ביקור בבית חלומות: צנוע מבחוץ אבל מעוצב מבפנים

ביקור בבית שנראה מבחוץ כבן קומה אחת, קטן ובלי אמירה אדריכלית מיוחדת, אבל כשנכנסים אליו מתגלה ההפתעה הגדולה

עודד סמדר

בית שמתוכנן נכון צריך להיוולד מתוך תפיסה שרואה חשיבות בשימור היחס הנכון בין ממדי הבית לגודל המגרש ובין חזות הבית למראה הסביבה וכמובן גם היכרות מעמיקה עם הסגנון של חיי המשפחה. את התפיסה הזו יישמו בבית בו אנחנו מבקרים שממוקם בסביבה בעלת בנייה צפופה יחסית וחזיתו, שפונה לרחוב, צנועה ביותר וכוללת קומה אחת שמתוכננת בקווים ישרים ובצבעוניות רגועה. המראה החיצוני הצנוע משתנה כשעוברים את סף הדלת. כאן מצפה הפתעה.

 

לעיני הנכנסים מתגלה המרכז הדו קומתי של הבית ובקומה העליונה ממוקמים מטבח, פינת אוכל וסלון ובקומת הבסיס יחידה, רחבת ידיים, המיועדת כולה לפעילות המשפחתית. רוב הפעילות של בני המשפחה מתקיימת בין שתי הקומות. רק יחידת ההורים, שאליה הם מגיעים בסיומו של היום, נמצאת בקומה העליונה, והיא כולה אומרת אינטימיות ופרטיות השמורות להם בלבד. בציר שמחבר בין שתי הקומות טמון הקו העיצובי שמקרין על כל הבית וצמוד לספרייה דו קומתית, שנבנתה מקיר אל קיר, יש גרם מדרגות שמוביל מקומת הכניסה לקומת הבסיס. למעשה, המדרגות משולבות בספרייה וממשיכות אותה וכל מדרגה שנייה הופכת למדף בספרייה, מה שיוצר מארג מעניין ומורכב שמאפשר שימושים נוספים מעבר להגדרת המדרגות-ספרייה.

 

דלת כניסה לבית

 

2 מפלסים בבית פרטי

 

בית בעיצוב עם עץ

 

מדרגות עץ

 

מדרגות מתכת

 

בבית ניכרים גם פתיחות וגם שקיפות מיד עם הכניסה אליו; הפתיחות באה לידי ביטוי בחיבור בין שתי הקומות כשעל שתיהן אפשר לצפות מקיר הספרייה-מדרגות והשקיפות מגיעה דרך חלון הזכוכית הגדול הנמצא מול דלת הכניסה שמושך את המבט לעבר מי הבריכה הנשפכים לקומת הבסיס ובכך מחזקים את נקודת המבט, המופנה לציר העיצוב המרכזי בבית.

 

בית פרטי מעוצב

 

בית פרטי מעוצב פתוח

 

 

מדפים

 

מדרגות עץ בבית

 

מטבח לבן מעוצב

 

חדר שינה מעוצב

 

אמבטיה שיש

 

אמבטיה

 

מדרגות עץ

 

דלת כניסה עץ

 

דלת זכוכית פונה לבריכה

 

שביל גישה

 

חניה בבית פרטי

 

 

 

עוד בתים מעוצבים שמוכרחים להכיר:

בית ירושלמי עם שבעה חדרי אמבטיה מעוצבים

הצצה לדירה קטנטונת בתל אביב

 

234
403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...