כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  מה זה אקלקטי, חם וחכם?

מה זה אקלקטי, חם וחכם?

מומחי העיצוב של One Design Center מספרים על הטרנדים העדכניים ביותר לעיצוב ולחידוש הבית: משילובים לא שגרתיים ועד צבעים מפתיעים

מאת: מערכת אתר בניין ודיור צילום: יח"צ


האביב כבר בפתח, ועמו גם החשק לשנות ולהתחדש. אם גם אתם כבר חשים את הדגדוג הזה בקצה האף ורוצים להכניס לביתכם אווירה מרעננת – מומחי העיצוב של One Design Center יסייעו לכם להרגיש לאיזה כיוון נושבות השנה רוחות העיצוב.

החוכמה: לדעת לשלב

כמו באופנה, גם בעיצוב הבית יש טרנדים משתנים, ולכן חשוב לא להיסחף לטרנד שהיום נראה לנו סופר-מדליק, אך מחר לא נבין מה עבר לנו בראש.
"החדשות הטובות הן שאין היום טרנד חזק וסוחף אחד, כזה שכולם נוהרים אחריו", אומרת מירי בלבול, יועצת בתחום ההום סטיילינג. "אנו עדים לסגנון עיצוב אקלקטי, שמערב סגנונות שונים ומאפשר מגוון אפשרויות, כך שכל אחד יכול למצוא את מה שמתאים לו".

"כך למשל", מסבירה בלבול, "טרנד ה"שאבי שיק " (ריהוט כפרי בסגנון עתיק), שהיה מאוד אופנתי לפני שנתיים, מתערבב היום עם הסגנון הכפרי האירופאי. גם הסגנון הסופר-מודרני שכולל ריהוט בצבעי לאק מבריקים יכול להשתלב עם פריטים מעץ טבעי". איתי פורת, מעצב ואדריכל פנים, מספק דוגמה לעיצוב אקלקטי: "במקום שטיח השאגי המודרני, אפשר למשל להכניס לתוך חלל שיקי שטיח אפגני עתיק. זה שובר קצת את הקו ומעניק גיוון".

אבל גם בשילובים לא כדאי להגזים. בלבול מזהירה כי "כדי להימנע מגיבוב מצועצע של סגנונות, יש להקפיד על המינונים ולעשות את הדברים בצורה מדויקת. הפטנט הוא לשים לב למשקל שנותנים לכל סגנון".

אלוהים נמצא בפריטים הקטנים

למרות האקלקטיות, בלבול מציינת כי בתחום הצבע קיים בכל זאת טרנד בולט אחד – הצבע הכתום-אדום. "הצבע הזה מאוד בולט עכשיו", היא אומרת, "אבל כדי לשלב אותו באופן נכון בבית רצוי לעשות זאת באמצעות פריטים שלא עולים הרבה כסף, כמו למשל כריות. פחות כדאי להשקיע בספה כתומה, שאולי עכשיו תיראה לנו מאוד יפה היום, אבל תהיה בעייתית בעתיד".

"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ואקססוריז עושים את כל ההבדל", מסכימה מעצבת הפנים שירי ארנלדס. "בעיצוב הכללי אני ממליצה לשמור על ניטראליות וקלאסיות שתאריך ימים, אבל באקססוריז אפשר להתפרע ולהכניס קריצה עיצובית, עם כתמי צבע חזקים וחומרים שונים. זה המקום לאמירה האישית שלנו, ואם היא לא תשרוד עד האביב הבא – פשוט מחליפים".

טרנד צבעוני נוסף הוא ה-Candy Pop, שיקרוץ בעיקר לנועזים שביניכם. סקאלת הגוונים הכיפית והעדכנית הזאת כוללת ורוד פוקסיה, כתום חם, צהוב-לימון, ירוק-דשא וכחול קובאלט.

"הגוון הירוק הוא בשורה חדשה. גם הצהוב, התכלת, והקאמל הם צבעים נהדרים לעונה הקרובה", אומר פורת. לדבריו, גם גווני העץ משתנים וחוזרים לצבעים הטבעיים:  "פעם היו מכהים את העץ עם צבעי פוליטורה, אך היום משתמשים רק בפטינה בהירה שמשאירה את הגוון הטבעי של העץ".

בתים קטנים, צרכים גדולים

כשמדובר בעיצוב הבית, לגודל התקציב  יש תפקיד מכריע. "בהחלפת ריהוט השמיים הם הגבול, אבל אם עובדים ביצירתיות אפשר להוריד עלויות בצורה משמעותית", אומרת בלבול. לעיתים בכלים פשוטים ובתקציב קטן, אפשר להשיג תוצאות יפות".

"הבתים הולכים וקטנים, ולעומתם הצרכים שלנו גדלים", מחדד פורת. "לכן צריך למצוא פתרונות עיצוביים חכמים. כך למשל, אם השירותים קטנים, מומלץ להתקין אסלה תלויה מרחפת, להשאיר את הקירות ללא חיפוי קרמיקה ולהשתמש בטיח צבעוני. את הכיור כדאי להתקין על מדף מאוד צר. בחדרי רחצה קטנים להורים, ניתן להתקין מראה מהכיור ועד התקרה, שמכפילה את רוחב החדר". עוד אלמנט שמסייע "להגדיל" חדר הוא וילון מסך. לדברי פורת, גם אם בחדר יש חלון קטן, ניתן לכסות אותו בווילון ארוך שמתחיל בתקרה ויורד עד הרצפה. כך נוצרת אשליה של דלת יציאה החוצה.

"אם מחפשים פתרונות בתחום הריהוט החכם", אומר פורת, "אני ממליץ להיעזר בחנויות כמו עץ המשאלות שבמרכז  Design Center One. הם מספקים המון פתרונות נהדרים, כמו למשל שולחנות שבשעת הצורך נפתחים והופכים לגדולים יותר. כך למשל, שולחן לשמונה סועדים יכול להיפתח לכמה גדלים שונים ולהתאים לעד 22 סועדים".

לדברי פורת, טפטים הם אמצעי זול יחסית, שמקנה לבית מראה מחודש. "אפשר להשתמש בהם בתור רקע לראש המיטה, או להדביק אותם בחדרי ילדים בחצי גובה הקיר, עם בורדר. יש אפילו טפט שנראה כמו לבנים, אם הדבר האמיתי יקר לכם מדי". לדברי פורת, המחיר של גליל טפט באורך של 10 מטר על חצי מטר, שמכסה למעשה קיר בגודל כחמישה מ"ר, נע בין 200 ל-400 שקלים.

תתחדשו!
 

object(WP_Post)#18286 (24) { ["ID"]=> int(296600) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2019-06-19 04:12:39" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 04:12:39" ["post_content"]=> string(0) "" ["post_title"]=> string(3) "234" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "inherit" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(7) "234-838" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2019-06-19 04:12:39" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 04:12:39" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(296599) ["guid"]=> string(55) "http://www.bvd.co.il/wp-content/uploads/2019/06/234.jpg" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(10) "attachment" ["post_mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }

object(WP_Post)#18287 (24) { ["ID"]=> int(296601) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2019-06-19 04:12:39" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 04:12:39" ["post_content"]=> string(0) "" ["post_title"]=> string(3) "403" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "inherit" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(8) "403-1452" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2019-06-19 04:12:39" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 04:12:39" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(296599) ["guid"]=> string(55) "http://www.bvd.co.il/wp-content/uploads/2019/06/403.jpg" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(10) "attachment" ["post_mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה