כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  כשהסלון והמטבח נפגשים

כשהסלון והמטבח נפגשים

בבתים בהם המטבח הוא חלק מחלל הסלון הפתוח, האתגר העיצובי הוא ליצור שפה אחידה ונקיה. איך לעשות זאת נכון וגם לנצל היטב את מרחבי האחסון? התשובות לפניכם

מאת: מערכת אתר בניין ודיור צילום: יח"צ


בעבר הלא רחוק, רוב הדירות היו מעוצבות כך שהמטבח היה חדר בפני עצמו, עם כניסה נפרדת. אך לא עוד – כיום, בדירות החדשות אנו רואים יותר ויותר מטבחים פתוחים, שמהווים חלק מהחלל המרכזי של הבית ומהסלון. למגמה זאת, מסתבר, יש לא מעט ייתרונות מבחינה עיצובית. "שילוב כזה מאפשר לנו לוותר על קירות לא נחוצים וליצור אופן ספייס מרווח ומואר", מסבירה שירי ארנלדס-סעד  – מעצבת פנים ומעצבת אישית במרכז One.

לדבריה, באופן זה, גם המטבח סופג את העיצוב שנבחר לסלון, ומעוצב באותה שפה במטרה ליצור קו אחיד: "הצבעוניות, החומרים והגימורים שנראים היום במטבחים הרבה יותר מוקפדים מכפי שהיו. אנו עדים לקווים נקיים יותר ולהמשכיות עיצובית"

 

פתרונות אחסון חכמים

"אנשים רוצים לאוורר את המטבח", מוסיפה ארנלדס. "לכן, כבר כמעט שלא רואים ארונות עליונים, מקסימום מדף או קלפה בודדת (ארונית מלבנית ארוכה התלויה על הקיר). המטבח כולו נבנה נמוך יותר, וכבר אין ביקוש לשטחי אחסון שמגיעים מהרצפה עד התקרה". ארנלדס מסבירה כי "הוויתור על ארונות עליונים יוצר אתגר חדש – שטחי אחסון. לכן נדרשת חלוקה חכמה המאפשרת ניצול מקסימלי של המקום, באמצעות אביזרים ופירזול פנימי של חללי הארונות התחתונים".

לדברי ארנלדס, "בעבר נהגו לחפות את כל משטח הקיר שבין הכיור לארון העליון בקרמיקה. היום, לעומת זאת, החיפוי 'מטפס' רק לגובה של 15 או 60 ס"מ. את המשטח שמעל לשיש ניתן לצבוע בצבע שונה, או להכניס עניין באמצעות טיח בפיגמנטים שונים".

"העיצוב המודרני שמאוד נפוץ היום מתאפיין בקשת צבעים קרירה, עם שימוש רב בלבן ואפור", מציינת ארנלדס. "אלו המעוניינים להוסיף טאצ' של חמימות עושים זאת באמצעות עץ מלא. דבר נוסף שאנחנו רואים היום הוא חיפוי דלתות הארונות בזכוכית, כאשר מכשירי החשמל לרוב עשויים מנירוסטה. אנשים כבר לא נבהלים מארונות לבנים או משיש לבן, ואת הקריצה של הצבע מכניסים באמצעות איבזור". ארנלדס מוסיפה כי "מומלץ להכניס כמה שיותר דברים לארונות ולהשאיר את השיש נקי ככל האפשר. מקסימום מכונת קפה. יותר נקי – יותר יפה".

אחידות בין הארונות לקירות

מגוון החומרים הקיים מאפשר לנו למעשה ליצור מעין מקשה אחידה לארונות, לשיש ולקירות. לדברי ארנלדס, ניתן לעשות זאת למשל באמצעות פולימרים העוטפים את כל המשטח החיצוני של הארון או המגירה, כך שנוצרת תחושה של אחידות. זהו גם חומר מאוד פשוט מבחינת עמידות וניקיון. חומר נוסף הוא קוריאן, באמצעותו ניתן לייצר מראה אינטגרלי בין משטח השיש לכיור, לעטוף את הארונות ולהמשיך איתו עד הרצפה. "קוריאן יוצר מראה מאוד יוקרתי", אומרת ארנלדס, "אבל כדאי לקחת בחשבון שהוא מצריך תחזוקה מכיוון שהוא נוטה להישרט. בכדי שכל החלקים במטבח יראו אחידים, ניתן לבנות סביב המקרר מעין נישה מגבס. כך נראה שגם המוצר החשמלי הגדול ביותר במטבח משתלב באופן אינטגרלי". ארנלדס מוסיפה כי "את הכיור כדאי למקם קרוב לחלון או מתחת לו, בכדי לנצל את התאורה הטבעית".

לדברי ארנלדס, במקום ארונות ניתן לעשות שימוש במגירות ארוכות היוצרות קווים נקיים. "למעשה, הן נוחות יותר מארונות. בתוך המגירות יש חלוקה פנימית חכמה, כך שהמגירה מנוצלת עד תום. מומלץ לדרוש עומק מגירה של 100-80 ס"מ. אם המטבח כולו בנוי ממגירות ויש דלת מתחת לכיור או דלת למדיח, ניתן ליצור גם שם מראה דמוי מגירה באמצעות חיפוי".

"מתחת לארונות התחתונים כבר לא מציבים חיפוי פורמייקה או המשך של הפאנלים, אלא רגלי ניקל, בדרך כלל, מה שמאפשר יצירת מראה נקי, כמעט מרחף וכמובן מקל על הניקיון. בכל הנוגע לתאורה, חשוב שהיא תהיה סביב משטח העבודה, אולם התאורה המרכזית תהיה לרוב צמודת תקרה, בכדי לא למשוך תשומת הלב מהתאורה בסלון".

"העצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת למי שמחליט לשפץ את המטבח",  אומרת ארנלדס, "היא לתכנן, לתכנן, לתכנן. כמה קופסאות פלסטיק יש לכם? באיזה גובה הסירים? כמה כוסות אתם צריכים וכן הלאה". לדבריה, כשהלקוח עושה שיעורי בית, ניתן לבנות עבורו בדיוק את מה שהוא צריך ולייצר עבורו מטבח שישרת את צרכיו באופן אופטימלי. מעבר לזה, אם המטבח במצב טוב, לפעמים גם החלפת דלתות או ידיות תספיק. "והכי חשוב, תמצאו מקום אחר ללוח המודעות והשאירו את המקרר נקי ממגנטים".

 

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה