כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  ניחוח של עץ

ניחוח של עץ

יסמין מכירה כל "עין" בלוחות העץ שהיא בוחרת, ובונה מהם רהיטים בנגרית הבוטיק שלה במושב אלישמע

מאת: טלי בן-אבי, מגזין בניין ודיור צילום: עמית גרון


את יסמין פגשתי לראשונה בטיסה לתערוכת עיצוב בצרפת. קיימנו שיחת נימוסין קצרה, ואז פגשתי אותה שנית בתערוכה עצמה, באזור הפרזולים הדקורטיביים, וראיתי אישה אחרת. עיניה רשפו, וכולה הייתה מרוכזת במוצגים.

היא ידעה לנקוב במקורות המוצגים, וחלקם הגדול היה מוכר לה מן העבר. נפגשנו שוב מחוץ לגבולות התערוכה בשוק העתיקות של פריז, שם הכירה כל דוכן, בעיקר את אלה שהציגו בדים מיוחדים. ידעתי, שהיא קשורה לתחום העיצוב, אך לא היה ברור לי מה בדיוק תחום ההתמחות שלה, עד שציינה שהיא נגרית. זה היה הדבר האחרון שהייתי מעלה על דעתי, כי למרות שהיום זה לא בהכרח יוצא דופן, היא נראתה שברירית מדי למקצוע, שעדיין נחשב גברי ודורש כוח.

יסמין גדלה בבית, שבו נורמות חברתיות מקובלות אינן קובעות את ערכו האמיתי של אדם. הערך העליון והחשוב ביותר הוא אושרו. תפישה זו קיימת גם במשפחה שהקימה יסמין עם בעלה, ויחד הם מגדלים שני ילדים.

אביה, פרופסור יואל הופמן, פילוסוף וחוקר של ספרות המזרח הרחוק, ואמה, שהיא אמנית, בחרו לעזוב את תל אביב, ולגור בצפת, ושם גדלה יסמין רוב שנותיה. ביפן, שם שהתה במשך ארבע שנים יחד עם הוריה, הייתה התלמידה המערבית היחידה בבית ספר יפני, שהיה סמוך למקדש בודהיסטי. לשנים אלה נודעה השפעה משמעותית על חינוכה.

יסמין נחשפה לראשונה לעץ במהלך תכנון וביצוע הרהיטים לבית, שהקימו בכפר סבא. היא הוקסמה מיכולת הביצוע, ממרקם החומר, מהחמימות ומנועם המגע בעץ. כדרכה, נתנה לעצמה לזרום עם תגליתה החדשה, במקביל, גילתה את יכולתה לעצב רהיטים בפרופורציות נכונות, בקווים נקיים ובפונקציונאליות מירבית. מתוך אינטואיציה טבעית ידעה להתאים את סוג העץ לרהיט המיועד, ובסיום, להוסיף לו את המגע האישי שהעניק לו את המראה האופייני והמיוחד.

עד שנשאבה אל תוך עולם העיצוב והעשייה, עבדה יסמין ב"תעש", שם שימשה במשך שנים רבות רכזת הדרכה במחלקת פיתוח משאבי אנוש. בשנתיים האחרונות לעבודתה שימשה כיועצת להסבה מקצועית של עובדים, שפוטרו או בחרו לפרוש.

אופייה המיוחד של יסמין ניכר בעבודותיה. בצד העובדה, שהיא מבצעת ומיישמת את חלומם של לקוחותיה, היא מטביעה בכל רהיט את חותמה

היא השתדלה לטעת בהם אומץ למעבר לפרק ב' בקריירה, שבו, לדעתה, יש משקל חשוב לנטיות הלב שמובילות, לעיתים, לשינויים קיצוניים. בסופו של דבר היא יישמה בעצמה מהפך מקצועי בחייה. ההחלטה על השינוי לוותה בעבודות נגרות, שביצעה לצד הנגר שבנה את הרהיטים לביתם החדש. כשהרגישה מספיק איתנה לנגר בכוחות עצמה, פתחה מקום קטן בלב פרדס, יחד עם נגר נוסף, שהיה לה לעזר בניסור העץ ובעבודות ההתקנה.

אופייה המיוחד של יסמין ניכר בעבודותיה. בצד העובדה, שהיא מבצעת ומיישמת את חלומם של לקוחותיה, היא מטביעה בכל רהיט את חותמה. יסמין מאמינה שלכל אדם יש תפישה אסתטית ייחודית ופרטית משלו, ועל מנת לרדת לעומקה, נדרש קשר אישי וישיר עם הלקוחות. זו גם הסיבה, שהיא מעדיפה להשאיר את העסק שלה כנגריית בוטיק קטנה ואיכותית, בה יש לה שליטה מוחלטת על כל רהיט היוצא תחת ידיה.

היום, הנגרייה ממוקמת במושב אלישמע. אמיר, שותפה, הוא היחיד העוזר לה בעבודתה. הלקוחות מגיעים "מפה לאוזן". חלקם, לקוחות נאמנים, החוזרים ומזמינים  עבודות נוספות, ואחרים, חדשים, הבאים על פי המלצות. כל מי שמכיר את יסמין, מניסיון אישי, או על פי שמועה, נותן לה יד חופשית לבצע את העבודה, כי אז היא מפליגה בצביעה עדינה, המקנה לרהיט מראה עתיק ואיכותי, בבחירת סוגי העץ האיכותיים, אותם היא ממיינת בעצמה ובפרזולים האיכותיים ביותר הנמצאים בשוק. את תכשיטי הרהיטים, אותם פרזולים עתיקים, היא מייבאת בדרך כלל מצרפת, ומתאימה אותם לכל רהיט ותפקודו. לרהיטים של יסמין אופי משלהם, המתקרב ביותר לסגנון פרובנס, שיש בו משהו מהעתיק. 

מאז פגישתנו בפריז עברו מספר חודשים, אבל, כבר אז היה לי ברור, שיסמין חייבת להשתלב בפרויקט המאה של "בנין ודיור". עם הזמן הוחלט לייעד לה את חדר הילד, ולו בגלל הצבעוניות הרגועה והיכולת של יסמין לתת לריהוט הבסיסי, הנדרש לחדר ילד, את הנגיעות הקטנות, שיהפכו את תכולת החדר למשהו מיוחד.  

פלאפון: 054-4975775

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה