בניין ודיור

תוכן שיווקי  //  כרוניקה של שטיח

כרוניקה של שטיח

הוא עובר מדור לדור, מחמם את הבית ואת הלב, מהווה פריט אספנים או ירושה של אב לבנו. הוא עשוי מצמר, ממשי מבמבוק ואפילו מקוקוס, והוא קיים מהמאה ה-5 לפני הספירה. שטיחים – מאז ועד היום

מאת: מערכת אתר בניין ודיור צילום: יח"צ


אוהבים עיצוב? הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים למייל!

עוד מימי ההיסטוריה הקדומה קיימים השטיחים. הראשונים שבהם נמצאו באתר קבורה שבמונגוליה במאה החמישית לפני הספירה, בתקופה זו כבר החלה לעלות הפופולאריות של השטיחים הארוגים, שצברו תאוצה במצרים ובמזרח אסיה וקיבלו כבוד של פריט אומנות. כאשר המשי החל לתפוס מקום במאה ה-17, גם האירופאים הבינו את חשיבות והחלו לייבא מאסיה כמויות גדולות של שטיחים שכיכבו בבתי האצולה והמעמד הבינוני.


השטיח בראי הזמן. מהמאה ה-5 לפני הספירה.

מימי קדם ועד היום עברו השטיחים כברת דרך ארוכה. שפע של מותגים, מעצבים, חומרים ועיצובים, טרנדים וסגנונות לוקחים חלק בהיסטוריה של השטיח.בתרבויות מסויימות  מייחסים לפריט הארוג כבוד, סוג של נדוניה שעוברת מאב לבן, אחרים רואים בו פריט שמחמם את מרחב המחיה ואת הלב וקבוצה נוספת רואה בו פריט אספנים יקר ערך.
 


פריט אספנים יקר

לדברי תמיר כהן, מנכ"ל ומבעלי "צמר שטיחים יפים", השטיחים הפופולריים אצל הישראלים כיום הם אלה המגיעים בגוון אחד חלק, כמעט חפים מדוגמאות, ועשויים מפוליאסטר, צמר או ויסקוזה. רובם עשויים בעבודת יד ובעלי מראה מודרני, המתאים  לסגנון הריהוט האירופאי-מודרני-מינימליסטי הנמצא במרבית בתי הישראלים. הצבעים השולטים בעולם השטיחים הם הטבעיים; לבן, שמנת, אפור ושחור.

 
צבעים טבעיים. הבית הישראלי.


יש לציין, אומר כהן, כי זוהי שעתם היפה של השטיחים האקולוגיים. בין היתר מציעים ב"צמר שטיחים יפים" שטיחים העשויים במבוק וקוקוס, כמו גם שטיחים העשויים מחומרים ממוחזרים כמו סארי (צעיף הודי) ואפילו צמיגי אופניים משומשים. בנוסף, "הטרנד הטבעי ממשיך לככב' עם שטיחים בעלי זיקה חזקה לטבע דרך שימוש בחומר טבעי, דרך המראה או הצבע". כדוגמא נותן כהן את שטיחי המותג ANGELO עם קולקציית המדבר המדמים אדמה מדברית צחיחה ומבוקעת.


מחקה את הטבע בצורה מושלמת. 

גם השטיחים הממותגים תופסים נפח משמעותי בשוק. הגלובליזציה, שפע התערוכות וכמובן עידן האינטרנט, מחזקים את המותגים הבינלאומיים. הצרכן מודע לכך ובעת הרכישה עניין המותג עולה, כאשר הצרכן מבקש לדעת מי החברה או המעצב העומדים מאחורי השטיח". בתוך כך, רשת "צמר שטיחים יפים" מציגה מגוון רב של שטיחים של המותגים הנחשבים בעולם, בהם המותג STEPEVI, ANGELO, PAULIG, JAN KATH ועוד. 
 


שטיחים ממותגים


בל נשכח את השטיחים האוריינטאליים שכבר מאות שנים מלווים אותנו וממשיכים להיות נוכחים בבתים רבים. שטיחים פרסיים, אפגניים, קווקזים, זיגלרים הם רק חלק קטן מהדוגמאות שתמיד יהיו רלוונטיות. האותנטיות שלהם, החספוס, הגימור הלא מושלם, והאסימטריה, הן תכונות שקשה למצוא בשטיחים המודרניים ולכן תוקפם לא יפוג לעולם.

 
לעולם רלוונטיים. שטיחים אורינטליים.


עוד מציין, כהן, טרנד נוסף ומסקרן המשלב את העבר עם האופנה העכשווית. אלו שטיחי הטלאים, מדובר בחתיכות של שטיחים אתניים שחוברו יחדיו בשיטה מודרנית, השטיח הוא למעשה שילוב בין המזרח למערב, בין ישן לחדש.

 
 עבר והווה מתמזגים. שטיח טלאים.

לכרטיס העסק לחץ כאן


אהבתם את השטיחים?  ספרו לנו בתגובות

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *