כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  שירלי בר

שירלי בר

לשירלי בר יש את הדבר הנוסף והחמקמק הזה שהפך אותה למעצבת פנים מוערכת, אבל מאחורי הפרויקטים הרבים והניסיון העשיר, מתחבא סיפור אישי מרתק המתובל במעט מזל, שאולי יותר מכל הופך את עבודותיה ואותה למעוררות השרא

מאת: חן לב ארי צילום:


 

 

כשהייתה רק בת 12 בעקבות ציור שציירה, הבינה אמה של שירלי בר, שיש משהו בהחלט יוצא דופן בילדה שלה.

ידה הקלה ויכולת הזיכרון המרחבי שלה, גרמה לשירלי לצייר ציורים מנקודת מבט עילית כמו זו של מעוף הציפור, לא משהו שילדות בגיל הזה יודעות לעשות בדרך כלל. אמה שהבינה כי כשרון נדיר יש כאן, לקחה את שירלי לאבחון אשר בו התגלתה היכולת הייחודית שלה לראייה מרחבית.

אנשים רבים נוהגים לספר שידעו מגיל צעיר מה הם רוצים להיות כשיהיו גדולים, תיק העבודות הילדותי והמקסים ששירלי ששומרת מאז, מוכיח עד כמה היא באמת ידעה על מה שהיא מדברת. עשרות שרטוטים מפורטים עד לפרטי פרטים שציירה בגיל 12 על גבי ניירות אפייה, מתויקים בקפדנות וחתומים, בלא פחות מ "שירלי – אדריכלית" מוכיחים מעל לכל ספק כי מדובר כאן בתופעה ייחודית.

אבל הסיפור המתוק הזה ממש לא נגמר כאן וכמו בכל סרט טוב, גם כאן השתלשלות החיים הובילה לתפנית מרעישה שאלמלא אמונתה הפנימית של שירלי בעצמה הייתה עלולה לגרום לה לוותר על חלום חייה.

הוריה, שכמו זוגות רבים חלמו על בית, רכשו דירה. שירלי הייתה אז בגיל ההתבגרות והחדשה המרעישה מילאה אותה בתקוות. גם אביה, שהיה בעל חנות לחפצי אומנות, חלם על דירת חלומות והזמין לצורך כך מעצבת פנים. רק שבמקום בית חלומות, התפתח בין מעצבת הפנים לבין אביה של שירלי רומן שהוביל לפירוק הבית ולגירושים של הוריה, מהלך שהוביל את שירלי למשבר אישי וגרם לה לקחת צעד משמעותי אחורה מהחלום הגדול. שירלי מעידה ומספרת "במשך כמה שנים אמרתי לעצמי שאני לא אוכל לעסוק במקצוע הזה זה כי זה יעורר אצל אמא שלי אסוציאציות לא נעימות, הייתה תקופה לא פשוטה וחשבתי שלא אוכל לעשות לה את זה", רק שהרצון העז להשתייך לעולם העיצוב לא הניח לה והיא הבינה שאמא תבין בסופו של דבר שיש לה ייעוד, וזה הזמן שלה להגשים אותו. אחרי שהשתחררה מהצבא החלה למלצר לפרנסתה, בהמשך הדרך, באופן אירוני, החלה לעבוד במשרד של אשתו החדשה של אביה, הלא היא, מעצבת הפנים. במקביל החלה ללמוד עיצוב פנים בויצ"ו קנדה חיפה.

 

בתום לימודיה  ומעט אחרי שילדה את ביתה השלישית, הגיע לידיה הפרויקט הראשון – "הלכתי עם הבת שלי, שהייתה אז תינוקת, לטיפת חלב ובמהלך שיחה עם האחות הבנתי שיש לה וילה בת 4 קומות העומדת במצב של 'פיל לבן' כבר זמן רב. בהמשך שיחה הוזמנתי לראות את הבית ומיד קפצתי על ההזדמנות. במהלך השיפוץ שעשיתי לאחות מטיפת חלב נכנסה אליה לבית שכנה והזמינה אותי לעצב לה את מספרתה", וכך, כבר מהשלבים הראשונים, התנסתה שירלי בעיצוב וילות, בתים ובתי עסק וכשהיא מתגלגלת מעבודה לעבודה צברה תאוצה. בתקופה זאת היא עוד עבדה מביתה שביוקנעם, אך את הצעד המשמעותי הראשון עשתה לפני מספר שנים ופתחה סטודיו משלה שממוקם כיום ביישוב נשר. בסטודיו מועסקים נכון להיום כחמישה עובדים, מתוכם שלוש מעצבות פנים בנוסף לשירלי שגם מתמחה בתחום וגם משמשת כמלווה ומפקחת של הפרוייקטים בשטח.

במהלך עבודתה צברה ניסיון עשיר ומאחוריה פרויקטים רבים ונחשבים כדוגמת בתי המלון דן קיסריה, דן פנורמה, מלון דה לה מר בתל אביב, דן כרמל וגלרי חיפה. רשת רונית רפאל, מרכז רפואי אסף בעפולה, משרדי פרסום ומפעלים כמו תנובה, עלית וקוקה קולה.

המוטו בעיצוב בדיוק כמו בחייה:  כל קיר ניתן להזזה..

החוכמה לפני שירלי בר היא לקבל תכנית "מצב קיים" של בית ולדעת לצאת מהתבנית הסטנדרטית כדי להשיג, לעיתים, גם את הבלתי אפשרי, למען תוצאות מושלמות והגשמת חלומות.

הסטודיו של שירלי מתמחה במגוון רחב של עיצובים, החל מסגנון אורבאני ומודרני וכלה בסגנון כפרי ופרובאנסי חמים.  הרוח הנושבת מאחורי כל פרויקט או בית ששירלי מעצבת מתחיל בהגשמת מאוויו והתאמה אישית מירבית לכל לקוח, תוך שימוש נכון וחכם של פרקטיות ונוחות.

 

שירלי בר מעידה על עצמה שהכישרון שניתן לה מילדות בהחלט עוזר לה לממש את התוכניות ביתר קלות כיום אך מאידך, כל כישרון, גדול ככל שיהיה, חייב גם הכוונה ופרקטיקה. את העין, לדבריה, לא ניתן ללמד להבחין בהרמוניה ובאסתטיקה שכן הלימודים שהם בגדר חובה לכל מעצב שמחשיב את עצמו, חשפו אותה לצורות חשיבה שונות אך, ללא ניסיונה המקצועי העשיר לימד אותה את יכולת הבנת החלל ומגבלותיו דרך מגוון רחב של פרויקטים פרטיים, עסקיים ומסחריים אותם עיצבה.

 

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה