כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  ממציאה את עצמה בכל פעם מחדש: פאולה נבונה

ממציאה את עצמה בכל פעם מחדש: פאולה נבונה

מעצבת העל האיטלקייה פאולה נבונה היא נוודית בנשמתה אשר בעבודותיה משלבת מסורות עיצוב מקצוות העולם. מבט אל עבודותיה של מעצבת נדירה

מאת: מערכת אתר בניין ודיור צילום:


                              אוהבים עיצוב? הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים למייל!


מעצבת העל האיטלקייה פאולה נבונה (58) נולדה בטורינו שבאיטליה, ושם גם סיימה את לימודי האדריכלות שלה, אבל איטליה היא רק אחד המקומות שהיא חיה ועובדת בהם במהלך השנה. 
היא נוהגת לכנות את עצמה "אזרחית העולם" וממעטת לשהות במקום קבוע לאורך זמן. כיום יש לה בתים ביוון, בפריז ובמילאנו, והיא מרבה לבקר ולעבוד במזרח ובדרום מזרח אסיה. בעולם העיצוב האיטלקי נחשבת נבונה לדמות יוצאת דופן מכיוון שהיא אחת המעצבות היחידות הפועלות בעולם מאד "גברי". 

מעבר לעבודותיה, הדבר הכי מעניין אצל פאולה נבונה הוא מקורותיה האסתטיים, ההיסטוריה העיצובית שלה. בניגוד לרוב מעצבי העל, נבונה הגיחה מהשוליים, מתנועת הנגד לממסד העיצובי. בשנות השבעים, לאחר שסיימה את לימודי האדריכלות שלה בטורינו, היא היתה חלק מסטודיו "אלכימיה" האיטלקי שעסק בעיצוב רדיקלי, כמעט אנטי מסחרי. על השנים הראשונות האלה העידה לא אחת כי הן היו השנים המשמעותיות בחייה. באיטליה של שנות ה-70 עשוי היה מעצב להיות שייך לאחד משני הזרמים הללו: לממסד, או לתנועה הרחבה נגדו. נבונה בחרה להשתייך לזרם המרדני והבועט וזה מה שהגדיר אותה כמעצבת לאורך השנים, מה שמאפיין יותר מכל את עבודתה עד היום הוא חוסר הסגנון המובהק שלה ונטייתה להעז ולחדש.


נטייה לחדש להפתיע. מעיצוביה של נבונה. (להשיג ברשת MODY)

תיק העבודות של נבונה הוא מדהים, וכמוהו גם מאגר הלקוחות שלה, הכולל שמות כמו Driade, Swarovski, Abet Laminati, Casamilano, Alessi, Knoll International, Cappellini, Roche Bobois , ואחרים. היא נחשבת מקצוענית בתחומים מגוונים, ותאריה מרובים: היא מעצבת, ארכיטקטית, ארט דירקטורית, מעצבת פנים, יועצת עסקית, שליחת הבנק העולמי לדרום אסיה, מורה ומארגנת תערוכות.


פתרון ייחודי לכל לקוח. (להשיג ברשת MODY)

אם צריך להגדיר את עיצוביה של נבונה ואת חייה במילה אחת, הרי "אקלקטיות" היא המילה המתאימה. אחרי הכול, מה ניתן לצפות מיצירתה של אשה שחילקה את חייה במשך עשרות שנים בין מזרח למערב, שמאוהבת בהודו, שרוכבת על וספה מאז היותה בת שלוש-עשרה, שמתגוררת במפעל פרמזן ישן במילאנו, שלוקחת איתה חמסה לכל מקום ושעושה את חופשותיה בבית קטן שרכשה על אי יווני? את החשיפה העולמית שלה נבונה חייבת לפרס אוסקה הבינלאומי לעיצוב, שהוענק לה בשנתו הראשונה 1983. מאז היא שומרת על גישת עבודה אופיינית: לעצב פתרון ייחודי לכל לקוח, גישתה זו מובילה אותה לתוצאות מגוונות.


"עבודת עיצוב היא עבודה שמחה". פאולה נבונה. 
 
היא התפרסמה כמי שטבעה את המשפט: "עבודת עיצוב היא עבודה שמחה", אבל לדידה התנאי לשמחה הוא היכולת לחדש ללא הרף. בחלק מהמקרים היא אף נסחפת להשתלטות על לקוחותיה: היא פולשת לתחומי שיווק, מעצבת אריזות, פותחת חנויות, בונה תערוכות ומפיקה אירועים. הנה למשל, כשיצרה למותג האופנה האיטלקי Piazza Sempione חדר תצוגה במילאנו, היא החליטה שכל שאר העולם צריך לחזות בפלא, והציגה אותו ברומא, בטוקיו, בדיסלדורף ובארצות הברית, תוך שהיא מתערבת בכל אספקט של המותג. בחברה המשפחתית של טווי הקש Gervasoni מודים שנבונה שינתה את החברה מן הקצה אל הקצה, כשמונתה למעצבת שלה בשנת 1996. ב-98 חוללה בחברה מהפך עם קולקציית ה- Ghost , כשהעזה והשליכה על רהיטי הקש והפוליארתילן כיסויי בד לבנים חפים מכל דוגמה. עיצובה זה הפך מאוחר יותר לסמל התקופה בכל מה שנוגע לסגנון השיק הרעוע.


צבעים ואור. חמימות נוסטלגית. 

נבונה נודעה כמי שאוהבת לעבוד עם צבעים ועם אור באופן שמעורר חמימות ונוסטלגיה אך בו בזמן סולדת מבנאליות. ידוע גם שהיא אינה מתביישת למחזר רעיונות מוצלחים. לדוגמה, לאחר שכיסתה בבד את הכורסות של Gevasoni , היא "הלבישה" מיטות בסט מצעים שדוגמתם היא דוגמת בגדי נשים. לקו זה שאותו עיצבה ב-2008 עבור Ivano Redaelli היא קראה Striptease , וכך רמזה בקריצה על היכולת להלביש ולהפשיט את המיטה כאילו היתה גוף נשי. עיצוביה לא תמיד זוכים להצלחה מיד עם צאתם לשוק, אבל גם במקרים כאלו אפשר לצפות שבסופו של דבר החברות המזמינות יודו לה על שירותיה. לחברת Gervasoni למשל, היא עיצבה סדרה בשם Otto , שמכירותיה קרטעו בשנים הראשונות, אבל כיום הן מהווה שליש מכלל המכירות של החברה.


חדר רחצה מעוצב מאת נבונה. (להשיג ברשת MODY)

אחת מקולקציות חדר הרחצה של נבונה אותן מציעה רשת MODY, היא קולקציה יוצאת דופן במונוכרומטיות שלה בשם " Coco ", שעוצבה כהצדעה לאלת האופנה קוקו שאנל. Coco היא קולקציה בוהמיינית, שהשראת שנות העשרים העליזות באה בה לידי ביטוי בשיק אירופאי-קלאסי. כל הפריטים בקולקציה עוצבו מנקודת מבט נשית, וכך החדירה נבונה את הבשורה הפמיניסטית והאסטית של שאנל לחדר הרחצה. הקולקציה מוצעת בצבעוניות שחור-לבן המאזכרת אף היא את קוקו שאנל, שהייתה הראשונה להשתמש במוטיב השחור בעיצוביה.


שחור לבן. נקודת מבט נשית. (להשיג ברשת MODY)

לקולקציה אחרת שעיצבה נבונה עבור Falper , היא העניקה את השם " Menhir ", כשמן של אבנים גדולות שמוצאן מתקופה קדומה, הקולקציה מאופיינת בפשטות אלגנטית, שמעניקה לחדר הרחצה אופי קוסמופוליטי, צעיר ומקורי. ההשראה לקולקציה זו באה מהתקופה הפרהיסטורית, ולנגד עיני המעצבת כמו עמדה השאלה ההומוריסטית, איך היה איש המערות מעצב את חדר הרחצה שלו.


איך היה מעצב איש המערות את חדר הרחצה שלו? (להשיג ברשת MODY)

בקולקציה שלישית בשם Peace Hotel עשתה נבונה שימוש בחומר ייחודי הקרוי Cristalplant® , חומר הדומה באיכויותיו לקוריאן, ששימש עד כה בעיקר למשטחי מטבח. ה Cristalplant® משתלב בטבעיות בקולקציה של פאולה נבונה, שמחדשת עכשיו גם בתחום חדרי הרחצה.


     מחדשת בלתי נלאית.  (להשיג ברשת MODY)

אכן, נבונה היא מחדשת בלתי נלאית וזוהי התווית המובהקת של יצירתה. קשה לנחש כיצד תראה ההפתעה העיצובית החדשה שהיא עובדת  עליה, מה שבטוח הוא שיש למה לחכות.

את העיצובים של פאולה נבונה ניתן להשיג ברשת MODY


אהבתם את סגנון העיצוב? ספרו לנו בתגובות

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה