כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  לעצב נכון: איך מתמודדים עם אתגרים בתכנון הבית?

לעצב נכון: איך מתמודדים עם אתגרים בתכנון הבית?

אדריכלים ומעצבי פנים נתקלים בסוגים שונים ומגוונים של לקוחות ונקודת המוצא בתכנון הבית לא תמיד אידיאלית. איך בכל זאת מתמודדים? הנה כמה דוגמאות

מאת: צילום: יח"צ


עיקר תהליך העבודה של אדריכל ושל מעצב פנים כולל את התהליך המורכב של תרגום החלומות והרצונות של הלקוחות לשפה תכנונית – מבניות, חלוקת חללים, חומריות וטקסטורות. לפעמים התהליך קל יותר ולפעמים פחות ותלוי הרבה בתנאי השטח, בסוג הדייר ובשאיפות שלו לגבי התוצאה. איך עוברים את הדרך בצורה הנכונה ביותר ואיך מעצבים בית מוצלח? שוחחנו עם רונית גולדנפלד, אדריכלית ומעצבת פנים, כדי להבין לעומק את תהליך העבודה ותהליך קבלת ההחלטות בתחום.

 

גולדנפלד עוסקת כבר 15 שנה בתחומים שונים של עיצוב פנים ואדריכלות ובהם עיצוב פנים של דירות חדשות מקבלן, תוספות בנייה, תכנון בתים פרטיים, עיצוב משרדים קליניקות וחנויות. סוד ההצלחה של מעצב פנים איכותי, לטענתה, הוא ביכולת לא להתקבע על סגנון ספציפי ולדעת לתמרן בין מגוון רחב של תקציבים כשהדבר החשוב ביותר הוא להצליח למצוא פתרונות עם התייחסות לסביבה הפיזית והתרבותית של הלקוח, במטרה ליצור סביבה נעימה, פונקציונאלית, אסתטית וייחודית לכל פרוייקט. כדי להמחיש קצת יותר את העניין , גולדנפלד מציגה מספר פרוייקטים שתכננה ומשתפת בתהליך העבודה:
 
תכנון בית דו משפחתי באזור הקריות

התכנון כלל תוספת בנייה שחילקה את המבנה הקיים לשתי דירות – אחת בכל מפלס. הדרישה של דיירי הבית, שגרים בקומה התחתונה של המבנה, הייתה מיקום של בריכת שחייה, שתהווה את לב הבית. המגרש משתרע על שטח של 750 מ"ר בצורת האות ר', כאשר הבריכה מוקמה באופן הניצב למבנה וניתן לראות אותה מהחללים הציבוריים של המבנה ופנים הדירה עוצב בסגנון מודרני וחמים המשלב חומרים שונים באופן מקורי וייחודי. 
 

מבנה בהשראת סגנון הבאוהאוס עם תבליטים ופיתוחים העשויים מבטון אשר מדגישים את קווי הקומות
 

מבט לחזית המבנה
 
שילובי חומרים במטבח – עץ אלון מבוקע והדגשות אלמנטים בצבע שחור
 

חדר השינה הזוגי – ראש המיטה מרופד בעור ושקוע בנישת הגבס לפינוק מירבי
 

חלל המגורים משקיף לבריכה
 

מבט לחזית במהלך הבנייה
 
עיצוב פנים לדירה בבית משותף

הדיירת בדירה זו רצתה להוסיף ממ"ד לדירה הקיימת והחליטה לנצל את התוספת ולערוך שיפוץ מקיף לדירה. בתור מי שנוהגת לטייל באירופה ואוהבת מאוד את הסגנון האירופאי ביקשה שדירתה תעוצב בסגנון חם ועשיר זה וכך אכן תוכנן המקום באופן ביתי ופונקציונאלי בעזרת אלמנטים שונים מהסגנון האירופאי הקלאסי. התאורה בדירה משלבת בין תאורה נסתרת המתאימה לחלל הקטן לבין תאורת שנדליר בסגנון עתיק המתחברת לאלמנטים השונים שמדגישים את הסגנון כולו ומציגים חוויה כוללת.
 

דירה קטנה שעוצבה בסגנון אירופאי קלאסי חם
 
תכנון מרפאת שיניים

לתכנון של חלל קליניקה יש קווים משיקים רבים לתכנון של חלל ביתי, וגם כאן המטרה היא ליצור אווירה נעימה למבקרים ולעובדים, גם אם הם מגיעים רק לזמן קצוב ובאופן שאינו יום יומי. במקרה זה, התוצאה שונה מאוד מחללי הקליניקות שמוכרים לכולנו ושהתחושה בהם קרה ולא מזמינה. מדובר בדירה ישנה בגודל של 65 מ"ר שהוסבה למרפאת שיניים ותוכננה בסגנון אירופאי חם ומזמין. בעיצוב שולבו מספר אלמנטים דקורטיביים שתורמים לתחושה הנעימה בחלל, ביניהם פסי הדקורציה, רצפת עץ אלון המתפקד כשטיח שקוע בתוך הריצוף, תאורת שנדליר בעבודת יד וכסאות בסגנון עתיק. 
 

חלל הקליניקה הלא שגרתי יוצר תחושה חמימה וביתית
 

חלל השירותים בקליניקה ממשיך את הסגנון החם
 
תכנון בית פרטי בקריות

בתכנון הבית הפרטי שלה, גולדנפלד תכננה עבורה ועבור משפחתה – בעל ושלושה ילדים – את בית חלומותיהם במגרש המשתרע על שטח של כחצי דונם. הבית בנוי בשני מפלסים, כולל שבעה חדרים ועוצב בסגנון קלאסי נקי. עיצוב הפנים משלב חומרים שונים בצבעוניות מתונה של שחור ולבן ללא קישוטיות יתר.  
 

מבט מבחוץ אל הבית הפרטי של רונית ומשפחתה
 

המטבח – חומריות מגוונת בצבעוניות מתונה יוצרת חלל מעניין ומקורי
 
בכל הפרוייקטים ניכר השילוב בין השפה העיצובית של גולדנפלד לבין הסגנון האישי של הלקוחות, מה שיוצר אדריכלות מעניינת, מקורית ומוצלחת, שיכולה ללוות את הדיירים לאורך זמן ולהתאים לסגנון חייהם ובכל פרוייקט נוצר שילוב חדש בין שני העולמות, כדי ליצור עבור כל פרוייקט את השפה והייחוד שלו.
 

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה