בניה מוארכת וחכמה במושב ניר גלים

שימוש במפלסים להגדרת החללים, חצר שצופה אל המרחבים החקלאיים וחווית כניסה הדרגתית ואינטימית: כל פינה בבית שלפניכם קיבלה דגש עיצובי, אשר עונה על צורך קיים שנולד מהדיירים עצמם

2,300,000
310 מ"ר
500 מ"ר
שירן כרמל
אביחי כהן
רויטל רודצקי

סלון פינת אוכל ומטבח


הדיירים:
 זוג + 4
המיקום: ניר גלים

הבית בניר גלים בנוי על מגרש של 500 מ"ר וסך השטח הבנוי הוא כ-310 מ"ר. בגלל הפרופורציה המוארכת של המגרש, ורוחב בינוי צר במיוחד שהוגדר בנספח הבינוי, התכנון נשען על שני עקרונות ברורים: האחד הוא שהכניסה אליו תהיה צדדית כדי שהתנועה לא תפלח את החלל במימד הרוחבי. השני הוא שהתכנון הוורטיקלי יתבסס על חלוקה למפלסים ולא לקומות כפי שמקובל בבניה לגובה.

 

התוצאה היא יצירת חלוקה אגפית של תפקודי המשפחה בהתאם למפלסי הבית, ובכך יצירת מוקדי פעילות, שהייה ואירוח מאוד ממודרים ומותאמי שימוש, כאשר כל מפלס מתפקד כאגף עצמאי בתוך רצף תנועה רך וזורם שמחבר בין כל השימושים.
הכניסה הצדדית הובילה לתכנון שביל גישה, מלווה בצמחיה רכה שיוצר חווית כניסה הדרגתית ואינטימית שמובילה אל דלת הכניסה. עם פתיחת הדלת נשקפת מיד החצר בצדו השני של הבית דרך חלון כניסה מרהיב שחושף חלקים נוספים של החוץ שעוטף את ציבוריות הבית.
דלת כניסה מפוארת
דלת כניסה – דקור

קומת הקרקע כמובן מתפקדת כחלל הציבורי שכולל מטבח, סלון ופינת אוכל המשקיפים אל גינת הבית מכל עבר. החלל נפתח לחצר עורפית הצופה אל המרחבים החקלאיים שבקצה הישוב ובכך הופכים את החוויה החללית לאין סופית כמעט ומאוד פרטית.
סלון עם ויטרינות לחוץ
נגרות – ניב רז עיצובים, שטיחים – צמר, השטיח האדום 

מפלס אחר הוגדר כאגף הורים רחב ידיים ומפנק, ומפלס אחר הוקדש למגורי הילדים והוא כולל חלל משפחה ססגוני שמשמש כמקום מפגש ושהייה אלטרנטיבי לכל בני המשפחה.
אי מרובע עם כיסאות בר
כסאות בר – פיק אפ

העיקרון האדריכלי עשה שימוש במפלסים להגדיר ולארגן את המשפחה במרחב תוך הגדרת הקשרים וההפרדות הנדרשות בין בני המשפחה לבין עצמם ובינם לבין אורחי הבית, ובכך הפך הצורך בבניה רבת קומות לעיקרון שיש בו טעם ואיכות ארגונית.
ספרית עץ

עיצוב הפנים ממשיך לבטא ולתמוך במה שיצרה האדריכלות. אופי המשפחה ואורח החיים שלה הכתיבו את הסגנון הנקי אך החם והמעט מאופק בקומת הקרקע, בחלקו הציבורי של הבית ובקומת ההורים, שם שולטים הגוונים לבן, אפור ושחור עם נגיעות תכולות וסגלגלות. שלא כמו בקומת הילדים, שם הצבעוניות קיבלה מקום להתפרץ והתאימה עצמה לאופי הדיירים הקטנטנים בקומה הזו. כל פינה בבית קיבלה דגש עיצובי והיא עונה על צורך קיים שנולד מהדיירים. הנגרות המותאמת, גופי התאורה, הטקסטיל ופרטי הסטיילינג המוקפדים, הם שהובילו לתוצאה השלמה והסופית של הבית.
חדר הורים
חדר שני ילדים
חדרי ילדים – גזית רהיטים

 

ספה צבעוניתאקססוריז – טיראדור, פלורליס, גלי ליבנה, רקפת ספיר, זוית כפר מלל

הגינה תוכננה בכדי לשרת את דיירי הבית בצורה מקסימלית. שורת עצי הדולב בשתי הכניסות מעניקות צל על הבית ברוב שעות היום ועל הנכנסים אליו. הגינה תוכננה לאזורים על מנת לענות על הפונקציות השונות. משטחי דק לאירוח, אזורי דשא למשחקי הילדים, ערוגת תבלינים וערוגות צמחייה פורחת וירוקה שמקשטות ומעניקות יופי ורוך מחוץ לבית.
שביל כניסה לבית
הבית מבחוץ
ריהוט גן – פיוז'ן, גינון – בני ג'אן פתרונות עיצוב חוץ


רשימת ספקים חלקית:

אדר' נוף אסי קריק

קרמיקה וסניטריה – חרש ואליאב

אלומיניום – אלרון תעשיות אלומיניום בע"מ

גדרות ושערים – סנפיר

חשמל – דוריאן

ריהוט – אוקנין, קסטיאל, סיטקה

תאורה – יאיר דורם, וור לה לוצ'ה, טווילינגן

553
12 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בית אליפות
נראה מדהים וקו נקי רויטל את אלופה

מה זה חלוקה למפלסים ולא לקומות כשבתמונה יש
בבירור גרם מדרגות כפול לקומה עליונה וגרם שנראה מוביל לקומה למטה... בקיצור - כמה קומות יש בבית? ולמה כה מעט תמונות מפנים הבית ?

התחלה יפה, כמה בעיות
הכתבה מתארת הפרדה מוחלטת ואין תוכנית אז אני מעירה לפי המלל. חדר המשחקים בקומה הראשונה ולא ליד השטח הציבורי. לדעתי טעות. ילדים צעירים זקוקים להשגחה מתמדת מה שאומר שתי אופציות האחת היא שכל המשחקים יעשו התגנבות יחידים לסלון אחד אחד עם שכולם יגיעו. אופציה נוספת היא שאמא תהיה מנוטרלת מבישולים ושתית קפה על הספה בסלון ותבלה כל אחהצ בקומה הראשונה. ממליצה בגילאים צעירים ( ואפילו מתבגרים צעירים) לעשות פינת משפחה עם קשר עין. החלון לחצר העורפית מקסים רק מקווה שיש עליו מספיק צל אחרת חשוף מאוד וללא הגנה מהשמש הנכנסת לבית (לא רשום הכוון). התאורה בבית ממש חסרת אופי. בגינה - שבטבט חורפי הוא הצמח שנראה כמו במבוק ליד השביל. יש לו יכולת התפשטות מטורפת ואלא אם כן הוא שתול באדנית בטון מזוין חזקה אקסטרא הוא יתפשט גם דרך סדק קטנטן ויתפשט בצורה נטולת רסן. הוא גם שתיין. לגבי עצי הדולב, הם יפיפיים אבל צורת העץ מוגדרת כצריפית רחבה וצריך שתילה במרחק מה מהבית ובטח לא צמוד לגדר מפרידה שם יעבור גיזומים תכופים (אלא אם בהסכמת שני הצדדים לתצורת נוף נמוכה רחבה. (אלא אם זה סוג דולב מיובא שאני לא מכירה)

עיצוב סתמי , צבעים מעורבבים.. נורא...

עיצוב מהמם! לגור בחלום

ל-5 אתה מבלבל את המוח על ריק
בית מקסים בעיני, רואים שנעשתה בו מלאכת מחשבת. ושזה בית שכיף לחיות בו, תהנו.

זרימה מוארת
ממה שמוצג ניכר כי יש פה תכנון הדוק ומאופק , וחלל זורם ומואר עם הגיון פשוט ונטול יומר,נראה כי החללים מאורגנים וזורמים טוב ונכון הינם לבין עצמם והיחס לחוץ ניכר היטב. יש לי תחושה שכייף לגור בבית הזה. אשמח לנסות (-:

עיצוב הגינה
נראה עיצוב הגינה מדהים.. בני ג'אן פתרונות חוץ

בית יפה

עיצוב פשוט מידי

ל תגובה 7 לגבי תגובה 5
תגובה מס 5 מדוייקת מאוד!!!!

ספה מודולרית בסלון
מהיכן נקנתה הספה המודולרית בסלון ?

המלצות נוספות
בודק...