בחדר בעיצוב ויקטוריאני, נבחר בוילון רב-שכבות ודוגמאות, ובחדר בעיצוב מודרני, נבחר בוילון שקט ונקי".

אז איך יוצרים הבדל עיצובי באמצעות וילונות?
"קודם כל, הווילון מעניק לחדר מיסוך עדין והפרדה בין הפנים לחוץ ובדרך כלל נוכל להרגיש בתוספת של הווילון לאווירה בחדר, לא בעת שנרכיב אותו אלא דווקא כשנוריד אותו (לצורך ניקוי כמובן). דווקא אז אנו נרגיש את החדות המכאיבה לעין שבמעבר בין החלל הפנימי לחלל החיצוני.
"כדי ליצור את ההבדל ואת האפקט המרשים של הוילון צריך קודם כל לשים לב לאופי של החלל ולהתאמה של אופי הוילון לחדר. וילון קפלים מבד רך מאפשר ליצור מעבר רך ונעים לעין בפתחי החלונות והדלתות, אבל לא תמיד וילון קפלים הנו הפתרון הנכון מבחינה עיצובית. ריבוי פתחים בחלל קטן יכול שידרוש דווקא שילוב וילונות רומאים וזאת על מנת לא להעמיס בכמויות בד גדולות. בכדי לקבל את אפקט ה "וואוו” של המיסוך העדין ייתכן ונרצה לעשות שימוש בבד מעט יותר מלא וצפוף בווילון רומאי".

ומה אם רוצים להשיג חלל הרמוני יותר, עם וילון שמתאים לעיצוב הכללי?
"לפעמים כדי ליצור הרמוניה הווילון אינו חייב להיות מהבד הכי מעניין, עם הטקסטורה והדוגמה הכי מיוחדות. באלו נוכל להשתמש במוקדים קטנים יותר בהתאם לעיצוב החלל".

אפשר להשפיע על המראה הכללי של החדר באמצעות ווילונות?
"בוודאי. חלל צר גבוה יוכל לקבל אשליה של רחב באמצעות הדגשת קווי הרוחב על ידי הוילון וחלל רחב ונמוך יוכל לקבל תחושת גובה באמצעות הדגשת קווי האורך על ידי הווילון".
לסיום אני מבקש משני טיפ אחד כללי שיתאים לכל מי שעומד בפני בחירת חלונות לבית, ושני ממהרת לתת אחד משמעותי במיוחד "אני ממליצה למי שאינו מנוסה בתחום, ועומד לפני החלטה בעניין הווילונות לצלם את החלל ולבדוק מה הוא צריך – יותר או פחות אור, השלמה של העיצוב או דווקא משיכה של תשומת הלב, 'הגבהה' או 'הנמכה' של החלל ולפי זה להחליט. אנחנו משתמשות בכלי הזה המון בעצמנו וזה מאוד עוזר וכמובן שאפשר להגיע גם אלינו עם התמונות ולהתייעץ". אהבה, כבר אמרנו?.

עיצוב הבית Rosebud, אחוזה 87, רעננה, טל' 09-7447952.

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה