כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  זורח בשמי העיצוב

זורח בשמי העיצוב

כישרון טבעי, הרבה דמיון, נחישות ואהבה ללא מעצורים למקצוע הביאו את איציק פטל למקום הנכבד שבו הוא נמצא היום

מאת: מיה לנדאו צילום: שי בן אפרים


בתמונה למעלה: מערכת ישיבה, דגם "פריס הילטון".

לפני 15 שנה חלם איציק פטל להיות מעצב רהיטים ומעצב פנים מוערך, שיכתיב את עיצובם של חללים שונים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרדים. שעות של לימוד, עבודה מאומצת, כישרון גדול והמון אהבה הביאו אותו בהדרגה למקום שבו הוא נמצא היום.
 
עם התגשמותו של החלום הראשון הגיע חלום ההמשך. פטל, בעידוד הקרובים לו, החל לבנות בדמיונו מקום שיהווה אבן שואבת לשוחרי עיצוב ודברים יפים, מקום שבו יוכל להציג בגאווה את הרהיטים והפריטים המעוצבים והמיוצרים על ידו. גם החלום הזה, כקודמו, התגשם במלואו.
ההצלחה של ART גלריה לריהוט לא איחרה לבוא. בתוך כמה שנים הפכה הגלריה למותג בזירת העיצוב בארץ. אל הגלריה מגיעים עשרות אדריכלים ולקוחות מדי חודש, כדי לעצב חללים עבור לקוחותיהם ולתכנן את ביתם ומשרדם החדש או המתחדש. פטל, שנתפס ככוכב עולה, לא מאכזב את המאמינים בו.
 
הוא מקפיד לחדש ולהפתיע בתדירות גבוהה. "אני כל הזמן משרבט עיצובים חדשים בפנקס קטן הנמצא איתי קבוע, כי הרעיונות מגיעים אליי מכל מקום", אומר פטל. "גם אם אני נוסע לחופשה, עוד לפני שאני מספיק להגיע לחדר במלון עולים בי רעיונות. זה יכול להיות מהנוף שנשקף מהחלון דרך המרפסת אל הטבע, או כל דבר אחר המצית לי את הדמיון. אני לא יכול להתאפק ומיד חושב על קולקציה חדשה".
שנים עסקת בעיצוב ובייצור של רהיטים, למה החלטת להקים את ART , הגלריה לריהוט?


"חלמתי על בית עיצוב שבו הקולקציה מתחדשת בתדירות גבוהה, מקום שיוצגו בו עיצובים פורצי דרך המשלבים חומרים משובחים עם נגיעה מתמדת של חדשנות, מקום שבו הלקוחות יוכלו להגשים כל פנטזיה וגחמה. לי נותר לדאוג לעיצובים ולביצועים הטובים ביותר, שיתאימו אישית לכל לקוח. בגלריה מוצגים הדגמים והאפשרויות שמהן אני בונה לכל לקוח את הקולקציה הפרטית והאישית שלו".
איך אתה מתאים את הריהוט לכל לקוח?


"אני מאמין שהעיצוב של כל בית חייב להתאים לאנשים שחיים בו בכל פרט ופרט. לדעתי, שני בתים, אינם יכולים להיות זהים לחלוטין, כמו שאין שני בני אדם זהים לחלוטין. אני דואג להתאים את העיצובים שלי לאורח החיים של המשפחה, למידות, לרצונות, לאהבות של כל לקוח ולקוח. אני בא אליהם הביתה, רואה איך הם חיים, מהי הפינה האהובה עליהם, איך המשפחה מתנהגת ביומיום ובמועדים, לומד את פרטי הפרטים, ורק אז אני יושב יחד עם הלקוחות והאדריכלים ומתאים את הטוב ביותר. יש שכר לעמלי, תגובות הלקוחות לא מאחרות להגיע. אני מקבל הכרת תודה שמרגשת אותי מאוד, מחזקת את ידיי ודוחפת אותי קדימה, למקומות שהיו אצלי פעם רק בחלום".
 
האם אתה רואה את עצמך כמעצב בינלאומי?


"אם להיות מעצב, המקום הכי טוב הוא ישראל. בניגוד למעצבים רבים, שחולמים להגיע למילאנו או למקומות אחרים בעולם, אני מעדיף לעצב וליצור בישראל, כי הגעתי להבנה שישראל היא בירת עיצוב. הישראלים פתוחים לעיצוב חדשני, הם אוהבים להתנסות בטרנדים ואוהבים לחדש. זה המקום שלי, וכמעצב אני נהנה לספק להם כל הזמן את הטרנד הבא. הקהל הזה מוכן לשנות את הבית למקום הכי עכשווי, שמצד אחד יתאים להם כאן ועכשיו, אבל גם ישרת אותם במשך שנים. את המנטליות הישראלית אני מכיר היטב, וקל לי להתאים רהיטים ופרטי עיצוב לקהל המיוחד הזה, שקיים רק בישראל".
 
למרות שאתה מעצב ומייצר רהיטים על פי הזמנה, אתה בונה קולקציה כמה פעמים בשנה. איך אתה מחליט מה יהיה בקולקציה הבאה?
 
"זו עבודת מחקר ופיתוח מעמיקה שאני עובד עליה עם השותפים שלי ליצירה במשך כמה חודשים. זה רצף של עבודה בלתי פוסקת, כי את הקולקציה אני מחליף לפחות שלוש פעמים בשנה. עם התחלת בניית הקולקציה אני אוסף את כל הציורים, השרבוטים, השרטוטים ופרטי ההשראה שנקרו בדרכי בתקופה האחרונה. 
 
פרטי ההשראה יכולים להיות בקבוק קוניאק, סיכה של אימא שלי או צמיד של חברתי. מכל הדברים אני יוצר שפה שתחבר בין גורמי ההשראה ותדבר עם המקום ועם חזוני לאיכות ולהתחדשות. אני אוהב מאוד חומרים ואת השילוב ביניהם, ובמהלך התהוות הקולקציה אני בוחר שניים או שלושה חומרים שיובילו את הקו, שיכולים להיות נירוסטה, אלון וזכוכית, כמו שרואים בקולקציה הנוכחית, עם טקסטיל שבו אני מתמקד בטקסטורה של הבד, בגוונים ובאיכויות. לצד הקולקציות החדשות אני תמיד שומר בגלריה דוגמאות קלאסיות עשויות מחומרים קלאסיים כמו עור משובח, טקסטיל ייחודי או עץ גושני ובמבוק".
 
בשנה האחרונה רשם פטל תפנית חשובה בהגשמת חלומותיו. הוא חנך מקום חדש, ברחוב הלח"י מול הדיזיין סנטר. בגלריה חללים מוגדרים המקנים למבקרים במקום תחושה של הבית שהיו רוצים לעצמם.
 
ללקוחות המקצועיים, אדריכלים ומעצבי פנים, מציע פטל יחס אישי, תוספות תאורה, פריטים, והחשוב ביותר, התאמה אישית ואיכות ללא פשרות.

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה