כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור

תוכן שיווקי  //  כל הטרנדים והסגנונות העכשוויים בעולם ארונות ההזזה

כל הטרנדים והסגנונות העכשוויים בעולם ארונות ההזזה

המוטו של "אידיאל" הוא שנגרות היא מקצוע מסורתי, ותיק ויצירתי. ישנם הרבה נגרים טובים, אך לא לכולם ידע, ותק וניסיון בתכנון ובניית ארונות. הנה סקירה של כל מה שחדש וחם בעולם ארונות ההזזה

מאת: אלון שילדקראוט צילום: יח"צ


 

 

 

אם ישנו רהיט שיש לנו, בני האדם, את האומץ להתייחס אליו כאחד הלא חשובים אסתטית, ויחד עם זאת אחד הקריטיים למגורים – זה ארון הבגדים. אין הרבה שלא יודו בלב שלם שהארון הוא מסוג הרהיטים שהם כמו פיל בחנות חרסינה. לא נוח, מציק, ולפעמים גם די מכוער. גילי כהן, מעצבת ראשית ב"אידיאל" – המומחים לארונות הזזה, יצאה לעזרתנו כדי לפתוח לכם את העיניים איך הארונות כיום, וספציפית ארונות הזזה, הם להיט שאף אחד יעז להגיד לו להת'. תהנו.


 

טרנדים וסגנונות עכשוויים


 

ארונות ההזזה משנים תפיסה בבסיסם, מסבירה גילי. מערכות ההזזה מיובאים מהמפעלים הטובים בעולם [גרמניה, איטליה] והם בעלי פיתוחים עצמאיים ומתוחכמים, עם דגש על עיצוב הפרופיל בקווים ישרים ונקיים עם ידית אינטגראלית בפרופיל וכן תו תקן מתאים. בארונות ההזזה העכשוויים ניתן לראות שיש שימת דגש גדולה במיוחד על נושא הבטיחות. זה מתבטא למשל במעצור הדלת שמונע הן טריקות מיותרות שמוציאות את הארון ממצב מפולס וכן הגנה על אצבעות הידיים. כמו כן ישנה חשיבות של שמירה על הזכוכית. כיום אין זכוכית רגילה שלא נשברת, ועל כן ישנו חומר מיגון לזכוכית המונע את ריסוק ופיזור הרסיסים.
 

 

 

גילי מוסיפה ומסבירה שמעבר לבטיחות הארון, הלקוחות מחפשים פינוקים שישדרגו את פעולות היומיום שלהם ויקלו עליהם. כיום יש גם במגירות וגם במדפים הנשלפים מערכת פרזול שמונעת טריקות חזקות המשנות לגמרי את חוויית הפתיחה והטריקה. היום אנשים לא רוצים להתכופף בכדי להוציא בגד מהתא התחתון, ולכן הומצא מדף נשלף החוצה אשר "מביא" את הבגד אלינו. דבר נוסף ונאה לעין שניתן למצוא כיום בארונות ההזזה, הוא שאנו רואים עיצובים בחלל החדר של רהיטים "מרחפים" המשדרים קלילות. גם ארונות ההזזה נותנים מענה לעיצוב ה"מרחף", כאשר הדלתות, לדוגמה, תלויות מסביב לגוף הארון ונראות כמרחפות.
 

 

 


עיצוב חכם


 

ישנם גם פתרונות לאלה שעדיין לא יכולים לבנות חדר ארונות דיוה מפורסמת ושופעת כסף ונעליים. כיום ישנה מגמה של הפחתת כמות הדלתות בארון והרחבת הקיימות. כיוון שרוחב הדלת מרחיב את עצמו, ישנה חשיבות רבה להסעה של הדלתות, אם בעבר רוחב הדלת הגיע עד מטר, כיום מערכות הפרזול יודעות להסיע ברכות נעימה דל שמגיעה לרוחב של 2 מטר ואף יותר ושנושאת משקל כבד מאוד. הדלתות מתרחבות בקווים ישרים וכמה שיותר נקיים, ועקב כך יש ביקוש לארונות שישפיעו על אופי החדר וייקחו חלק בעיצוב החלל, ולכן גם ניתן לראות הדפסים או זכוכית צרובה בגודל הדלת שמייצרים אוירה.

וכפי שהדלת מתרחבת, כך גם מתרחב פנים הארון. אם בעבר תא סטנדרטי היה מגיע לגודל של כ- 60 ס"מ, ויכולנו לנצלו לקבוצת בגדים בודדת, היום המגמה היא להרחבת המדף כך שאנו משיגים ניצול נכון יותר לקבוצות בגדים כאשר ב- 1 מטר נכנסות כ-3 קבוצות. כמו כן, עובי החומר משתנה בהתאם להתרחבות, והיום ניתן לראות עיבוי של גוף הארון הנותן חוזק ונוכחות גבוהה. מכיוון שעולם הפרזול מתפתח כך גם מתקני הפרזול בארונות תופסים נפח, מקבלים נוכחות והופכים ל"תכשיטים" מעוצבים טכנית העשויים ניקל; מלבד מתקני נעליים מסתובבים שמכילים כמות גדולה בשל העיצוב המחושב, ישנם גם מתקני עניבות, קרשי גיהוץ הנשלפים מתוך הארון, מגירות בעלות טריקות איטיות, ומדפים נשלפים בעלי טריקה איטית גם כן.
 

 

גם עולם הגאדג'טים מגיע לארונות ההזזה, והיום ניתן למצוא TV LED הנטמע בדלת הארון והופך לחלק אינטגרלי ממנו הכולל מערכת שמע קולנועית. המכשיר טבוע בארון באופן כה טבעי, עד כדי כך שכאשר המכשיר כבוי, אי אפשר לדעת שהמראה בדלת היא למעשה גם טלוויזיה. 

 


עיצוב החומר, מכניסים חיים בארון


 

היום כולם מדפדפים במגזינים מעולם העיצוב, וכמובן שיש כאלה שעובדים עם מעצב פנים. על כן, לקהל הרחב יש יותר הבנה באסתטיקה של החלל, ולכן עיצוב החלל השתדרג כך שגם חזית הארון לוקחת חלק בסגנון ובעיצוב החדר. בעבר גוף הארון היה בעיקר בעל טקסטורת עץ לסוגיו או בגוון חלק אחיד. היום אפשר למצוא טקסטורות מעניינות הן לגוף והן לדלתות הארון. הלהיט כיום הוא שילוב טקסטורת שונות. למשל בד היוטה על גווניו, וכן גימור כותנה שבנוי על מספר גוונים בפלטה השוברת את חד-הממדיות של הצבע האחיד. למשל, למראה הרומנטי  או למראה הוינטג' אפשר לשלב את התחרה, בד אהוב ביותר על בנות הנוער, לעומת בני הנוער המעדיפים את טקסטורת ה"בגיר נייט/נון" שזו טקסטורת בד "אלגנטי" בגווני אפור.

את החידושים האחרונים והטרנדים, מסכמת גילי בכך שאנחנו יכולים לראות כיום שילובים של ישן וחדש, כשהרעיון הוא למעשה חדשנות ויצירה. לדוגמא, למראה הכפרי לאו דווקא ניקח את המובן מאליו (עץ מלא), אלא ניצור שילוב של זכוכית EX  שמנת עם פרופיל Champagne מוברש וגוף ארון בטקסטורת בד תואם בצבע ש"מחמם" את הארון. והנה, כך משיגים מראה חם, כפרי, אך עם זאת חדשני, יצירתי ומודרני.

 

והנה גם הצעה לאלה המעדיפים שהארון "יעלם" בנישה או בחלל בכלל. גילי מסבירה שטיפוסים אלה יעדיפו ארון עם דלתות זכוכית EX  (זכוכית מעובדת שהוציאו ממנה את הגוון הירקרק המשפיע על הצבע) הנותנת מראה נקי ומבריק, ובצבעים מסוימים גם מראה הייטקי-מודרני. או לחלופין דלת חלקה בגוון צבע הקיר. 

 

עולם ארונות ההזזה תופס תאוצה בשנים האחרונות מאחר והיתרונות מרובים (חיסכון בחלל, סגירה במברשות מסביב לדלתות שמונעת כניסת אבק. אחסון מנוצל וכדומה). הפיתוחים בנוגע לארונות משתבחים מיום ליום. היום מבינים שכבר מרמת הבורג, יש להתאים את העיצוב לדרישות ולצורך הלקוחות.

לכרטיס העסק של אידיאל בבניין ודיור

 

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה