בית שאוהב לארח: תכנון בית במושב גבעת ישעיהו

בבית פרטי במושב עמק האלה, שבו אוהבים לארח חברים, תוכנן מרחב אירוח פתוח וחופשי עם חצר גדולה. יחד עם זאת, לא נשכחו האינטימיות והחמימות יחד עם הצורך לשנות את ייעוד חללים עם הזמן

200 מ"ר מ"ר
שי אפשטיין
אלון כהן אדריכלות
אלון כהן אדריכלות
אלון כהן אדריכלות

מספר נפשות בבית: זוג +2

מיקום: מושב גבעת ישעיהו

 

בני הבית אוהבים לארח, וכשביקשו לתכנן לעצמם בית שיתאים לא רק לעצמם, אלא גם לאירוח, יצר האדריכל "בית של חברים" (A friend's house), כשמו כן הוא – בית המהווה דוגמה לשילוב מדויק בין אירוח נרחב ואינטימיות משפחתית חמימה.

 

הקו העיצובי המנחה בבניית הבית שם דגש רב על חום, פרקטיקה וסממנים כפריים באיכות לא מתפשרת ועיצוב המתחשב בצרכי משפחה עם ילדים.

 

בית כפרי עם בריכה

 

 

בית בסגנון כפרי

 

החלל עוצב באופן המעניק תחושה של מרחב פתוח וחופשי, תוך שמירה על חמימות ודיוק פונקציונלי על ידי בניית נישות ייעודיות לכל פונקציה, המשיגות מראה מוקפד ומסודר.

 

מטבח כפרידלת כניסה: עץ ירוק

 

פינת אוכל כפרית

 

הרעיון הכללי שהנחה את האדריכל בתכנון הבית, הגיע מרצון הדיירים ל"בית שסוף סוף אפשר לגור בו", על כל המשתמע מכך. לכן התכנון מתכתב עם אורח החיים של הדיירים ומאפשר פתרונות עיצוביים פרקטיים.

 

תקרת עץאלומיניום: אליגד מוצרי אלומיניום, ריצוף: בית הקרמיקה

 

תאורת שנדלירגג: שמוליק ליש, פינת אוכל: vasto home gallery

 

מטבח כפרי לבןמטבח: עדי וארז נגרים, מיזוג אוויר: כוכב המיזוג

 

על מנת לשמור על פרטיות בין המרחב הציבורי והמארח של הבית לבין המרחב הפרטי, הבית תוכנן בצורת H, אשר אפשרה את הפנייתם של חדרי הילדים אל מרחב משחקים, שיהפוך ברבות הימים לפינת משפחה. חללי הבית מאפשרים גמישות וניוד חללים על מנת להתאים את תפקוד הבית לשינויים שיתרחשו עם הזמן באופי המשפחה.

 

 

תקרת עץ

 

פיתוח החוץ הינו חלק בלתי נפרד מהחלל המשפחתי, ולפיכך תוכננה גינה גדולה בחלקו האחורי של הבית, הכוללת מרחבי דשא, מטבח חיצוני ובריכת שחייה. מרחב זה מהווה חלל אירוח חיצוני גמיש, ונותן ערך מוסף לבית גם בחלקו הפנימי.

 

 

בית כפרי

 

בית כפרי בלילה

 

תאורת בריכה

 

רשימת ספקים חלקית:

חיפויים וריצופים: בית הקרמיקה

מטבח: עדי וארז נגרים

גג: שמוליק ליש

אלומיניום: אליגד מוצרי אלומיניום

מיזוג אוויר: כוכב המיזוג

דלת כניסה: עץ ירוק

פינת אוכל: vasto home gallery

 

 


 

 

 

מרכזית
22 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וואו
זה מה שעולה ברגע הראשון!!!!

מישהו לא מקורי במיוחד
סטייל מונג'אק

אין מה לעשות. בית מהמם

יפה אבל
יפה אבל חסרה צמחיה , חסרים עצים . בשמש הישראלית זה MUST

נחמד ביותר! בהחלט עושה את העבודה
למה לא צולמו חדרי שינה ומקלחות? אזור המגורים עצמו, עמק האלה, מקום מדהים וכך גם היישוב גבעת ישעיהו. הרבה אמנים ועושים לביתם, ממש פנינה. בהצלחה לדיירים והרבה הנאה מהבית.

נחמד אבל קצת מפוספס
ניכר שהבית ממוקם בקצה המושב, מול נוף גבעות מרהיב, אבל התכנון כושל בהתיחסות לכך. אמנם בקצה המטבח יש חלון רחב שהעומד ליד הכיור זוכה לראות דרכו את הנוף, אבל חוץ מזה הנוף נשאר בחוץ. בין אם בגלל החלוקות בחלון פ.האוכל, ובין אם בגלל שהסלון צופה למרפסת ולבריכה ולחומה שמעבר לה, ומקבל חלונות צרים לצד הנוף. בלי תכנית אין מה לומר על תכנון הפנים - אבל תכנון החוץ גרוע לתפארת. כנראה חסכו פה במתכנן נוף ונתנו לאדריכל לרפד את המגרש כולו ביציקת בטון ("חצאית" סביב כל הבית) בדק עץ (איך אפשר בריכה בלי?) ומשטחים מפולסים של דשא בכל הכיוונים. הבריקים המודבקים לעמודים לא מתחברים לאבן של הריצוף ולעץ של הדק, והכל נראה מודבק. ומה נשאר מהגינה - אין פה עץ אחד לרפואה? מה עם קצת צל על הבית והחצר? אין אפילו מקום לערוגת תבלינים? למטפסים שישתרגו על הבית? החצר הזאת נראית כמו מרפסת פנטהאוס שהניחו עליה שטיח סינטטי דמוי דשא!!! וזה במושב.... אפשר לתת הערות על תכנון הפנים - כגון המקרר שנמצא מעבר לאי במטבח וכמה זה לא יעיל, או מדף האבק שייצרו מעל המקרר....

פשוט יפה ונקי

עבודה מדהימה בעיניי
נראה כמו בית שנהדר לגור בו!

ל- 6.
כל מילה בסלע!

חללים
חבל שאין תמונות של החללים האחרים, יחד עם זאת נראה מרווח מאד. תתחדשו.

מהמם!! אל איפה הגינה? הכל ערום בחוץ :-(

דווקא - מאוד יפה
בניגוד להערות כאן - מאוד מאוד יפה. כמו תמיד ישנן גם הערות, אך טבעי הוא, אבל הבית מאוד יפה.

מהמם
מהמם !!!!!

איזה גיבוב של מילים חסרות משמעות
הצגתם חלק קטנטן מהבית - מטבח, פינת אוכל, חוץ. אפילו את הסלון לא ניתן לראות. לגבי החוץ - לא ראיתי פיתוח ולא גינה.

בית לגו עם אלמנטים פוסט-כפריים
האלמנטים לא משתלבים. מה הקשר בין רצפה מבריקה לתקרת עץ? מטבח פרובנס, אריחי סאבווי ובריקים. מה שייך? ומסביב להכל משטחים ירוקים מפלסטיק. אה והמיקום של המקרר עושה לי כאב גב. מה שכן - מרווח. והרבה עבודה למנקה.

למה רק חלק
למה מראים רק מטבח וקצת מהסלון? מה עם שאר החדרים בבית..

בריכה
לבית מארח שמן הסתם מארח הרבה ילדים מאד מסוכן בריכה ללא גדר ושער. נכון זה מאד מכער אבל מציל חיים.

ל-2 : סטייל מונצ'אק? למה????
מה בדיוק? כל מי שבונה בסגנון כפרי נקרא שמעתיק ממונצ'אק? למה הוא המציא את הסגנון הכפרי? איזה שטויות. פשוט נמאס לראות את התגובה הזאת בכל פעם שמישהו בונה בסגנון כפרי/תקרות גבוהות מעץ וכו'

עבודה יפה הערה אחת
התקרה מאוד "מאיימת". אם היה עוד מטר וחצי שניים לגובה, היתה נוצרת אווירה כפרית ראויה. ככה, בגובה הרגיל של בתי ישראל זה נראה כאילו היא עומדת לנחות עליך בכל רגע.

חבל. מפוספס. יש פוטנציאל. קל לתיקון (תמורת $$$)
המחשבה הראשונה שעלתה לי בראש היא איזו בריכה מסוכנת לאירוח. ממש קרובה לאזור האכילה. פתרון- גידור/כיסוי. המחשבה השניה שעברה לי בראש- למה אנשים שונאי צמחים גרים במושב? הפתרון- גינה נורמלית (שעלולה חס וחלילה ללכלך אבל ממש נחוצה פה). מתכנן גינות דרוש לעזרה. לא צמחיה מסביב לחומה אלא גינה נורמלית המתאימה לאזור המגורים תיכוני. מרחבי דשא מתאים למגרשי גולף/גן אירועים. עוד בעיות: 1. צבע הגג (היפה) לא תואם לכלום בבית ואי לכך הגג נראה לא קשור.2. הובטח מטבח חיצוני. לא ראיתי בפועל וגם לא ברור לי איפה.3. לא ברור מה קורה מעל המטבח וזה צורם לעין. אם שם מתוכננת גלריה עתידית לא ברור לי היכן יהיו המדרגות. 4. המטבח יפה. האי במטבח גדול מדי לטעמי וחוסם אבל כנראה בדעת מיעוט פה. פינת האוכל יפה. שידת כניסה = יופי. דלת הכניסה הכי יפה בבית ומנורות נאות. 5. הסלון מהמעט שרואים עם טלויזיה קטנה מדי למרחב. 6. החיפויים על העמודים נראים כאילו האבן לא מתאימה לכלום. לא לבית ולא לסביבה. אולי אפשר לשים גם על החומה אן איפשהו שיהיה קשור למשהו. 7. הכתבה עם כיתוב לא מתאים למה שרואים. בנוסף איפה שאר הבית? ותוכניות? דוגמאות- יחד עם זאת, לא נשכחו האינטימיות והחמימות (שו? בתמונות חלל עצום וריק)........מרחב זה מהווה חלל אירוח חיצוני גמיש, ונותן ערך מוסף לבית גם בחלקו הפנימי (למה התכוונתם?מי גמיש?? איזה ערך מוסף????ועוד הערך הוא לחלקו הפנימי? הדשא הוא הערך המוסף? לא הבנתי)..............נישות ייעודיות לכל פונקציה. איפה הן?

15 צודק ואני מוסיפה
כעור בעיניי, התאורה בכלל מכה. שוב דוגמא לבעלי ממון חסרי טעם

לכל המתרעמים על חוסר תמונות מהחדרים
מה לא ברור? לא הספיקו עדיין לרהט את הסלון, חדר השינה וחדרי הילדים, ואולי גם לא נשאר כסף אחרי כל ההשקעה בבית, אבל האדריכל כבר מאד לחץ לפרסם את היצירה שלו, אז הגיעו לפשרה- לפרסם תמונות של המטבח, התקרה והחוץ בלי החדרים האחרים.

המלצות נוספות
בודק...