BVD

תוכן שיווקי  //  ילד הפלא של עולם השטיחים

ילד הפלא של עולם השטיחים

יאן קאת, ממעצבי השטיחים החשובים בעולם, משלב בשטיחיו, הארוגים בעבודת יד בהרי ההימלאיה והאטלס, אלמנטיים קלאסיים מזרחיים עם עיצובים עכשוויים מינימליסטיים. מבט על יצירותיו של גאון שטיחים

מאת: מערכת אתר בניין ודיור צילום: יח"צ


 

              אוהבים עיצוב פנים? הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים למייל!

"אתה יכול להיות מגניב תוך שמירה על רגליים חמות". עם עיצובים מודרניים, יאן קאת (37) מגרמניה, יוצר פרספקטיבה חדשה לגמרי בעולם  השטיחים. מונחה על ידי גישה נועזת, הוא משלב בעבודותיו אלמנטים קלאסיים של שטיחים מזרחיים עם עיצוב עכשווי מינימליסטי. בעוד דור שלם היה מגלגל פעם שטיחים פרסיים של הסבתות ומגלה אותם מהסלון שלו, עיצובים עכשוויים של קאת מביאים את האלמנטים "בחזרה אל השטיח." תמיר כהן, מנכ"ל ובעלי של רשת "צמר שטיחים יפים" מספר על המעצב המוכשר והיוצא דופן בענף השטיחים.

"אף אחד לא מרגיש בנוח עם דירות עם רצפות בטון מצוחצחות למשעי," מסביר קאת, "השטיחים שלנו הם אורגניים, יש להם השפעה של ריפוי פנים מגניב – בלי להרוס את הסגנון הכללי" 


יאן קאת
מודרני ומינימליסטי בשילוב קלאסי. שטיח "כמעט מחוק" של יאן קאת. 

יאן קאת, הזוכה כיום להכרה בינלאומית כאחד ממעצבי השטיחים החשוב ביותר בעולם, הוא אוטודידקט. המטריצה עבור העיצובים החדשניים שלו נוצרה על ידי מערכת יחסים כך שעבורו לשטיחים יש שורשים רגשיים עמוקים.  קאת הוא דור שלישי למשפחת סוחרי שטיחים ובהיותו  נער צעיר, הוא ואביו ביקרו אצל יצרני שטיחים באיראן נפאל. במזרח השכיל המעצב לקבל הבנה בסיסית של שילובי צבעים והפרופורציות אך במקור יאן לא רצה ללכת בעקבות הוריו ולהמשיך להפעיל את העסק שלהם. בגיל 20, כדי למצוא את הדרך שלו, יצא לטיול ארוך ברחבי אסיה והמזרח התיכון, במהלך הנסיעה בכבישי נפאל הוא הגיע לחברים של משפחתו  שהציעו לו להתחיל לעבוד כבקר איכות בייצור השטיח שלהם. כך נוצר לו שוב החיבור של קאת עם עולם השטיחים, מאוחר יותר, לקח ינואר קאת שליטה בתהליך הייצור, והחל לייצר קו עיצובי משלו. 


חיבור של מזרח ומערב

בהשראת הנסיעות הרבות שלו דרך המטרופולינים התוססים פריס, איסטנבול, ניו יורק, טוקיו, ביירות, סידני, ובהשראת ארץ מולדתו וביתו – גרמניה והתרבות התעשייתית שלה, פיתח קאת את הזהות שלו בעולם השטיחים.    

מרכז היצירה
המרכז היצירתי של "יאן קאת" ממוקם בלופט בן 1,000 מטר מרובע, המפעל ב Friederikastrasse 148 בבוכום. האוסף החדש מוצג על קירות זמניים באולם התצוגה, עם קירות מפלדה . מגוון של למעלה מ1000 שטיחים מצמר, משי נוצצים, וסיבי סרפד צורבים, מוצגים באולם התצוגה בעיצוב המשלב אלמנטים של הקסם הגס של התרבות התעשייתית. כמו כן, ניתן להרכיב שטיחים אישית באמצעות סחורה זמינה ודגימות באיכות. כמו במערכת התכנון המודולארית, כל חתיכה ניתן לבחור בחופשיות ולהחליט על הגודל, צפיפות הקשר, החומרים, הצבעים והצורות הרצויים. אוספים שונים קשורים גם יחד יכולים להיות משולבים. ההזמנות האישיות מופקות במחשב, מעובדות ונשלחות ישירות לייצור שמסתיים תוך 3-4 חודשים.
   
כמעט מחוק יאן קאת 
שטיח"כמעט מחוק". בהזמנה אישית.

המותג משווק קולקציות בכל רחבי הגלובוס.עיצוביו קיבלו פרסים רבים Red Dot Design Award, פרס עיצוב שטיחים, עיצוב פרס של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה. שטיחים שעוצבו על ידי יאן קאת ניתן למצוא בכל מקום – בבתי מלוכה בערב הסעודית, בפנטהאוז הניו יורקי של רופרט מרדוק, בסוויטות פרטית של מלון ארבע העונות בקהיר, על יאכטות היוקרה של תאגידי נפט בינלאומיים או באולמות התצוגה של חברת אופנה פריזאית נחשבת.

שטיח תחרה
שטיח תחרה.

בעוד העיצובים המודרניים הראשונים שלו קרמו עור וגידים במחשבים במרכז יצירתיים בוכום / הרוהר, ונשלחו לקטמנדו / נפאל או מרוקו דרך האינטרנט, יאן קאת מסתמך על שיטות ייצור ותיקות למימוש הסופי של רעיונותיו. השטיחים ארוגים ביד בהרי ההימלאיה או בהרי האטלס ומסתמכים על מסורת בת מאות שנים ועל ייצור באזורים בהם האריגה היא משפחתית ועוברת מדור לדור.

שטיחים בעיצובו של מעצב העל יאן קאת ניתן להשיג ברשת "צמר שטיחים יפים" – נתניה, הרצליה פיתוח ותל אביב

לכרטיס העסק של "צמר שטיחים יפים"ב-bvd

 

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *