כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  על מגע הקסם שיכולה ליצור התאורה המתאימה

על מגע הקסם שיכולה ליצור התאורה המתאימה

כיצד התגברה "לומוס", מהחברות המובילות בארץ בתחום עיצוב התאורה, על האתגרים שעמדו בפניה בתכנון ועיצוב התאורה למסעדת "ספידו- בר" בנמל תל-אביב? בזכות הרבה יצירתיות, המון דימיון ולא מעט ניסיון

מאת: נועה סלור צילום: אלעד מאסטרו


ההתייחסות לתאורה כיום שונה מבעבר. היום, כולנו מודעים לעוצמה שיש לתאורה בעיצוב המרחב וליכולת שלה למקסם את הפוטנציאל הטמון בכל חלל, אם רק תתוכנן נכון וייעשה בה שימוש חכם. 
 
פרויקט התאורה שביצעה חברת עיצוב התאורה "לומוס" בספידו בר בנמל תל-אביב, הוא כנראה אחת מהראיות המוצקות לכך שתאורה היא לא רק אור, אלא לא פחות מ"בונת אווירה". הצצה קטנה אל האור המיוחד והמרשים שבו האירה "לומוס" את הספידו בר בנמל תל-אביב בכתבה הבאה.


 

אתגר לא פשוט

תכנון ועיצוב של תאורה לבר-מסעדה הוא לא סיפור פשוט כפי שהוא אולי נשמע. בניגוד לתכנון תאורה בבתים פרטיים, כאן צריך לא רק להיענות לדרישות הטכניות, הלוגיסטיות והעיצוביות של בעל המקום, אלא גם לטוב הטעם של קהל הלקוחות של המקום. לכל זה נכנס גם המבנה של הספידו-בר, המחולק לשני חללים שונים, שהאופי של כל אחד מהם אמור להיות שונה בתכלית. החלק הפנימי של המקום, שכולל את הבר ואת מקומות הישיבה, אמור להיות יותר רגוע ורומנטי ואילו החלק החיצוני – מתחם פתוח הנמצא ממש על הנמל אמור לשדר שובביות, נועזות ודינאמיות. אם נוסיף לרשימה גם את העובדה שהספידו-בר ממוקם, כאמור, בנמל, שהוא מתחם בילוי שופע ברים ומסעדות ועמוס תיירים וצעירים ולכן צריך ליצור לו בולטות ונראות, הרי שקיבלנו משימה בלתי אפשרית. כנגד כל הסיכויים, "לומוס" עשתה זאת ובגדול, צעד צעד, עם הרבה תבונה ויצירתיות.

אדום לאווירה סקסית וצעירה


על מנת ליצור למקום נוכחות ולהפוך אותו לכזה שמושך יותר תשומת לב בנוף של אינסוף ברים ומסעדות, החליט אבי רובין, בעליה של לומוס והמעצב הבכיר של החברה, לעצב גופי תאורה סביב הצבע האדום. אדום הוא צבע חם, לוהט ובולט, שמשדר אנרגיה ונועזות ושיוצר מרחב שמזמין להיכנס אליו. מעבר לזה, הוא גם צבע אנרגטי, מרענן וצעיר שמתאים לקהל הלקוחות של המקום שהוא ברובו צעיר, בעל שיק וחובב חיי לילה ומסיבות. 
 
כל חלל וגופי התאורה המתאימים לו

כדי ליצור הפרדה בין שני החללים שכבר הוזכרו, הפנימי והחיצוני, עוצבו לכל אחד מהם גופי תאורה מתאימים, שנתלו באופן שיבנה את האמירה שאמורה לאפיין כל אחד מהם. לחלל הפנימי, שהוא כאמור ביתי יותר נבחרה תאורה שקטה. התאורה בנויה מבסיס שחובר לתקרה ונצבע בצבע התקרה עצמה, כאשר מהבסיס יורדים שישה חוטים שקופים באורך של מטר וחצי שלקצה שלהם מחובר גוף התאורה. 

החוטים השקופים נועדו לתת לגוף התאורה תחושה של ריחוף וקלילות, שמתאימות לאופי שאמור להיות לחלל הפנימי של המקום וגוף התאורה שנבחר מפיץ אור רך ובגוון צהוב, כזה שיוצר תחושה של אינטימיות וקירבה. בחלל החיצוני, שהוא פרוע ומשוחרר יותר חוברו שלושה גופי תאורה לשמשיות (3 גופי תאורה, של 50 וואט כל אחד מהם, חוברו לכל שמשייה), מה שמזרים אל החלל תחושה של אווריריות וחוויה של חוף ים. המנורות שחוברו לשמשיות בנויות מצינורות נחושת ופליז שיוצרו בעבודת צורפות ושאורכם קצת למעלה ממטר. 

 
 

מי עומדת מאחורי כל הפרוייקט היצירתי הזה?
חברת לומוס מתמחה בתכנון, ייצור, ייבוא ועיצוב של גופי תאורה מעוצבים לבתים פרטיים ולחללים מסחריים. החברה מציעה מגוון של פתרונות תאורה מתקדמים, עדכניים, לכל סביבה ולמגוון רחב של לקוחות. מלבד הגופים שמעוצבים ומיוצרים במפעל החברה בסביון, לרשות לומוס דגמים חדשים של גופי תאורת פנים, נברשות, מנורות תקרה, מנורות שולחן, מראות מאירות, תאורת חוץ חסינה למים, לדים לשימוש חסכוני בחשמל ועוד. הצוות המקצועי והמסור של החברה ערוך לתת ללקוחותיו שירות כולל, משלב התכנון של התאורה ועד לרכישת גופי התאורה, כך שהעבודה מול הלקוח היא משותפת וכוללת מתן ייעוץ תוך התחשבות ולקיחה בחשבון של כל הצרכים, הרצונות והבקשות של הלקוחות.
 
 

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה