כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

תוכן שיווקי  //  10 טיפים לביטוח דירה ותכולה

10 טיפים לביטוח דירה ותכולה

האם כדאי לעשות ביטוח לתכולת הדירה, מה כולל ביטוח המשכנתא ואיך מחשבים את שווי הנכס עבור הביטוח? מדריך

מאת: שני הררי צילום:


מזל טוב! קניתם דירה חדשה. זהו צעד גדול, משמעותי ומאוד מרגש, במיוחד אם מדובר בדירה הראשונה שלכם. אבל לפני שאתם מתכננים את סידור הסלון או מפנטזים על טפט טרנדי בחדר השינה, חובה עליכם לעשות ביטוח דירה. כמו כל ה"סידורים" הקשורים ברכישת דירה, גם  עניין הביטוח עלול להיות מבלבל ומרתיע למי שאינו מצוי בתחום, ולכן ריכזנו עבורכם כמה טיפים והסברים קצרים בנושא, מעין מבוא למבוטח הטרי:

  

1. בגדול, ביטוח הדירה נחלק לשני סעיפים עיקריים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. סעיף המבנה מבטיח לך החזר במקרים של נזק שנגרם למבנה עצמו כתוצאה משריפה, רעידת אדמה, פריצה וכולי, כמו גם נזקים שנגרמו לצנרת, לתשתית החשמל, לכיורים וכדומה. סעיף התכולה דואג לפיצוי כספי במקרים של נזקים שנגרמו, מאותן סיבות, לרהיטים, חפצים אישיים יקרי ערך ומכשירי חשמל. יש לבדוק לפרטי פרטים את היקף הפוליסה, את הכיסוי ואת התנאים והשירותים הנלווים, משום שכל חברה מציעה תנאים מעט שונים.

 

 לבטח את הרהיטים בבית (צילום: איתי סיקולסקי, עיצוב פנים: יעל גל) 

 

2. ביטוח כפול: אם אתם נעזרים במשכנתא לצורך רכישת הדירה, שימו לב שביטוח המשכנתא שהבנק מחייב אתכם לעשות, מהווה גם ביטוח דירה, ובמילים אחרות  – הימנעו מכפל ביטוחים.

 

3. שדרוגים: בנוסף לפוליסה הבסיסית, ניתן לשדרג ולהוסיף שירותים נוספים, חלקם בתוספת תשלום  כגון: תיקוני חירום על ידי בעלי מקצוע מוסמכים (אינסטלציה, חשמל), שירות פריצת דלתות, כיסוי מיוחד לתכשיטים וחפצי ערך, בדיקה תקופתית מקיפה לכלל מערכות הבית (מיזוג, חשמל, צנרת, מכשירי חשמל וכולי).

לבטח את חפצי הערך בבית? (צילום: רז רוגובסקי)

 
4. איך מחשבים את שווי הנכס לביטוח? מחיר הפוליסה מחושב בהסתמך על מ"ר וסטדנרט הבניה של הנכס (בית או דירה) שרכשתם ועל הערכת סוקר את ערך הרהיטים, המכשירים והחפצים האישיים שלכם.

5. צד ג': ממש כמו בביטוח הרכב, גם ביטוח הדירה יכול לכלול הרחבה הנוגעת לצד ג' – על מנת להבטיח שבמקרה של נזק לצד שלישי הנגרם מרשלנותו של המבוטח: שריפה שפרצה בדירה והתפשטה לשאר הבניין, או של צינור מים שהתפוצץ וגרם לנזילות בדירות סמוכות – השכנים יפוצו על ידי חברת הביטוח.
 

6. בדיקת השטח: חברת הביטוח יכולה בהחלט לנסות ולפתות אתכם באמצעות שלל אקסטרות שכלולות בפוליסה – כמו אלו שפורטו בסעיף 3, לדוגמא. לפני שאתם ממהרים לחתום בתחושה ש"ניצחתם את השיטה", בדקו היטב מה מבין השירותים הנוספים הוא בתשלום, ולא רק זאת – בדקו שבעלי המקצוע ונותני השירותים שמציעה חברת הביטוח הם אמינים ומהימנים, מוכרים ואחראיים. אל תתביישו לבקש מספרי טלפון, כתובות אתרי אינטרנט או ליצור קשר עם לקוחות נוספים על מנת לוודא את כל הפרטים הללו.

 

7. ביטוח נפרד למכשירי חשמל: ישנן חברות ביטוח המציעות ביטוח נפרד למכשירי החשמל הביתיים כגון מקרר וטלוויזיה, שהופך רלוונטי במיוחד כשפג תוקפה של האחריות הניתנת על ידי היצרן עבור אותם המכשירים. בעת רכישת פוליסת הדירה כדאי להתעניין בנושא, במיוחד אם אתם בעלי מכשירים רבים או מכשירי חשמל יקרי ערך ואיכותיים במיוחד.

 

לבטח את המקרר? (צילום: עוזי פורת, עיצוב פנים: ענת סודרי ואביב חרמוני)

 

8. ביטוח לעסקים ביתיים: אם אתם בעלי עסק פרטי אותו אתם מתפעלים מהבית כמו למשל – פעוטון, קליניקה, משרד, קחו בחשבון שחלק זה של הבית או הדירה לא ייכלל בפוליסה ויש לרכוש עבורו ביטוח נפרד לעסקים. הגדירו מראש בצורה ברורה איזה חלק בבית מוקדש לעסק ומה כוללת תכולתו.

 

9. איך מקבלים פיצוי? בעת רכישת הביטוח בידקו היטב את תנאי ואופן קבלת הפיצוי במקרים של נזק למבנה או לרכוש: כמה זמן לוקח לקבל את הפיצוי, איך מתבצע התהליך, אל מי עליכם לפנות – דעו הכל מראש כדי שבעת הצורך תדעו בדיוק כיצד עליכם לפעול.

 

10. ביטוח בחברה גדולה ומוכרת: ריכשו ביטוח דירה ותכולת דירה אך ורק מחברה מוכרת ומהימנה, בעלת חוסן כלכלי, ניסיון וקהל רחב של לקוחות מרוצים. הקדימו לרכישה השוואת מחירים ותנאים, שיחות והתייעצות עם קרובים ומכרים המבינים בתחום ועם כאלו שרכשו לא מזמן אף הם ביטוח דומה. קיראו את האותיות הקטנות בטפסים ואל תהססו לשאול את נציג החברה שאלות בנוגע לפרטים לא ברורים לפני שאתם חותמים, ושיהיה בהצלחה.

 

 

עוד בנושא

תוכן שיווקי

חם בקהילת השיווק: המוצרים הביתיים שהחליפו זהות


להציץ ל"מזרקה" מתוך השירותים, להתחבא מתחת שולחן ענק במטבח ולשבת על ספה בהשראת דאלי. בפעם הראשונה בעולם נחשפים פריטים של אומנים פורצי דרך, שלקחו מוצרים ביתיים וסטנדרטים, והוציאו אותם מהקשרם. בואו לראות

תוכן שיווקי

חם בעיצוב: ב-22 לינואר מתקיים האירוע המסקרן בעולם העיצוב


אירוע ייחודי יתקיים לראשונה במוזאון תל אביב עם האנשים המסקרנים ביותר בסצנת התרבות התל אביבית, כחלק ממהלך עולמי, בו תל אביב נבחרה להיות היעד הראשון לאירוע. אנחנו נהיה שם כדי לספר לכם

תוכן שיווקי

שלא ימרחו אתכם: החברה שתכניס אתכם לבית בזמן ולא דקה אחרי


אמרו לכם שהבית שבניתם יהיה מוכן ב-1 לחודש, אבל ברגע האחרון ספק הבריז, פרויקט נדחה, חומר לא הגיע והכל מתעכב ועולה לכם ים כסף? לא עוד – הכירו את Building Time, החברה שמבטיחה לעמוד בלו"ז שלכם

תוכן שיווקי

פורשים כנף: פתרונות הצללה וקירוי איכותיים


פרגולות חשמליות, סוככים, חניות לרכב, ומפרשי צל יתנו פתרונות מצוינים לקירוי והצללה מפני הגשם והשמש. חברת קשתות המובילה בתחום מציעה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לכל עונות השנה

תגובות

כתיבת תגובה