כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  משפצים: תכנון מחדש של חנות תכשיטים

משפצים: תכנון מחדש של חנות תכשיטים

שלושה שבועות בלבד נדרשו כדי להביא חנות תכשיטים ישנה למצב חדש ומעוצב. מה נעשה בדרך ואיך נראית התוצאה? בואו לראות בעצמכם

מאת: עופרי גונן צילום: ליאור יורפסט


בחנות התכשיטים הותיקה "סליוס" שבשכונת רמת אביב ג' בתל אביב נדרש שיפוץ מקיף על מנת לרענן את המראה והאווירה, כפי שרצו בעלי המקום שפנו אל מעצבת הפנים לטיסיה בלחוביץ' במטרה ליצור עיצוב פונקציונאלי ויוקרתי שלא ינקר עיניים ויתאים לאופי ולסגנון החנות ולקוחותיה. במשך 20 שנות פעילותה החנות לא עברה שום עבודת שיפוץ משמעותית ובמצב הקיים החלל היה חשוך, עייף ולא מזמין, לא היו מקומות אחסון נאותים וההתנהלות הכללית הייתה מאוד לא נוחה. למרות השיפוץ הרחב שהיה דרוש במקום, החנות הייתה סגורה לעסקים למשך שלושה שבועות בלבד, בזכות עבודת הכנה מדויקת של המעצבת, כך שהחנות חזרה לפעול בהקדם האפשרי ועל פי תאריך הפתיחה שנקבע מראש. 
 
הכניסה המקורית לחנות פנתה לכיוון של מסדרון פנימי חשוך יחסית, באופן שחסם כניסה של אור ואוורור טבעיים. את דלת הכניסה הוחלט להזיז כך שתפנה לכיוון הכיכר המרכזית של מתחם הקניות ותאפשר תחושה פתוחה יותר וחשיפת החנות לאור ולאוורור. חזית החנות החדשה שתוכננה כוללת בלוק בטון מאסיבי שסביבו זכוכית ובמרכזו מדף תצוגה שמאפשר תחושת פרטיות עבור הלקוחות ועבור המתרשמים מהתצוגה מבחוץ, יחד עם הצצה פנימה שמתאפשרת דרך דלת הזכוכית. 
 

הכניסה החדשה לחנות – בלוק בטון לתצוגה ששומר על פרטיות המבקרים 
 

כך זה נראה לפני השיפוץ. הכניסה לחנות 
 
מעצבי חנויות: לכל העסקים ובעלי המקצוע
מעצבי פנים: לכל העסקים ובעלי המקצוע
 

עיצוב פונקציונאלי ויוקרתי שאינו מנקר עיניים 
 
 
לפני: החלל המרכזי של החנות לפני השיפוץ
 
 
בגלל גודלו של החלל, כ- 40 מ"ר בלבד, המטרה הראשונית הייתה להציג את התכשיטים בצורה המחמיאה ביותר ולשלב תצוגה רבה בלי להעמיס על החלל ולמצוא שילוב של אלמנטים לאחסון לנוחות העבודה. כדי לא ליצור עומס ויזואלי נבחרו צבעים בהירים וחומרים מבריקים ומשקפים שיוצרים תחושת מרחב. עמודים לבנים מהרצפה עד התקרה משמשים לכל גובהם עבור אחסון ויוצרים חלוקה קלילה ונעימה בחלל, אליהם מצטרפות ארוניות שחורות מבריקות שמשלימות את צרכי האחסון. התצוגה מוקמה במספר מוקדים – על גבי השולחנות המרכזיים, לצידי הקירות מעל הארוניות וכן ויטרינות קטנות יותר שמשולבות בעמודי האחסון וכמעין תמונות על גבי הקירות כשמיקום הויטרינות יחד עם יצירת היררכיה ביניהן אפשר תצוגה רחבה תוך שמירה על יוקרה ועל ניקיון עיצובי. 
 
עיצוב החנות המחודש כלל גם תכנון תאורה מוקפד של המעצבת, בוגרת קורס ייעוץ תאורה, שביצעה ניסויי תאורה רבים כדי למצוא את התאורה המתאימה ביותר, שתחמיא לכל סוגי התכשיטים – זהב צהוב, זהב לבן ויהלומין וכדי שלא תגביל את התצוגה בחנות וכן שלא תחמם את החלל יתר על המידה. אל התאורה הכללית המינימליסטית ותאורת התצוגה הנקודתית מצטרפים פסי אור בצידי התקרה, שמנתקים אותה מן הקירות והעמודים יוצרים תחושת קלילות וריחוף.
 

החלל שאינו גדול, כ-40 מ"ר, מנוצל היטב לתצוגה ואחסון 
 

אלמנטים שונים לתצוגה שאינם מתחרים זה בזה ומציגים את יוקרת התכשיטים 
 

צבעים בהירים וחמים משולבים עם חומרים מבריקים לטשטוש גודל החלל 
 

פסי תאורה בצידי התקרה למראה קליל ומרחף 
 
חלל החנות רוצף בפרקט עץ אלון מיושן טבעי, שמטפס גם אל הקיר האחורי של החנות ויוצר תחושת מרחב. הקיר האחורי חוצץ בין חלל התצוגה לבין האזור הפרטי של החנות שכולל שירותים ומשרד ששופצו גם הם. המשרד תוכנן בסגנון מינימליסטי ונקי שהתאפשר בזכות הוצאה של מרבית האחסון אל חלל התצוגה. השירותים תוכננו בצבעוניות שונה מחלל החנות על מנת ליצור הפרדה מלאה ביניהם והם תוכננו בגווני שחור עם נגיעות זהב, כך שעדיין נשמרת תחושת הנצנוץ והיוקרה.
 
התכנון המחודש של החנות מצליח לשמור על תחושה יוקרתית אך גם מקנה לה איכויות קלילות, חמות ונעימות יותר. אסתטיקה נקייה וקלאסית ועיצוב פונקציונאלי עבור העובדים והלקוחות תוכננו ללא פשרות וזאת למרות המבנה והגודל הבעייתיים של החלל – והתוצאה מזמינה, נוחה ומרשימה.
 

עמודים מרצפה ועד תקרה לאחסון מקסימלי שלא מעמיס על חלל החנות 
 

ריהוט ואלמנטים בנויים לעיצוב שלם שמשתלב עם החלל בצורה מיטבית
 
הפרקט מטפס אל הקיר האחורי ומטשטש את גבולות החלל
 

אלמנט בטון ובו מוטבע סמל החנות משתלב עם הקיר האחורי ומדגיש את גובהו 
 

המשרד – קבל מראה נקי ומינימליסטי בזכות הארגון החדש 
 

שירותים בגווני שחור וזהב למראה יוקרתי ושונה משאר חלל החנות 
  
 רשימת ספקים חלקית:
קבלן: גלובוס מבנים ואחזקות
נגרות: ירוק עבודות בעץ
תאורה: אורעד, קימחי
וילונות:  תפור – שלנגר ניר
שירותים: חזי בנק
 
 
 

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה